Stefan Hartung, a Bosch vezérigazgatója elmondta, hogy cége számára az importról a helyi gyártásra átálló kínai cégek jó üzletet jelentenek mind alkatrész beszállítóként, mind pedig üzemépítő kivitelezőként.
A német autóipar túlzott kínai függőségét kifogásoló kritikákról szólva Hartung rámutatott, hogy Kína mind Németország, mind egész Európa számára egyaránt nagyon fontos felvevőpiacot jelent.
A kölcsönös függőség egyáltalán nem rossz dolog
- fogalmazott, hozzátéve, hogy "az egyoldalú függőség persze nem kedvező dolog, de az ellene való fellépésnek sem lenne szabad gazdasági elszigetelődéshez vezetnie".
A Bosch nagy lehetőségeket lát India, a világ harmadik legnagyobb autópiacának a gyártói esetében is. Markus Heyn, a Bosch Mobility autóipari beszállítói üzletágának a vezetője szerint az indiai gyártóknál meredek növekedésre lehet számítani nem csak az ott elterjedt kisautók, de már a magasabb árfekvésű kategóriák esetében is. "A kínai gyártókhoz hasonlóan az indiai gyártók piaci részesedése is növekszik" - mutatott rá.