Budapest;Vidámpark;Vitézy Dávid;Biodóm;

2024-04-17 18:45:00

Vitézy Dávid azt állítja, a következő önkormányzati ciklus végére megépülhet a vidámpark Budapesten és még közpénz se kell hozzá

Egyelőre a vidámpark vezeti a főpolgármester-jelölt kérésére gyűlő fővárosi választói kívánságlistát.

Az önkormányzati választáson főpolgármesterként induló közlekedési szakember, a BKK-rendészet megerősítése után új szórakoztató központot ígér a budapestieknek.

– magyarázza Vitézy, aki körbekérdezett vidámpark-ügyben a néhány európai városban. A kapott információk szerint egy ilyen méretű város bőven eltartana egy szórakoztatóparkot. Koppenhágától Barcelonán át a bécsi Práterig sorolhatóak a példák. A profitorientált üzemeltetést azonban a korábbiaktól eltérően nem önkormányzati cégre, hanem egy megfelelő tapasztalatokkal bíró külföldi üzemeltetőre kellene bízni, akit egy célzott hasznosítási pályázat keretében választhatna ki a főváros.

„A hazai önkormányzatok eszköztárából teljességgel kikopott az a külföldön bevett gyakorlat, miszerint a településeknél lévő építésszabályozási jogon keresztül csatornázzanak be magántőkét közösségi célú fejlesztésekre. Az általam javasolt észak-csepeli terület közparkként szerepel a szabályozási tervekben. A város építési jogkörénél fogva lehetőséget biztosíthatna egy gondosan kiválasztott beruházónak arra, hogy jelentős zöldfelület kialakítása mellett egy vidámparkot építsen ezen a majd 82 hektáros területen. Összehasonlításul:

A területen a korábbi ígéretekhez híven létrehozható lenne egy hatalmas közpark, a soroksári-ráckevei Duna-ágban vízibiciklizhetnének, csónakázhatnának a fővárosiak, lehetne játszótér és szabadtéri sportpályák is a szórakoztató park mellett. A parkba a bécsi Práterhez hasonlatosan nem lenne belépőjegy, csak az attrakciókért kellene fizetni” – ismerteti az elképzelés részleteit Vitézy Dávid, aki azért is tartja jó helyszínnek ezt az észak-csepeli területet, mert az új Atlétikai Stadion beruházás részeként a Kvassay-híd másik oldalán épült egy gyalogos, biciklis híd, amin keresztül 5 perc alatt ide lehetne érni a MÜPÁ-tól, ha elkészül a pesti Duna-parti sétány, akkor a belvárostól se lesz távolabb 20 percnél.

A négy telekből álló ingatlant a pénzszűkében lévő csepeli önkormányzattól 11,3 milliárd forintért vásárolta meg – meglehetősen nagy botrányt kavarva – a spanyol Fadesa ingatlanfejlesztő cég 2005-ben, hogy kis-Manhattant építsen ide felhőkarcolókkal. Csakhogy megfelelő szabályozási tervek hiányában a terület beépíthetetlen volt. A fővárosi önkormányzat már akkor közparkot és hidat álmodott ide. A spanyol cég azonban 2008-ban csődöt jelentett és a terület az egyik hitelező bank tulajdonába került. A főpolgármester-jelölt bízik abban, hogy meg tudna velük állapodni, főként úgy, hogy a tervekben közparkként szereplő ingatlan jelenleg nem beépíthető. Ezzel együtt nem ragaszkodik Észak-Csepelhez,

Vitézy a régi vidámparkból megmaradt favázas hullámvasutat nem mozdítaná el jelenlegi helyéről, azt szerinte ott kellene felújítani. Mint mondja: ez benne volt a biodómra kapott állami támogatásban, így nehezen érthető, hogy miért nem valósult meg ez idáig.