TRENDI

Vége a műbőr egyeduralmának, a valódi bőr csendesen visszatért

Attól, hogy az olcsó bőrutánzatot, a műbőrt élelmes marketingesek elkezdték vegánbőrnek nevezni, és ezzel egy csomó embert rávettek arra, hogy közel ugyanannyiért vegyenek műbőr ruhákat, mint amennyibe az igazi bőr kerül, attól az még műbőr maradt.

Megosztom
Link másolása

Érdekes az a jelenség, hogy az elmúlt évek vegán, vegánbőr, műszőrme trendjei után az elmúlt egy évben újra a valódi bőr kerül előtérbe a maga elegáns, csendes luxusával és eredetiségével.

Hová lett vajon a korábbi környezetvédelmi és állatvédelmi hangulat? Hová tűnt Greta Thunberg elszántsága?

Lehet, hogy nem tűnt sehova, csak a divatipar is rájött, hogy a helyettesítő termékek a maguk bonyolult előállítási módszereivel és a lassan lebomló műanyag alapanyagaikkal sokkal veszélyesebbek a környezetre, mint a hagyományos előállítású bőr termékek?

Nem tudjuk mi történhetett, de a valódiság újra fókuszbehelyezésének én személy szerint nagyon örülök. Nincs annál ugyanis bosszantóbb, mint ami majdnem úgy néz ki, majdnem úgy viselkedik, mint valami más, de közben mégsem az.

Az idei szezonok slágere a piros, a burgundi, a bordó bőr, de emellett a klasszikus, barnás bőr színek is reneszánszukat élik, ugyanúgy ahogy a fekete.

A bőr alapanyag azonban leginkább a klasszikus színeiben pompázik idén, tehát nem jellemzők a harsány, bombasztikus színek, hanem az időtálló darabok kerülnek a központba.

Még a klasszikusan fast fashion üzletláncok - mint pl. a Zara - is valódi bőr termékekkel rukkolnak elő az idén.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

ZARA (@zara) által megosztott bejegyzés

2024. év januárjában jelent meg a Gucci kampánya a burgundi színű bőr táskákkal és dzsekikkel, amely egyfajta visszafogott válasz volt a kifutókon látható intenzív vörös színekre.

Bár a nagy divatházak idénre jósolják a vörös szín térhódítását, a mindennapi életbe sokkal jobban beilleszthető a mélypiros, burgundi, bordós árnyalata, illetve időtállóbb választás lehet hosszabb távon.

Talán ezért is választják a vezető divatházak inkább ezt az árnyalatot.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

GUCCI (@gucci) által megosztott bejegyzés

Úgy tűnik, a klasszikus bőr ruhadarabok, kiegészítők hosszabb távon is velünk maradnak, mivel a nagy divatházak téli kollekciója is hangsúllyal szerepelteti őket.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Moschino (@moschino) által megosztott bejegyzés

A klasszikus bőr térnyerése még egy kedvező változást hoz magával:

újra trendi lett a viseltesebb, természetesen kopott, vintage, illetve second hand darabok viselése.

Ez örvendetes módon a környezetbarátabb megoldások felé viszi el az idei divatot. A nagytesó, szülő, nagyszülő gardróbjából, vagy a second hand shopok kínálatából is elő lehet bányászni egy egy abszolút menő dzsekit, övet, kiegészítőt. Sejtésem szerint idén ismét menő lesz a használtruha üzletek látogatása - én legalábbis mindenképpen beütemezek egy ilyen kirándulást idén tavasszal.


Megosztom
Link másolása

Címlapról ajánljuk


TRENDI
Oviban még ciki, felnőttként már trendi? Pisifoltos farmerral rukkolt elő egy designer márka
A nevetséges kinézet mellé természetesen nevetségesen magas árat is szabtak.

Megosztom
Link másolása

Nemrég megjelent a Balenciaga luxusmárka legújabb kiegészítője, a ragasztószalagnak kinéző karkötő. Ha pedig nem tudtuk volna eldönteni, hogy milyen outfitet érdemes választani hozzá, a designerek most elhozták a választ.

Ugyanis megérkezett a JORDANLUCA márka pisifoltos nadrágja.

A designer márkáknál nem ritka, hogy feszegetik a határokat és igazán őrült, meghökkentő vagy olykor egyenesen nevetséges darabokkal rukkolnak elő.

Jordan Bowen és Luca Marchetto márkája sem kivétel ez alól. A designerek munkáját erősen jellemzik az erotikus vonások, de a kifutókon is szívesen reagálnak az irreális társadalmi normákra ruhakölteményeik segítségével.

A megosztó foltos farmer a 2024 őszi/téli kollekciójukban mutatták be. Ha pedig valakinek elnyerte a tetszését, nagyjából 220-290 ezer forint közötti áron be is tudja szerezni.

Sokan gúnyolták a ruhadarabot, miszerint ezt saját maguknak is „el tudják készíteni otthon”.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

JORDANLUCA (@jordanluca) által megosztott bejegyzés

Forrás: HYPEBEAST


Megosztom
Link másolása

TRENDI
Megan Fox ismét új külsővel hódít: ezúttal hosszú, kék hajat villantott
A szín mondhatni már nem újdonság, de a rövid fazon helyett most gyönyörű, derékig érő loknikkal ment fesztiválozni. Mindezt vad cowboy-szettben.

Megosztom
Link másolása

Nyilván nem Megan Fox fogja kihagyni az idei Coachellát. A színésznő ráadásul új külsővel ünnepelte a fesztiválszezon kezdetét, és hosszú, kék loknikkal jelent meg a kaliforniai rendezvényen.

