Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Budapestről egyszer már elküldött buszokat bérel a BKV
2024.05.05 12:23Ön tudja, hogy miért levegővel töltjük fel az abroncsokat?
2024.05.05 08:18Az MI megmondja a politikai hovatartozását pusztán az arcára nézve
2024.05.05 04:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A Boeing 2030-ra repülő autókat szeretne Ázsiában
Az amerikai repülőgépgyártó Boeing azt tervezi, hogy 2030-ig beszáll a repülő autók üzletágába Ázsiában, hogy kihasználja a régió forgalmas városaiban a gyors, rövid távú utazások iránti keresletet, amelyet ezek a járművek biztosíthatnának.
A vállalat elektromos függőlegesen fel- és leszálló (eVTOL) járműveket fejleszt a Wisk Aero leányvállalatánál. A repülőgépek az eVTOL járművek között ritka autonóm technológiát alkalmaznak majd. A tervek szerint először az Egyesült Államokban szereznek tanúsítványt, mielőtt Ázsiában terjeszkednének. Az ázsiai üzletág részleteit a jövőben véglegesítik, beleértve azt is, hogy a Boeing eladja-e a repülőgépet az eVTOL szállítási szolgáltatásokat nyújtani kívánó vállalatoknak, vagy maga üzemelteti a szolgáltatásokat.
A Boeing jelenleg az első ázsiai piacot választja ki
A Boeing április 18-án, csütörtökön megnyitotta kutatási és fejlesztési bázisát Nagojában. Először 2022-ben hozott létre kutatás-fejlesztési tevékenységet Japánban, de eddig más cégektől bérelt helyiségeket. Az új nagojai bázis a vállalat hetedik, az Egyesült Államokon kívüli K+F-létesítménye, az ausztráliai, dél-koreai és indiai helyszíneket követően.
Will Shaffer, a Boeing Japan elnöke rámutatott a nagojai székhely előnyeire, többek között a beszállítók jelenlétére Aichi prefektúrában és a szomszédos Gifu prefektúrában. A Mitsubishi Heavy Industries, a Kawasaki Heavy Industries és a Subaru, amelyek kulcsfontosságú alkatrészeket gyártanak a Boeing számára, mind a közelben rendelkeznek gyárakkal.
A vállalat a nagojai bázist a repülőgépek tervezéséhez és gyártásához, a fenntartható repülőgép-üzemanyaghoz és a hidrogén üzemanyagcellákhoz szükséges digitális eszközök fejlesztésére fogja használni. Emellett a repülőgépek karosszériáiban használt kompozit anyagokat, beleértve az újrahasznosítási technológiát és a gyártási kapacitás növelését célzó módszereket, valamint a gyári robotokat is kutatni fogja – írja a Nikkei.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!