Kegyetlenül maga alá rántja a hosszú egyenest a Mercedes-AMG GT 63 4matic+, aztán fékezek és a lassulás ráakaszt az övre, csak a szemem sarkából látom a tükörben, ahogy kalimpál a fenekén az aktív szárny. A GT igazi sportkupé, méghozzá baromi jó.

Teljesen más karaktere van, mint a nyitható vászontetős SL-nek, hiába közösek a műszaki alapok. A GT-hez minden hangolható elemet és a futómű szilentjeit is keményebbre lőtték be, hogy megmutassák, milyen az, amikor egy autó sokkal inkább AMG, mint Mercedes.

Mindig a megfelelő szögben áll az automatikusan kiemelkedő aktív hátsó szárny, melyet csak a tisztítás idejére illik manuálisan kinyitni. Az öt fokozatban állítható spoiler helyett azonban az opciós AMG Aerodinamikai csomagban egy karbon fix hátsó szárny van a GT-n, mely 315 km/órás sebességnél további 22 kilogramm leszorítóerőt termel az alapváltozathoz képest.
Alapáron acél kompozit fékek lassítják a Mercedes-AMG GT-t, melynek tárcsái elöl 390 milliméter, hátul pedig 360 milliméter átmérőjűek. Az opciós karbon-kerámia fékkel az első tárcsák 420 milliméteresre nőnek, de továbbra is elöl hatdugattyús, hátul egydugattyús a féknyereg.
Hűtőmaszkjának függőleges lamelláin keresztül megvillan a gépészet, de leginkább a rengeteg hűtő és az aktív zsaluk, melyek a motor hűtési igényének függvényében nyílnak vagy csukódnak. Az első lökhárító alatti légterelő 80 km/órás sebességnél 40 milliméterrel leereszkedik, így 250-es tempónál 60 kilogramm leszorítóerőt generál.
Kezdetben kétféle nyolchengeres turbómotorral elérhető a Mercedes-AMG GT, melyek közül az 585 lóerős GT 63 az erősebb. Hathengeres motorral nem készül majd a Mercedes sportkupéja, viszont keresztben és hosszában is beépíthető négyhengeres és V8-asra épülő plug-in hibrid verzió igen.
Hosszú gépházteteje alatt a Mercedes-AMG 4,0 literes, biturbó V8-as benzinmotorja van 585 lóerővel és 800 Nm csúcsnyomatékkal. Ez egy hot V elrendezésű motor, ami annyit tesz, hogy a két turbófeltöltő a hengersorok között van, ezekhez két vizes intercooleren át érkezik a levegő. Külön hűtőköre van a motorblokknak, a motorolajnak és a váltóolajnak is.
Vaskos fogású sportkormány és versenypályán is biztosan tartó kagylóülések vannak a Mercedes-AMG GT 63 utasterében, melynek minden eleme az SL-ből érkezik, de a központi érintőképernyő dőlésszöge a GT-ben nem állítható. Alapvetően kétüléses a Mercedes-AMG sportkupéja, de felár ellenében plusz két üléssel lesz praktikusabb. Hatásos stíluselem a turbina alakú légbeömlő.
Kőkemény luxusautó a Mercedes-AMG GT minden értelemben, hiszen a modern technika egyszerre biztosítja a kényelmet és a dinamizmust. A head-up display akár a tökéletes nyomvonalat is mutathatja a versenypályán, menüjében pedig rendelkezésre állnak a telemetriai adatok. Csomagtartója alapesetben 321 literes, de a hátsó ülések döntése után 675 literre bővíthető.
Másodpercek alatt érezhető volt a különbség a nyitható tetős Mercedes-AMG SL 55 és a GT 63 között a zsámbéki Drivingcamp pályáján. Azon túl, hogy ebben a változatban erősebb, a GT 63 vadabb és közvetlenebb autó, teljesen más a hangolása. Érdekesség, hogy keresztstabilizátorok helyett hidraulikus rendszer csökkenti a karosszéria mozgásait.
Cápaorral és szúrós tekintettel határozott kiállása van a Mercedes-AMG GT-nek, aminek öröm nézni a kerekek felett izmosan domborodó sárvédőíveit. Teljesen más az anatómiája, de az arányai és a 2+2-es utastér a Porsche 911-est idézik. A Mercedes sportkupéja 4,7 méter hosszú, közel 2 méter széles, magassága pedig nem éri el az 1,4 métert, tengelytávja 2,7 méter.
Nagyrészt alumíniumból és nagy szilárdságú acélból készül a GT karosszériája, néhány könnyű magnézium és műanyag elemmel. Ez azonban nem jelenti azt, hogy ez a kétajtós kupé könnyű volna, a GT 63 menetkészen már 2 tonna. A kezesebb viselkedés érdekében a súlyelosztása 54:46 arányú, elődjével ellentétben nem transaxle elrendezésű, így a 9 fokozatú automata váltó a motorhoz csatlakozik.

Ez is érdekelhet:

Csodálatos és vad sportkupé a Mercedes-AMG GT

Hétköznapokon luxusautó, hétvégén pedig sportkupé.

Négyhengeres turbómotorral is igazi sportkupé a Mercedes-AMG GT 43

Sokkal könnyebb a V8-asnál, ezért vezetni is más élmény.

Formás roadster lett az új Mercedes-AMG SL

Az új SL csakis AMG-változatban készül majd.

Támogatott és ajánlott tartalmaink
További cikkeink a témában