abroncscsere

Ennyibe kerül a gumicsere Ausztriában

2024.04.18.

Óriási árkülönbségek vannak – írja a Kronen Zeitung.

A téligumi-kötelezettség április 15-én járt le. Utána nyári gumit kell felszerelni (kivéve ha négy évszakos abroncsot használ).

A Felső-Ausztriai Munkaügyi Kamara fogyasztóvédői 42 gumikereskedőt kérdeztek meg, hogy ez mennyibe kerül. Ez akár 146 százalékos árkülönbséget is eredményezett. Az egyszerű csere és a kiegyensúlyozás (centrírozás) már 40 eurótól elérhető.

A Kronen Zeitung cikke. Képernyőfotó.

Az árakat a 215/55R17 gumiabroncs méretűre gyűjtötték össze. A fogyasztóvédők a téli szezonig tartó kiegyensúlyozási, mosási és tárolási szolgáltatások egyedi, illetve csomagárára kérdezték.

A Munkakamara kifogásolja, hogy a fogyasztók számára a sokféle tényező miatt nehéz az árak összehasonlítása. A méret és/vagy a méretek, valamint az, hogy a kerekek acél vagy alumínium felnire vannak-e szerelve, szerepet játszanak. Kerékmosás sem minden cégnél lehetséges. A gumiabroncs tárolását sem kínálják mindenhol.

A teljes csomag ára – felrakás, kiegyensúlyozás, mosás és tárolás a téli szezonig – 78 és 150,70 euró között mozog (alumínium felnikre). Csak a csere és a centirozás költsége 40 és 98,40 euró között van.

A négy kerék cseréjének legolcsóbb árát kiegyensúlyozással együtt a Reifen Hieke kínálja 40 euróért. A legdrágább, 98,40 eurós ajánlathoz képest 58,40 eurós, azaz 146 százalékos árkülönbség van.

A „minden kerék cseréje és centirozása (alumínium keréktárcsákon), valamint a téli gumik mosása és tárolása” csomag a legolcsóbb 78 euróért a KFZ Reitbauer-től. A legdrágább szolgáltatónál ugyanez a szolgáltatás 150,70 euróba, azaz 93 százalékkal többe kerül.

Tanácsok a fogyasztóvédőktől

Érdemes előre érdeklődni az árról és arról, hogy mit tartalmaz: acél vagy alumínium felnik, milyen gumiméret, felrakás, kiegyensúlyozás, mosás, tárolás. A csomagárak olcsóbbak – de nem feltétlenül szükséges minden szolgáltatásra. Az időben történő időpont egyeztetés várakozási időt takarít meg.

Mellesleg: nem jó ötlet továbbra is téli gumival közlekedni. Melegben hosszabb a fékútjuk, mint a nyári gumiké. Minél melegebb, annál hosszabb. Pénzügyi szempontból vonzó lehet a régi téli gumik „lejáratása”, de baleset esetén biztosan rosszabbul jár.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.02
Nemrég egy illegálisan és nem hétköznapi módon tuningolt Suzuki Swift tulajdonosát igazoltatták a....
2024.05.02
A videó elején látszik, hogy egy kamion előzése okozza a torlódást, az autósoknak pedig nem....
2024.05.02
Egy új felszereltségi szinttel, valamint általában gazdagabb felszereltséggel kerül forgalomba a....
2024.05.02
Az észak-amerikai tevékenységének bővítése során a Volkswagen-csoport fokozza együttműködési....
2024.05.02
A Székesfehérvári Járási Ügyészség vádat emelt azzal a férfival szemben, aki közel 10 km-en át....
2024.05.02
A Tesla megkezdi a Cyber Odyssey körutat Európában, melynek keretében sok országban, így nálunk is....
2024.05.02
A Győri Járási Ügyészség vádat emelt egy 38 éves férfival szemben, aki a korábbi közlekedési....
2024.05.02
És van rá logikus magyarázat.   ..
2024.05.01
Az autó egyik legfontosabb adata az ára. Szélsőségesen eltérhet, kétezer forinttól százmillió....
2024.05.01
A BMW Múzeum részletekbe menően felújította előcsarnokát. Az elsődleges cél egy olyan modern,....