Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Budapestről egyszer már elküldött buszokat bérel a BKV
2024.05.05 12:23Ön tudja, hogy miért levegővel töltjük fel az abroncsokat?
2024.05.05 08:18Az MI megmondja a politikai hovatartozását pusztán az arcára nézve
2024.05.05 04:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Kibővíti e-autó-komponenseinek gyártását a BMW
A BMW 200 millió eurót fektet a németországi Landshutban található alkatrészüzemébe, hogy kibővíthessék annak kapacitását. Itt fog készülni az új Neue Klasse modellgeneráció elektromos hajtóegységének háza. A márka közben már akkumulátor-összeszerelést is tervez Bajorországban, így az elektromos autók leglényegesebb komponenseit házon belül termelné meg magának.
Új gyárépületet húz fel a BMW Landshut-i telephelyén, ennyire komolyan veszik a Neue Klasse érkezését. A vállalat az Injector Casting öntési eljárással fog dolgozni az új gyárban. A módszer biztosítja a megfelelő mechanikai jellemzőket, miközben rövidíti a ciklusidőket, ezért kevesebb energiát emészt fel, valamint az alacsonyabb öntési hőmérséklet miatt tovább csökken a folyamat karbonlábnyoma.
Új generációhoz új generáció
A BMW szerint a két új gyártósor 30 százalékkal fogja növelni az ötödik és hatodik generációs elektromos hajtások alumíniumból készült házainak gyártási mennyiségét. A bővítésből az ötödik generációs hajtásokat használó iX3, i4, i5, i7 és iX modellek profitálnak. A hatodik generációt a 2025-ben gyártásba helyezni tervezett Neue Klasse modellek kapják majd meg. Mivel a jelenlegi elektromos modellek 2025 után is készülni fognak még, szükség van minden, Landshutban gyártott házakra.
A hatodik generáció működési elve megegyezik majd az elődével: a BMW továbbra is külön gerjesztett szinkronmotorokat fog használni, amelyben az álló- és a forgórész egyaránt elektromágnesekből áll. Az EESM motorok ötvözik a hagyományos, állandó gerjesztésű szinkronmotor hatékonyságát és magas fajlagos teljesítményét az aszinkron motorok ritkaföldfémek nélküli konstrukciójával és azzal, hogy üresjáratban nincs ellenállásuk.
Csúcsra járatott fejlesztések
A márka legnagyobb alkatrészgyára ezzel a 200 milliós beruházással együtt 2020 óta már egymilliárd befektetett eurónál jár, amelynek a fele elektromos autókkal kapcsolatos fejlesztésekre ment el. Thomas Thym, a gyár vezetője elmondta, folyamatosan bővítik az üzem képességeit mind a termelés, mind az új technológiák fejlesztése terén, ami kellő rugalmasságot ad. Thym szerint a hatodik generációs hajtások házainak gyártása az üzem elektromos átalakulásának fontos lépését testesíti meg.
A BMW januárban további 30 ezer négyzetméternyi területre tett szert a Landshut-i létesítmény mellett, amelyet azonban nem erre a projektre, hanem a jövő keresleti helyzeteire való rugalmas reagálás érdekében tartogatnak. A mostani beruházás telephelyen belül fog megvalósulni. Az új terület felhasználásáról tehát később döntenek.
A márka belső ellátási lánca az elektromos autók számára még formálódik. A Landshutban gyártott házakba Dingolfingban szerelik be az alkatrészeket és készítik el a végleges hajtást, a BMW pedig nemrég akkumulátor-összeszerelés tervezésére is kapott engedélyt Alsó-Bajorországban. Itt a beszállított hengeres cellákat kész akkumulátorcsomagokká szerelik össze a Neue Klasse modelljei számára, a beépítés pedig a dingolfingi, müncheni és regensburgi autógyárakban történik majd meg – írta meg az electrive.com.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!