Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

Eltitkolta versenyzője elől a Porsche, hogy büntetést kapott az imolai WEC-futam végén

Lantos András

Publikálva 23/04/2024 - 11:54 GMT+2

Őrült üldözőversennyel zárult az Imola 6h, a WEC idei második futama. A Ferrari stratégiai hibái után a #7 Toyota állt az élen, de a #6 Porsche nagy tempóban zárkózott fel rá. Az utóbbi autót vezető Kevin Estre mindent megpróbált, hogy utat találjon Kamui Kobayashi mellett, pedig a csapat már tudta, egy büntetés miatt önmagában ez sem lenne elég a győzelemhez.

A Toyota és a Porsche óriási csatája az Imola 6h hajrájában

Az eső, majd az azt követő felszáradó pálya alaposan megkavarta az Imola 6h hajráját, és az élet úgy adta, hogy mind a #7 Toyotának, mint a #6 Penske Porschének az ideálisnál hamarabb kellett kijönnie az utolsó boxkiállásra.
A japánok 1 óra 1 perccel, a németek 59 perccel a leintés előtt jártak utoljára kint, miközben spórolás nélkül 50-55 percre elegendő üzemanyag fér a hypercarokba. Ergo Kevin Estre-nek és Kamui Kobayashinak is spórolnia kellett a végén, és előbbinek intenzívebben.
A Porsche rohamlépetekkel közelített a Toyotához, a francia pilóta a takarékoskodás mellett igyekezett mindent kihozni a 963-ból, a csapat pedig pont ezért eltitkolta előle, hogy önmagában az előzés már nem lesz elég.
Korábban ugyanis Estre belecsúszott egy biztonsági autós előzésbe, amiért 5 másodperces időbüntetést kapott, tehát a győzelemhez ennél többel kellett volna leszakítania a Toyotát. A csapat viszont szerette volna, ha a francia pilóta az üldözésre összpontosít, így ezt az infót megtartották maguknak.
picture

A Toyota és a Porsche óriási csatája az Imola 6h hajrájában

„Talán öt körrel a vége előtt tudtam meg. A csapatnak megvolt az infó, de nem mondták el” – idézi Estre-t a Sportscar365.
„Egy picit mindenki bizonytalan volt a végjátékkal kapcsolatban, mivel a Toyota két körrel előttünk jött ki, és még nekünk is spórolnunk kellett az üzemanyaggal. Ezért azon a véleményen voltunk, hogy nekik vagy sokkal többet kell spórolniuk, vagy a végén ki kell jönniük tankolni.”
„Ezért takarékoskodás közben is próbáltam nyomni neki, és amikor utolértem őket, szerintem tempóelőnyben is voltam az adott körülmények között.”
De nem követett el hibát, és a nedves aszfalt miatt nem volt könnyű előzni.
„Próbálkoztam, próbálkoztam és újra csak próbálkoztam, aztán öt körrel a vége előtt a csapat szólt, hogy ne csináljak semmi őrülten kockázatos dolgot, mert van egy öt másodperces időbüntetésünk.”
„Szerintem az volt a helyes döntés, hogy hagytak próbálkozni, mivel elég nagy tempóban értem fel. De aztán a (Toyota által keltett) zavaros levegő miatt nagyon nehéz volt vezetni. Úgy gondolom, minden jól csináltunk, és talán ez az 5 másodperces büntetés volt az egyetlen hibánk.”

Ez is érdekelhet:

Estre hozzátette, a csapat valószínűleg akkor döntött az információ átadásáról, amikor látták, az üldözés közben szélesre csúszik a Villeneuve-sikánban.
A #6 Penske Porsche az utolsó körökben már elengedte az üldözést, de a második hellyel is megerősítette listavezető pozícióját a WEC összetettjében.
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés