eur:
389.49
usd:
361.89
bux:
68002.24
2024. május 5. vasárnap Adrián, Györgyi
Nyitókép: Baranyi Róbert/Budapest Airport

Árammal kiváltott dízel: rekordévre készülhet és nagy terveket sző a Budapest Airport

Dízel helyett zöldárammal biztosítják a repülőgépek energiaellátását tizennégy állóhelyen – számolt be az InfoRádióban Valentínyi Katalin, a Budapest Airport kommunikációért és kormányzati kapcsolatokért felelős vezérigazgató-helyettese. Az utasforgalom közben csúcsévet vetít előre.

A Budapest Airport ambiciózus célt tűzött ki maga elé: 2050 helyett 2035-re már "nettó zéró kibocsátó" reptér lenni a ferihegyi repülőtér.

"Tudatosan haladunk egy akcióterv mentén, hogy hogyan fogjuk ezt a célkitűzésünket elérni. Most például 14 repülőgép-állóhelyen vezettünk be környezetkímélőbb energiaellátási lehetőséget, ez azt jelenti, hogy

a korábbi dízelgenerátoroknál modernebb, környezetkímélőbb, elektromos árammal működtetett áramátalakítóval biztosítják a repülőgépek földi energiaellátását,

hiszen amikor állóhelyén marad a repülő, kikapcsolja a hajtóműveket, de áramra akkor is szüksége van" – tisztázta az InfoRádióban Valentínyi Katalin, a Budapest Airport kommunikációért és kormányzati kapcsolatokért felelős vezérigazgató-helyettese.

Az átállás az új energiaforrásra azért is sokkal hatékonyabb, mert a dízelgenerátorokat oda kellett vonatni a gépekhez, aztán pedig elvontatni, az új áramforrás viszont az utashidaknál rendelkezésre áll.

Szükség is van a reptéri modernizációra, mert a Covid miatti leállás, majd az energiaválság miatti megtorpanás után 2024-ben egyelőre már jobbak az utasszámok, mint 2019-ben, az utolsó "békeévben" voltak.

"Az első negyedév mindhárom hónapjában egymillió fő fölött tudtuk zárni a havi utasforgalmat. Márciusban kis híján 1,3 millió utas fordult meg a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren" – közölte Valentínyi Katalint.

Az első negyedév 3,4 millió utasa a tavalyi év számainál már 20 százalékkal magasabb, de a 2019-es rekordévhez képest is 10 százaléknyi a növekmény;

a tendencia arra mutat, hogy 16,2 millió fölötti lesz a ferihegyi utasforgalom idén.

A növekedés szerinte sok összetevős, de nyilvánvalóan az új járatok hozzátesznek ehhez, a diszkont légitársaságok is előálltak 7-7 új járattal:

  • újraindul az Easyjet Budapest–Lyon járata augusztustól
  • lehet már repülni Brassóba, Triesztbe, Jerevánba, Szkhiantoszra is idén Budapestről.

A "cargóban" is rekordok dőlnek meg, márciusban 23 700 tonna volt a budapesti reptéren kezelt áru mennyisége, ami most minden idők legerősebb hónapja, túlszárnyalva a tavaly novembert is; most az első negyedévben 62 ezer tonna árut kezeltek, 240 ezer tonna árura számítanak egész évben.

A közeli jövőben a 2019-ben megnyitott cargobázist 250 ezer tonnásról 300 ezer tonnásra bővítik, amelynek egyik mankója egy felhőalapú digitális cargoközösségi rendszer.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Sós Csaba: itt még komoly ütközések lesznek

Sós Csaba: itt még komoly ütközések lesznek

Még bő 50 napig szerezhetnek indulási jogot az úszók a párizsi olimpiára. Sós Csaba szövetségi kapitány több számban is nagy csatát vár a lehetséges magyar indulók között, ugyanis számonként és nemzetenként legfeljebb ketten indulhatnak az olimpián. Arról is beszélt, hogy a 15 éves Jackl Vivien nemzetközi szintű klasszis lesz a következő időszakban.

Lehet, hogy most a britek átléptek egy határt

Kijev nyugati szövetségesei eddig megtiltották az ukrán erőknek, hogy a nyugatról szállított fegyvereket Oroszországon belüli helyszínek ellen használják
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.06. hétfő, 18:00
Salát Gergely
a Pázmány Péter Katolikus Egyetem és a Magyar Külügyi Intézet munkatársa
Rég nem láttunk ekkora többlethalálozást Magyarországon

Rég nem láttunk ekkora többlethalálozást Magyarországon

Rendszeresen monitorozza az általános többlethalálozás alakulását idehaza a Semmelweis Egyetem Epidemiológiai és Survaillance Központja. A napokban megjelent gyorselemzésükben a járványügyi szakemberek kiemelték: 2023 utolsó heteiben 7% többlethalálozás volt megfigyelhető a 2014-2019-es (vagyis Covid-járvány előtti) évek azonos időszakához képest. Az idősek esetében sajnos ebből a szempontból még súlyosabb volt a tavaly év vége.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×