Átverve érzik magukat azok a sofőrök, akik hidrogénmeghajtású autókat vásároltak. A legelterjedtebb hidrogénautó, a Toyota Mirai tulajdonosai annyira dühösek, hogy több tucatnyian már jogi lépéseket tettek a gyártóval szemben.

A Totalcar cikke szerint a legnagyobb probléma a tankolással van, mivel az Egyesült Államokban mindössze 52 helyen lehet hidrogént tankolni, ami csökkenés a 2023-as 59-hez képest.

A töltőállomások többsége ráadásul folyamatos technikai és ellátási gondokkal küzd, de ha működnek is, akkor sem egy leányálom a tankolás.

Előfordul ugyanis, hogy az extrém alacsony hőmérséklet miatt az autóhoz odafagy a töltőfej, melyet csak szakember segítségével lehet biztonságosan leszedni.

Egy másik probléma, hogy a hidrogén kezdetben is magas ára megháromszorozódott az elmúlt időszakban. A True Zero hidrogénkutak eredetileg körülbelül 13 dollárért (4 800 forint) adtak egy kiló üzemanyagot, de ez mára 36 dollárra (13 300 forint) emelkedett. A Mirai 5,65 kiló kapacitású tankját így a nulláról megtölteni 203 dollárba (75 000 forint) kerül. 

A Mirai tulajdonosok egy része ezért az autójuk visszavásárlását követeli a Toyotától, de a japán gyártó ezeket az igényeket elutasítja, mivel a járművel önmagában nincs probléma.

30 tulajdonos ezért pert indított a gyártó ellen, álláspontjuk szerint a Toyota meghamisította a hatótávolságot, az infrastruktúra megbízhatatlan, a hidrogénkutakhoz vezető utazások pedig felemésztik a jármű hatótávolságát, miközben a kereskedők eltúlozták a hidrogén elérhetőségét és hazudtak a várható felhasználói élményről.

A Toyota páros lábbal szállt bele az önvezető autókba

A Grip a sorozatként és képregényként is kultikusnak számító Initial D stílusában készült.