A Mazda fogta a remek CX-60-at, és jócskán megnyújtotta, ezért hat és hét üléssel is rendelhető az új CX-80, amit a japán gyártó két újonnan fejlesztett hajtásláncával, a plug-in hibriddel és a hathengeres dízellel is lehet kapni.

Az utóbbi években a Mazda6 és a CX-5 volt a Mazda kínálatának két legnagyobb autója, de aztán 2022-ben bemutatkozott a CX-60, ami fentebbi polcra tette a japán gyártót. Az új hátsókerék-hajtású platformra épített szabadidő-terepjárót a Mazda első plug-in hibrid hajtása mellett egy saját soros hathengeres dízelmotorral is lehet rendelni, méghozzá egyenesen azzal érdemes. Most pedig egy lépéssel még tovább mentek a CX-80 bemutatásával.

Az új CX-80 nem más, mint a CX-60 nagyobb testvére, amely ugyanarra az alapra épül, de jóval nagyobb lett nála.

Öt méter hosszú, huszonöt centivel hosszabb a CX-60-nál, pedig már az sem számított kicsinek, a 3,12 méteres tengelytávja pedig mesésen tágas utastér kialakítását tette lehetővé. Formás idomaival és hosszú motorházfedelével a dizájn a CX-60 receptjét követi, de annál jóval nyúlánkabb jelenség lett.

A kormánykerék mögött ülve szinte nem lehet megkülönböztetni a CX-60-tól, itt is prémiumminőségű anyagok és kikezdhetetlen összeszerelés fogad.

A CX-80 lényege az első ülések mögött kezdődik, és az újdonság mindjárt többféle üléselrendezésben rendelhető.

A hagyományos hétüléses mellett kérhető hatüléses konfiguráció is, ahol két kényelmes fotel került a második sorba, és opcióként tárolórekesszel teli középső konzolt lehet rendelni hozzájuk.

Nagyobb hátsó ajtóit szinte derékszögben lehet nyitni, hogy könnyebb legyen a beszállás a leghátsó sorokba, és a hétüléses modellben a háromszemélyes második sort 12 centis sínen lehet tologatni, igazságosan elosztva a lábteret. Még hét ülés mögött is marad 258 literes csomagtér, a harmadik sort a padlóba hajtva már 566-687 literrel lehet gazdálkodni, és a két ülés mögötti 1971 literes térbe pedig már elég sokat tudsz pakolni.

A CX-80-ban az a legjobb, hogy a Mazda CX-60 mindkét hajtásláncával rendelhető.

A plug-in hibridben a 2,5 literes, 192 lóerős négyhengeres benzines szívómotor mellé nyolcfokozatú automata került 175 lóerős elektromotorral. 327 lóerős kombinált teljesítményével és 500 Nm maximum nyomatékával a több mint kéttonnás Mazda már 6,8 másodperc alatt eléri a százas tempót, legfeljebb 195 km/órával száguldhat, és 60 kilométert képes elmenni tisztán elektromosan.

Még jobban ajánlható hozzá a 3,3 literes, soros hathengeres turbódízel, ami 254 lóerőre képes,

a széria automata váltóval és összkerékhajtással 8,4 másodperc alatt van százon, és 219 km/óra a végsebessége. A hosszú utakra született dízel CX-80-nak a 48 voltos mild hibrid rendszerrel 5,7 liter az átlagfogyasztása, ami elég ígéretes, mint ahogyan az is, hogy a legnagyobb Mazda mindkét változata 2,5 tonnás tömeg vontatására képes.

A CX-60-hoz képest áthangolták a felfüggesztést, és újabb vezetéstámogató rendszerek, online funkcióval kiegészített navigáció, Alexa hangvezérlés és az utánfutóra tolatást segítő kamerarendszer is érkezik a felszereltségbe. A Mazda kínálatának csúcsára érkező új CX-80-nak már magyarországi ára is van, 19,9 millió forinttól indul az árlista, a májustól rendelhető újdonság első példányai ősszel érkeznek az utakra.

Ez is érdekelhet:

Hathengeres dízelmotorral lett igazán jó autó a Mazda CX-60

200 lóerős dízelmotorral és hátsókerék-hajtással olyan jó autó a Mazda CX-60, hogy le se lehet tenni.

Európában lemaradunk erről a testes Mazdáról

Csak az amerikai vásárlók kapják meg a CX-70-est.

A Mazda végre saját képére formálta a Toyota kisautóját

Az új hibrid 2-est már nem fogjuk összetéveszteni a Yarisszal.

Támogatott és ajánlott tartalmaink
További cikkeink a témában