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
auto
2024. 05. 03. péntek

A #1 és a #3 modellek már egyértelművé tették, hogy a smart már nem ugyanaz a márka, mint aminek anno megismertük. A Mercedes-Benz AG és a Zhejiang Geely Holding Group (röviden Geely) közös vállalataként teljes arculatváltáson ment keresztül, és a vásárlói preferenciákat követve a korábbinál tágasabb, családi modellek fejlesztését tűzte ki célul. Legújabb villanyautójukkal pedig már a prémium, közepes méretű SUV szegmens felé kacsintgatnak.

Ma reggel, sajtóközleményben leplezte le a #5 Concept névre keresztelt újdonságát a ningbói székhelyű autómárka, amely eddigi legnagyobb, legváltozatosabb, és legfejlettebb modelljét vetíti előre. A tanulmány off-road dizájnelemei hangsúlyozzák, hogy a smart #5-öt már nem korlátozzák le a város határai, és a leaszfaltozott utakat sem fél elhagyni. A megbízható védelmet biztosító első és hátsó csúszólemez rejtett, integrált csörlővel és a tető elérését szolgáló, lehajtható hátsó lépcsővel, valamint tetőlámpával kombinálva fokozza a jármű kalandos hangulatát.

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

A tanulmányba mesterségesintelligencia-alapú asszisztenst is telepítettek, amely szinte minden kérdésre képes válasszal szolgálni. A sofőr ráadásul pusztán a hangjával is vezérelhet olyan funkciókat, mint a telefonhívás és üzenetek, a média, a légkondicionálás, a navigáció, vagy épp a személyes beállítások.

A műszaki jellemzők tekintetében jelentős újdonság a cég eddig felvonultatott kínálatával szemben a 800V-os rendszer bevezetése, amely minden korábbinál gyorsabb töltéssel ruházza fel a villanyautót. Bár a maximális töltési teljesítményt nem árulta el a gyártó, 10%-ról 80%-ra alig 15 perc alatt fel lehet majd tölteni az aksit.

Emellett a smart azt is megerősítette, hogy a #5 névleges akkumulátorkapacitása meghaladja a 100 kWh-t. Összehasonlításképpen, a kínálat jelenlegi legnagyobb tagja, a #3 kétféle akkuval kapható, a kisebbik, LFP kémiás pakk kapacitása 49 kWh, a nagyobb, NMC kémiájú akku pedig 66 kWh-s. A #5 hatótávolsága akár az 550 kilométert is elérheti.

A tanulmány április 25-én ünnepli világpremierjét az idei Pekingi Autószalonon, a sorozatgyártású változatot pedig 2024 második felében láthatjuk. A smart #5 globális modell lesz, így Kínában és Európában is elérhetővé válik.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.