abroncscsere

Ennyibe kerül a gumicsere Ausztriában

2024.04.18.

Óriási árkülönbségek vannak – írja a Kronen Zeitung.

A téligumi-kötelezettség április 15-én járt le. Utána nyári gumit kell felszerelni (kivéve ha négy évszakos abroncsot használ).

A Felső-Ausztriai Munkaügyi Kamara fogyasztóvédői 42 gumikereskedőt kérdeztek meg, hogy ez mennyibe kerül. Ez akár 146 százalékos árkülönbséget is eredményezett. Az egyszerű csere és a kiegyensúlyozás (centrírozás) már 40 eurótól elérhető.

A Kronen Zeitung cikke. Képernyőfotó.

Az árakat a 215/55R17 gumiabroncs méretűre gyűjtötték össze. A fogyasztóvédők a téli szezonig tartó kiegyensúlyozási, mosási és tárolási szolgáltatások egyedi, illetve csomagárára kérdezték.

A Munkakamara kifogásolja, hogy a fogyasztók számára a sokféle tényező miatt nehéz az árak összehasonlítása. A méret és/vagy a méretek, valamint az, hogy a kerekek acél vagy alumínium felnire vannak-e szerelve, szerepet játszanak. Kerékmosás sem minden cégnél lehetséges. A gumiabroncs tárolását sem kínálják mindenhol.

A teljes csomag ára – felrakás, kiegyensúlyozás, mosás és tárolás a téli szezonig – 78 és 150,70 euró között mozog (alumínium felnikre). Csak a csere és a centirozás költsége 40 és 98,40 euró között van.

A négy kerék cseréjének legolcsóbb árát kiegyensúlyozással együtt a Reifen Hieke kínálja 40 euróért. A legdrágább, 98,40 eurós ajánlathoz képest 58,40 eurós, azaz 146 százalékos árkülönbség van.

A „minden kerék cseréje és centirozása (alumínium keréktárcsákon), valamint a téli gumik mosása és tárolása” csomag a legolcsóbb 78 euróért a KFZ Reitbauer-től. A legdrágább szolgáltatónál ugyanez a szolgáltatás 150,70 euróba, azaz 93 százalékkal többe kerül.

Tanácsok a fogyasztóvédőktől

Érdemes előre érdeklődni az árról és arról, hogy mit tartalmaz: acél vagy alumínium felnik, milyen gumiméret, felrakás, kiegyensúlyozás, mosás, tárolás. A csomagárak olcsóbbak – de nem feltétlenül szükséges minden szolgáltatásra. Az időben történő időpont egyeztetés várakozási időt takarít meg.

Mellesleg: nem jó ötlet továbbra is téli gumival közlekedni. Melegben hosszabb a fékútjuk, mint a nyári gumiké. Minél melegebb, annál hosszabb. Pénzügyi szempontból vonzó lehet a régi téli gumik „lejáratása”, de baleset esetén biztosan rosszabbul jár.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.01
A BMW Múzeum részletekbe menően felújította előcsarnokát. Az elsődleges cél egy olyan modern,....
2024.05.01
A Ye sorozat három új modelljét egyszerre tervezik bemutatni ..
2024.05.01
- Oroszországban 161 ezer személygépkocsit gyártottak az idei első negyedévben, 81,3 százalékkal....
2024.05.01
Minden idők legszorosabb horvát WRC futamát élhettük át idén, ugyanakkor az új szabályrendszer is....
2024.05.01
- A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalma tavaly 20 százalékkal, 14,6 millióra nőtt, így....
2024.05.01
Kés súlyos balesetről is hírt adott néhány perccel déli 12 óra aután a katasztrófavédelem. ..
2024.05.01
Az olasz helyett a spanyol Forma-4-es bajnokságban indul új csapatával, a Cram Motorsporttal Hideg....
2024.05.01
Végre belekóstolhattam az Magyar Év Autója 2024 egyik díjára jelölt legújabb Volkswagen Touareg....
2024.05.01
Egy férfi úgy gondolta, hogy vezetői engedély nélkül, más autójával megy haza Debrecenből. Nem volt....
2024.05.01
A piacot kétszer meghaladó mértékben javult a japán gyártó értékesítési eredménye, januártól....