A 37 éves színésznő az elmúlt időszakban rengetegszer cserélgette a hajszínét. Legutóbb pasztell rózsaszín, míg azelőtt lángvörös színekben pompáztak tincsei.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Megan Fox (@meganfox) által megosztott bejegyzés

És bár a kék színt már a hónap elején megvillantotta, akkor

még rövid hajjal pózolt Instagramos fotóján, mostanra egy igen szép hajhosszabbítást kapott.

Megan a pasztellszínű árnyalatot egy pár combig érő fekete csizmával, szakadt farmer rövidnadrággal és cowboykalappal párosította.

A színésznő azt is elárulta, miért próbál ki ennyi különböző színt.

„Azt hiszem, szőkítettem, és tönkretettem. Úgyhogy akár végig is futtathatom az összes színt, mielőtt barnára váltok”

- mesélte Megan, hozzátéve, hogy a hajhosszabbítás célja az volt, hogy „több Coachella-energiát adjon [a hajának]”, mivel jelenleg bobra van vágva.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Megan Fox (@meganfox) által megosztott bejegyzés

Forrás: Just Jured


Megosztom
Link másolása


TRENDI
Elképesztő: minden ötödik ember feladta, és beletörődött a rendetlenségbe egy felmérés szerint
Mindez Magyarországon, és otthon, a lakásában. Te hogy állsz ezzel?

Megosztom
Link másolása

A konyha és a nappali kritikus helyzetben van, a magyarok 79 százaléka a konyhát, 65 százaléka a nappalit és a hálószobát, 48 százaléka pedig a fürdőszoba rendben tartását látja a legfontosabbnak.

Ez persze nem jelent azt, hogy sikerül is rendet tartanunk ezekben a helyiségekben. Nem véletlen, hogy a legtöbben a konyha (52%), a nappali (35%) és a fürdőszoba (34%) vállalható állapotba hozását találják a legnehezebbnek.

A rendrakást és a rend megtartását az is nehezíti, hogy elég sokan vagyunk, akik érzelmileg viszonyulunk a tárgyainkhoz, ezért egyfajta gyűjtögető életmódot követünk. Nehezen válunk meg még a nem használt dolgoktól is, ha azokhoz szép emlékek kötnek (24%), vagy erősen hiszünk abban, hogy a most nem használt tárgy valamikor még hasznos lesz (17%), vagy egészen egyszerűen csak nem akarjuk kidobni azt (20%).

Mondjuk aki már járt úgy, hogy az előző évben végre szanált 10 éves ruháját észvesztve kereste a következő szezonban, amikor kiderült, hogy pont visszajött a divatba, az legközelebb már nem fog kidobni semmit.

A rendrakást és a megfelelő tárolást a hangulatunkon kívül legtöbbször az akadályozza meg, hogy a dolgoknak eleve nincs megfelelő helye: a ruhatárolást például a magyar háztartásokban leginkább a helyhiány (15%), a rendezetlen tároló helyiség (11%) és a nehéz hozzáférhetőség (6%) akadályozza.

A szűkös terek jellemzően arra késztetik az embereket, hogy egyszerű és megfizethető tárolási megoldásokat, például dobozokat és rendszerezőket keressenek, vagy akár régi bútorokat cseréljenek le praktikusabb, funkcionálisabb lehetőségekre.

Nem csoda, ha úgy érezzük, hogy a tárolási problémák csapdába ejtenek. Pedig jobb még a hangulatunk is, ha rend van körülöttünk - derült ki az IKEA kutatásából.

A rendetlenség összefügg a halogatással, a túlterheltség érzésével és az alacsonyabb életminőséggel, míg, ha rend van a környezetünkben, az segíthet abban, hogy úgy érezzük, jobban tudjuk kezelni a saját érzelmeinket is.

De már a rendrakás folyamata is segíthet a mentális egészség helyreállításában: a takarítás endorfinokat szabadíthat fel, ezek a hormonok pedig hozzájárulhatnak a stresszoldáshoz és a közérzet általános javításához. Létezik, hogy a takarítók a legboldogabb emberek a világon?


Megosztom
Link másolása


TRENDI
Hiába csúfolják kanadai szmokingnak, idén tarol a farmert farmerre-trend
Katie Holmes farmeres megjelenésével mindenkit inspirál: ami eddig gáz volt, most ultra menő lett.

Megosztom
Link másolása

Katie Holmes egy farmer mellényt és hozzá illő farmert viselt, és lenyűgözően nézett ki, miközben lekapták a fotósok őt New York utcáin.

Ezt a fajta összeállítást azokban az években nevezték el kanadai szmokingnak, amikor épp ultraciki volt. Erre tessék, a divatházak újra felfedezték maguknak, mi pedig örömmel vetjük bele magunkat ebbe a trendbe.

Katie Holmes szereti diktálni a divatot. A hét elején egy New York-i séta közben fotózták le, amint egy gyönyörű farmer összeállítást viselt, amelyből ihletet meríthetsz a tavaszi divathoz.

Egy menő, egy mellényből és egy farmerből álló Banana Republic farmerruhát viselt, szép sárga varrással.

Sárga övet és néhány aranyszínű ékszert kapott fel hozzá kiegészítőnek. Az egészet pedig fekete, szögletes orrú lapos talpú cipővel egészítette ki.

Az a cipő volt a legeslegmenőbb az egészben.

A szép színésznő a haját lazán, hullámosan hagyta, így a 70-es éveket idéző, hétköznapra vagy alkalmakra egyaránt jó külsőben sétált el a fotósok előtt.

Bár a farmer mindig menő, a denim a denimen az idei év egyik legnagyobb divattrendje. Volt már ilyen a divattörténetben.


Megosztom
Link másolása