Elemzések Sikerült megállapodni a bérekről a győri Audinál – ez történt a 16. héten

Sikerült megállapodni a bérekről a győri Audinál – ez történt a 16. héten

Rezi-Kató Eszter | 2024.04.20 16:20

Sikerült megállapodni a bérekről a győri Audinál – ez történt a 16. héten

Fotó: Audi Hungaria

Több megbeszélés után végre sikerült megállapodni a bérekről az Audi Hungariánál. Tarolnak a kínai autók továbbra is, és az akkumulátorgyárak építése sem lassul. Az Európai Tanács elfogadta az új Euro 7-es rendeletet. Összefoglaltuk, mi történt a héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.

A többkörös tárgyalások végül sikerre vezettek az Audi Hungariánál és a cég közleménye szerint a bérmegállapodást várhatóan április 19-én írja alá a munkaadó és az Audi Hungária Független Szakszervezet (AHFSZ). Hozzátették azt is, hogy a színfalak mögött intenzív és együttműködésen alapuló egyeztetések zajlottak a felek között.

Tarol a Xiaomi elektromos autója

A megrendelések befogadásának kezdetén már hatalmas érdeklődés mutatkozott a Xiaomi elektromos autója iránt, ugyanis 27 perc alatt 50 ezer megrendelés érkezett be hozzájuk. A vállalat azonban nemrég azt nyilatkozta, hogy az eladások a vártnál 3-5-ször magasabbak, mint várták, ezért a korábban meghirdettetnél 12 nappal korábban elkezdték a SU7 szállítását.

De nem ők az egyetlen kínai gyártó, akik nagy lépést tettek, hiszen megszületett a megállapodás a kínai Chery autógyártó esetében, amelynek értelmében szerződést írtak alá a spanyol EV Motors-szal, hogy első európai gyárában elkezdhessen autókat gyártani. Ez még idén elkezdődik, mégpedig a Nissan 2021-ben bezárt üzemében.

Így változott meg az Alfa Romeo e-autójának neve egy hét alatt

A hét talán legszürreálisabb híre volt ez, hiszen az Alfa Romeo éppen csak bemutatta első elektromos autóját, amely a Milano nevet kapta. Ezt követően az olasz kormány felháborodását fejezte ki, miszerint illegális olasz nevet adni egy olyan autónak, amelyet Lengyelországban fognak gyártani. Pár nap leforgása alatt az Alfa Romeo pedig engedett a nyomásnak és átnevezte az autót, hozzátéve, hogy az olasz kormánynak inkább segítenie kéne az elektromos autók terjedését és nem az autók elnevezésével foglalkoznia.

Épülnek, szépülnek az akkugyárak

Több akkugyárral kapcsolatos bejelentés is történt a héten. A BMW például hivatalosan is megkapta az építési engedélyt az új alsó-bajorországi akkumulátor-összeszerelő üzemre. A talajlezárás és a szállítási forgalom miatt a projektnek sokáig ellenállást tanúsítottak a helyiek. Az Audi is bekapcsolódik a területre, ugyanis az autógyártás mellett akkumulátormodulokat szeretne összeszerelni Heilbronn körzetében, Böllinger Höfében. Az ott készülő akkumulátormodulokat a VW Csoport jövőbeli Scalable Systems Platformjára (SSP) épülő autókba szánják, amelyeket 2026-tól fognak gyártani.

A Nissan a szilárdtest akkumulátorok gyártásában látja a jövőt, 2025-re már el is akarja készíteni az első szilárdtest celláit a Yokohamában jelenleg épülő pilot gyárában, a sorozatgyártásra azonban még várni kell majd. A Nissan eldöntötte azt is, hogy a Tesláéhoz hasonló fémöntési eljárást fog alkalmazni a jövőben.

Érdekes módon az akkumulátoróriás CATL máshogy viszonyul a szilárdtest akkumulátorokhoz. A héten ugyanis a vállalat alapítója úgy nyilatkozott róla, hogy bár támogatja őket, de úgy véli, olyan problémákat vetnek fel, amelyeket még le kell küzdeniük. Példaként azt mondta, ahhoz, hogy a legtöbbet hozzák ki belőlük, tiszta lítiumfémre van szükség az anódelektródhoz. Ezeket az ionokat aztán nagy nyomás alatt kell diffundálni, ami biztonsági problémát jelent.

A CATL egyébként alaposan megrengeti az akkupiacot, ugyanis bemutatta a legújabb, működésének első öt évében kapacitás- és teljesítményromlás nélkül működni képes energiatároló rendszerét. A Tener a világ első, tömegtermelésre kész akkumulátoros energiatároló rendszere, robusztus 6,25 megawattórás kapacitásával felgyorsítja az új energiatárolási technológiák széles körű bevezetését, újabb lendületet adva az energiaátmenet megvalósításának.

Elfogadták az új Euro 7-es normát

Az Európai Tanács elfogadta az Euro 7 rendeletet, amely meghatározza a közúti járművek emissziós normáira és az akkumulátorok tartósságára vonatkozó szabályokat. Ez a döntéshozatali folyamat utolsó lépése, amint az Európai Parlament elnöke és az EU Tanácsának elnöke aláírja a rendeletet, azt közzéteszik az Európai Unió Hivatalos Lapjában, és a rendelet közzététel után húsz nappal lép hatályba. Az, hogy pontosan mikor lép életbe az új szabályozás, járműkategóriától függ.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink