Az Európai Bizottság új szén-dioxid-kibocsátási célértékeket javasolt 2030-tól az új nehézgépjárművekre, kibocsátásmentessé tenné az új városi buszokat, az új tehergépkocsiknál…
Új szén-dioxid-megkötő módszer tesztelését kezdi meg az OMV Petrom – közölte a kőolajipari vállalat.
A tesztelést a dél-romániai Ploiesti város közelében található Petrobrazi kőolajfinomítóban végzik. Az OMV Petrom közleménye szerint a tesztelés júniusban kezdődik, és a tervek szerint négy hónapig tart.
A tesztelendő berendezés három egységből áll. Az első megköti a szén-dioxidot a jelenleg használatos eljárásoknál hatékonyabb technológiával. A második egység nagy tisztaságú szén-dioxidot állít elő, a harmadik pedig kálium-formiáttá (HCO2K) alakítja át. Ezt a vegyületet egyebek között szintetikus üzemanyagok előállításához használják.
“Szeretnénk aktívan hozzájárulni Románia dekarbonizációjához. (.) Olyan innovatív technológiát tesztelünk, amely új perspektívát nyit a kibocsátott szén-dioxid megkötését és magas színvonalú termékké alakítását illetően” – idézte az economica.net Radu Capraut, az OMV Petrom igazgatótanácsi tagját.
A tesztelés három országban, Dániában, Romániában és Görögországban zajlik, az uniós forrásból finanszírozott ConsenCUS innovációs projekt keretében. A technológiát sikerrel tesztelték egy dán cementgyárban, a későbbiekben pedig egy görög magnéziumfeldolgozó gyárban fogják az economica.net információja szerint. A ConsenCUS 19 egyetemet, kutatóintézetet és vállalatot tömörítő konzorcium. A négyéves kifutási idejű projekt 2021-ben indult, az Európai Unió Orizont 2020 programja keretében finanszírozzák.
Az OMV Petrom Délkelet-Európa legnagyobb kőolajipari cége. A vállalat többségi tulajdonosa az osztrák OMV Aktiengesellschaft, további 20,7 százalékos részvénycsomag a bukaresti kormány tulajdonában van, 22,5 százaléknyi pedig romániai magánnyugdíjpénztáraké.
Az Európai Bizottság új szén-dioxid-kibocsátási célértékeket javasolt 2030-tól az új nehézgépjárművekre, kibocsátásmentessé tenné az új városi buszokat, az új tehergépkocsiknál…
A legfrissebb adatok azt mutatják, hogy a természetes szén-dioxid-nyelők egyáltalán nem stabilak, a klímaváltozás pedig még sérülékenyebbé teszi őket, így…
Mintegy 2,6 millió tonnányi szén-dioxid-kibocsátást sikerült megelőzni a MÁV-START Zrt. szén-dioxid-számlálójának hároméves működése alatt, ez hozzávetőlegesen egy kétszázezres nagyváros éves…