szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Digitális detox a Heinekentől és a HMD-től: egy átlátszó, faék egyszerűségű mobilt fejlesztett a két cég, melynek már a neve is árulkodó.

Kissé bizarr eredménye lett a Heineken és a Nokia készülékek gyártásával nemrégiben felhagyó HMD összefonódásának: egy felnyitható butamobil, ami gyakorlatilag semmilyen funkcióval nem rendelkezik a telefonáláson kívül – jelentette be a HMD.

A készülék inkább egy marketingfogás, sem mint egy komoly célokkal életre hívott projekt: már a neve is az, hogy Boring Phone, ami magyarul annyit tesz: unalmas telefon.

Bizonyára nem fog díjakat nyerni a szépségéért
HMD

Okostelefon-használati statisztikák

A mobil bejelentése kapcsán közzétették a Heineken által megrendelt kutatás eredményeit is, melyek szerint a figyelemért folytatott versenyt továbbra is az okostelefonok uralják: az Egyesült Királyságban és az Egyesült Államokban az emberek 90 százaléka még egy szórakozással töltött este alatt is átlagosan hétszer csekkolja a telefonját, és még a barátaikkal vagy családjukkal töltött idő során is pörgetik a híreket az okostelefonjukon.

A beszélgetésekbe a legnagyobb arányban a social media csekkolása (62%) zavar be, de az emberek több mint egyharmada (36%) még a munkahelyi e-mailjeinek sem tud ellenállni. Tízből hárman pedig (30%) inkább a telefonos játékokat választják ahelyett, hogy a barátaikkal vagy családjukkal csevegnének.

Mivel azonban a válaszadók több mint egyharmada (37%) elmondta, hogy a kelleténél gyakrabban néz rá a telefonjára, a tendencia kezd megfordulni: harmaduk (32%) elismeri, hogy legszívesebben kikapcsolná a telefonját, amíg szórakozik.

Biztató az is, hogy minden ötödik ember (22%) már eleve kikapcsolja vagy otthon hagyja a telefonját a társasági események előtt, és további kétötödük (38%) azt állítja, hogy fontolóra venné ezt a megoldást.

Mitől unalmas a Heineken telefonja?

Az „unalmas” jelzővel nehéz vitatkozni, mert egész szép listát lehet összeállítani abból, ami nincs: webböngészőt, e-mail-appot és közösségi platformokat hiába keres az ember, ez a készülék maga a megtestesült digitális detox.

A Boring Phone elkészítésébe a Bodega nevű kreatív vállalatot is bevonták, az eredmény pedig egy áttetsző házba ültetett, retró hangulatú, limitált „flip” mobil, ami nem lesz kapható kereskedelmi forgalomban. A legyártott 5000 példány mindegyike valamilyen promóció formájában, ajándékként jut majd el a szerencsésekhez, és bizonyára magas áron bukkannak majd fel a licitoldalakon.

Ami a „tudását” illeti, a belső kijelzője egy 2,8 hüvelykes QVGA panel, a külső megjelenítő pedig 1,77 hüvelykes. Van egy 0,3(!) megapixeles kamera is, de nem maradt le a 3,5 mm-es jack-csatlakozó sem.

A Heineken szerint az áttetszősége egy kicsit izgalmasabbá teszi az unalmas mobilt
HMD

A Boring Phone 2/3/4G-s mobilhálózatokon tud kommunikálni, bár a híváshoz és az SMS-ezéshez elég lesz a 2G is.

A legendás Snake azonban elérhető lesz a készüléken, köszönhetően annak, hogy a HMD rendelkezik a Nokia licencével. A Boring Phone-ról többet meg lehet tudni a Heineken oldalán – ahol egyébként nagy hangsúlyt fektetnek arra, hogy felhívják a figyelmet a készülék hiányosságaira, és a valódi társas kapcsolatok fontosságára.

A HDM-nek nem ez az első hasonló húzása, idén érkezik ugyanis a Barbie-mobil is.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.