A kereskedelmi csatornák közül csak az RTL tenne közzé politikai reklámokat

2024. április 20. – 19:48

Másolás

Vágólapra másolva

Csak egy kereskedelmi médiaszolgáltató, az RTL jelentkezett a Nemzeti Választási Bizottságnál (NVB), hogy a szombaton indult választási kampányban politikai reklámot kíván közzétenni – írja az MTI a Nemzeti Választási Iroda alapján.

A nem közszolgálati, országosan elérhető lineáris médiaszolgáltatást nyújtó szolgáltatók a kampányban sugározhatnak politikai reklámokat, de ezt jelezniük kell az NVB-nek. A lehetőséggel egyedül a Magyar RTL Televízió Zrt. élt: a helyi önkormányzati képviselők és polgármesterek választásán, valamint az Európai Parlament tagjainak választásán is 150-150 percben jelölték meg a közzététel összes időtartamát.

A kampányban a jelöltek és a jelölőszervezet népszerűsítését célzó politikai reklám tévében és rádióban is megjelenhet, a törvény szerint a közszolgálati médiumok sem kötelesek ilyeneket sugározni, de ők is vállalhatják.

A választási eljárásról szóló törvény szerint a nem közszolgálati médiaszolgáltató egyenlő feltételek mellett teheti közzé a jelöltet, illetve listát állító jelölőszervezetek és a független jelöltek politikai reklámjait. Közös jelölt, illetve közös lista esetén a jelölőszervezetek együttesen jogosultak a politikai reklám megrendelésére. A politikai reklámhoz véleményt, értékelő magyarázatot fűzni tilos, közzétételéért a médiaszolgáltató ellenszolgáltatást nem kérhet, nem fogadhat el.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!