A hétvégén indul a BKV nyílt napjainak idei sorozata, elsőként a Száva utcai kocsiszín nyitja meg a kapuit április 20-án, szombaton, ahol a forgalomban lévő villamosok mellett nosztalgiajárművek és más érdekességek is láthatók lesznek.

A villamos közlekedés fejlődését követve 24 villamos kocsiszín épült Budapesten a 19. század végén és a 20. század elején. A fogaskerekű telephelyét is beleszámolva mára ebből tíz remíz működik, ezek közé tartozik a Kőbánya és Kispest határán álló, 110 éve épült Száva kocsiszín, ahol jelenleg a fővárosi flotta legfiatalabbjának számító CAF villamosokat és a TW 6000-es, ismertebb nevén hannoveri villamosokat tárolják és javítják.

Itt mutatják be először a BKV nosztalgiaflottájának legújabb járművét, a 1531-es villamost.

A típust a negyvenes évek elején kezdték gyártani, és 1944-ig összesen negyven készült belőle. A homlokfalát 1976-ban módosították, ekkor zárt peront és vezetőülést, ollós áramszedőt, irányjelzőket és távirányítású ajtókat kapott. A 1531-es számút 1984-ben selejtezték, ekkor Szegedre került műhelykocsinak és tanulójáratnak, a BKV innen vásárolta vissza 2018-ban, hogy nosztalgiajáratnak újítsa fel.

A nyílt napon az itt üzemeltetett két típus mellett közelebbről is megtekinthető lesz a forgalomból jól ismert Tátra és UV villamos. Ha részletesebben is érdekel a remíz élete, akkor vezetett túrára jelentkezhetsz a járműszerelő csarnokban és az áramátalakítóban. Aki időben regisztrál, részt vehet a Tátra szimulátor bemutatóján, és

igazán különleges mutatványnak ígérkezik, hogy a kocsiszín dolgozói daruval a levegőbe emelnek majd egy Tátra villamost.

A Száva utcai kocsiszín (1091 Budapest, Üllői út 197.) nyílt napja április 20-án 10-től 16 óráig tart, a gyerekeket duplacsuklós játszóbusz várja, utazhatnak a Muki teherszállító mozdonyon. A helyszínre Tátra és UV különjáratok szállítják az érdeklődőket, amelyre a 42-es és 50-es villamos vonalán, a Határ úton keresztül lehet becsatlakozni.

(Képek: BKV, Fortepan)

Ez is érdekelhet:

Tovább fog létezni a Nyugati téri felüljáróról szóló városi legenda, mint maga a felüljáró

Többedszer jelentették be az építmény elbontását – visszaépítenék a villamosvonalakat, amelyeket évtizedekkel ezelőtt a fejlődésre hivatkozva szüntettek meg.

Az utolsó két zugligeti villamost is elszállították

Negyven év után új helyre kerül a libegő alsó végállomásánál rostokoló villamospár.

123 éve történt Budapest legsúlyosabb villamosbalesete, vezető nélkül indult el egy zsúfolt kocsi

Túl sokan szálltak fel egyszerre a zugligeti végállomáson, és valaki véletlenül kiengedhette a féket.

Támogatott és ajánlott tartalmaink
További cikkeink a témában