Az utóbbi időben nőtt a gazdasági feszültség az EU és Kína vezetői között. A hét elején Kínában járó Olaf Scholz német kancellár aggódalmát fejezte ki Hszi Csin-ping kínai elnöknek a tisztességest verseny elvét aláásó dömping áruk, így az uniós járműipart veszélyeztető ázsiai elektromos autók miatt. 

A kínai dömping piactorzító hatását látva jelentette be Joe Biden, az Egyesült Államok elnöke, hogy emelni fogják az ázsiai országból érkező acéltermékek amerikai beviteli vámját írja a Totalcar.

A héten Katherine Tai, a washingtoni kormány kereskedelmi megbízottja a szenátus pénzügyi bizottsága előtt jelezte, hogy a vámemelési javaslat már az előkészítési fázisában jár. A döntés szükségességét az USA villanyautó iparának védelmével indokolta. 

Az USA külkereskedelmi képviselője kiemelte, hogy Peking a villanyautó-ipar diszkriminatív állami támogatásához hasonlóan finanszírozta egy évtizeddel ezelőtt a napelemek gyártását, aminek köszönhetően domináns szerepre tehetett szert a megújulók piacán.  

Kína, mint kampánytéma

Az autóiparban terjeszkedő Kína megállítására az 1974-es kereskedelmi törvény 301-es szakaszának felülvizsgálatát kezdeményezte a Biden-adminisztráció. Egy olyan javaslatcsomagot készítenek elő, ami az acéltermékek és az elektromos autók vámjának emelése mellett a tengeri hajókat és az infrastruktúra építését is érinti.

A kínai villanyautók kérdése kiemelt jelentőséggel bír a novemberi elnökválasztás szempontjából. Donald Trump kampánycsapata hevesen támadta a demokrata kormány elektromos autók gyártását elősegítő intézkedéseit. A republikánus jelölt szerint a villanyautók elterjedése a kínai ipar egyesült államokbeli térnyeréséhez vezetne.

Végül csak Trump és Biden maradt: megállt az idő az USA-ban

Véglegessé vált: 2020 után 2024-ben is ők lesznek az elnökjelöltek az Egyesült Államokban.Ha érdeklik a részletek