Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

Ferrari: hibáztunk és téves adataink voltak az időjárásról

Lantos András

Frissítve 22/04/2024 - 16:06 GMT+2

A Ferrari egy elég biztosan tűnő kettős győzelmet bukott el hazai pályán azzal, hogy rosszul taktikázott az eső érkezésekor, és túl sokáig várt az esőgumikra váltással. Az olaszok egyedüliként a mezőnyben arra számítottak, ki lehet húzni slickeken is, míg a tavaszi zápor továbbáll, de a stratégiájuk nem jött be, és végül nem csak a győzelemről, de még a dobogóról is lemaradtak.

A Ferrari súlyos taktikai hibája, amivel egy kettős győzelmet buktak el Imolában

Négy órán keresztül álomszerűen zajlott a Ferrari hazai versenye Imolában; az olaszok két gyári autója, az #50 és az #51 felváltva vezetett, és úgy tűnt, úton vannak a márka történetének első kettős győzelme félé a WEC-ben.
Az ötödik órában viszont elkezdett esni az eső, méghozzá épp csak annyira, hogy nehéz volt eldönteni, kibírják-e a slickek, vagy szükség van esőgumikra.
Az üldözők jelentős része a 135. kör környékén úgy döntött, esőgumikon már gyorsabbak lesznek, így kijöttek cserélni, a Ferrari viszont máshogy kalkulált. Még a rádióüzenetet is bejátszották az TV-adásban, ahogy mérnökök elmondják a pilótáknak: számításaik szerint nem tart sokáig az eső, és maradjanak a slickek.
Négy körrel később azonban már az olaszok is belátták, tévedtek, de addigra olyan komoly hátrány szedtek össze (körönként több mint 10 másodpercet kaptak), hogy végül még a dobogóról is lemaradtak.
Az időjárás alakulásának rossz felmérése csak a kisebbik hiba volt részükről, ennél sokkal nagyobb tévedés, hogy egy ennyire kiszámíthatatlan helyzetben mind a három autójukat (kiegészülve az ekkor már egy büntetés miatt hátrányban lévő #83-mal) ugyanarra a stratégiára tették végig, így mikor az tévesnek bizonyult, mindhárommal ugyanúgy buktak.
picture

A Ferrari súlyos taktikai hibája, amivel egy kettős győzelmet buktak el Imolában

A verseny után a márka tesztcsapatának vezetője tárta fel az események hátterét, kiemelve, hogy pontatlan időjárási adatok és kommunikációs hibák vezettek a rossz döntésekhez.
„A rendelkezésünkre álló információk tévesnek bizonyultak. Arra számítottunk, hogy az időjárás csak egy rövid időre lesz ilyen, és a döntést olyan forgatókönyvekre alapozva hoztuk meg, amik hibásak voltak. De a stratégia nem az a terület, ahol egymásra kell mutogatni” – idézi Giuliano Salvit a Sportscar365.
„Pontosan ugyanaz a csapat vagyunk, amelyik tavaly elsőévesként megnyerte Le Mans-t. Akkor mindent jól csináltunk, és hősök lettünk, most meg a padlón vagyunk.”
„Jelen pillanatban még nem tiszta, miért nem így történt, de eltérő stratégiára kellett volna tenni az autóinkat. Próbálkoztunk is ezzel a verzióval, de végül nem ezt léptük meg.”
Részleteiben kell megvizsgálnunk a döntéshozatali folyamatunkat, mert ez egyértelműen hiba volt.
Salvi abból a szempontból megvédte a csapat döntését, hogy a rendelkezésükre álló adatokból úgy tűnt, csak rövid ideig fog esni, és a versenyzőktől is azt a visszajelzést kapták, ki lehet bírni slicken.
„A legnehezebb feladat az időjárás előrejelzés értelmezése volt. A mi radarunk szerint már jóval korábban esnie kellett volna, így elkezdtünk kételkedni az információkban. Úgy éreztük, ebben a helyzetben jobb, hanem hagyatkozunk túlságosan a radarra, ami egyértelműen hiba volt.”
Zárásként a jó dolgokról is beszélt, és elmondta, száraz körülmények között az autó nagyon biztató teljesítményt nyújtott, és nyoma sem volt a katari szenvedésnek.

Ez is érdekelhet:

Majd hozzátette, a Ferrari felé talán túl nagyok lettek az elvárások a tavalyi Le Mans-győzelem miatt, és sokan elfelejtik, hogy ez még mindig egy relatíve fiatal csapat, amelynek néha vannak „szar napjai”.
A Ferrari számára extrán fájó lehetett, hogy pont a hazai versenyükre jutott egy ilyen nap, így 2023 után ismét kikaptak otthon, ráadásul Monzához hasonlóan megint a Toyotától.

Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Kapcsolódó témák
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés