Akkumulátortöltőnek használnák kutatók az emberi testet

A jövőben maga az emberi szervezet biztosíthatja majd az energiát az olyan beültethető orvosi eszközök működéséhez, mint például a szívritmus-szabályozók.

A Tiencsini Műszaki Egyetem csapata már meg is találta a technikai megoldást minderre. Mint azt a hvg.hu írja, a kínai kutatók koncepciója egy puha, rugalmas akkumulátor, amely a vérben keringő oxigént használja áramtermelésre. Ennek köszönhetően az implantátumok élettartama a sokszorosára növekedhet, és elkerülhető, hogy újból és újból invazív műtétnek kelljen alávetni az eszközök cseréje miatt a betegeket. Az elektródák kémiai reakcióba lépnek az oxigénnel, így termelnek elektromos energiát.

az új akkumulátor a vérben lévő oxigénből nyerne energiát
Az új akkumulátor a vérben lévő oxigénből nyerne energiát. Grafika: Chem

Az új akkumulátort a kutatócsoport patkányokon tesztelte. A rágcsálók hátának bőre alá beültetve az eszközt mérték annak teljesítményét. Az így kapott eredmények szerint 1,3-1,4 volt közötti feszültséget tudott stabilan előállítani. Persze ez önmagában még nem elegendő egy orvosi eszköz áramellátásának biztosításához, hiszen egy pacemaker például 2-5 voltot használ. Ugyanakkor a kísérlet bizonyította, hogy a szervezetben keringő oxigén valóban képes lehet kiszámítható energiatermelést megalapozni.

Mellékhatásként semmilyen aggasztó jelenség nem lépett fel a kísérlet során, beleértve a gyulladásos reakciók, az anyagcsere-változások és az akkumulátor körüli szöveti regeneráció kérdéskörét egyaránt. A következő lépést így a teljesítmény növelése jelenti. A kutatók szerint ráadásul a módszer a rákkezelésben is felhasználható lehet. A ráksejteknek ugyanis sok oxigénre van szükségük, amelyet az akkumulátor képes lehet elszívni előlük, majd az így keletkezett energiát hővé alakítva aktívan pusztítani a kóros sejteket.

Az eddigi eredményeket bemutató tanulmány a Chem című tudományos folyóiratban jelent meg.

A legfrissebb tartalmainkért kövess minket a Google Hírekben, Facebookon, Instagramon, Viberen vagy YouTube-on!

Élet anafilaxiával

Olvassa el aktuális cikkeinket!

Orvosmeteorológia
Fronthatás: Nincs front
Maximum: +24 °C
Minimum: +9 °C

Túlnyomóan derült, napos, száraz idő. A délkeleti, keleti szél több helyen megélénkül, a Dunántúlon helyenként meg is erősödik. A legmagasabb nappali hőmérséklet általában 24, 25 fok körül alakul. Késő estére döntően 10 és 21 fok közé hűl le a levegő. Ma sem kell fronthatástól tartani.

Hogy érzed magad?

Kirobbanó formában vagy? Válaszd ki a lelki- és testi állapotodhoz illő emojit és nézd meg térképünkön, hogy mások hogy érzik magukat!

Hogy érzed most magad fizikailag?

Hogy érzed magad?

Milyen most a lelkiállapotod?

Legjobban:
Legrosszabbul: