Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Magyar cégekkel alakul át a városi közlekedés
2024.04.30 16:23Az osztrákoknál a posta is szén-dioxid-mentes kézbesítésre törekszik
2024.04.30 15:21Zöld utat kapott a Schaeffler és a Vitesco egyesülése
2024.04.30 13:18Következő fázisába léphet a hazai hidrogénipar
2024.04.30 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Más gyártó módszeréből inspirálódik a Nissan
A Nissan olcsóbban szeretne elektromos járműveket gyártani, és a Tesla által híressé tett ötlet jó kiindulópontnak tűnik.
A Nissan példát vesz a Tesláról, és a gigacastingot vezeti be a jövőbeli elektromosautó-alkatrészek gyártási folyamatába. A Tesla Model Y tette híressé a gigacastingot, de az ötlet egyszerű – ez az integrált öntvénygyártás egy formája, ahol az alvázalkatrészeket nagy alumíniumdarabokból alakítják ki, amelyeket aztán összeillesztenek. Ez a megközelítés költségmegtakarítást eredményez az egyes alkatrészek csökkentésével, de tökéletesen kell kivitelezni, hogy ezek a nagyméretű darabok ne vetemedjenek és ne repedjenek.
Bármilyen hátrányai is vannak, úgy tűnik, az előnyök felülmúlják azokat, mert a Nissan nem az első nagy múltú autógyártó, aki lemásolja a Tesla módszerét. Valójában a Model Y 2020-as bemutatása óta olyan autógyártók is felfedezték a gigacastingot, mint a Volkswagen, a Hyundai, a Ford és a Toyota.
Csökkentett költségek
A Nissan csökkenteni akarja az elektromos autók gyártási költségeit, hogy azok ára közelebb kerüljön ahhoz, amiért a hagyományos belső égésű autókat árulják, és állítják, hogy ez az új megközelítés 10 százalékkal csökkenti a gyártási költségeket – írja a carbuzz.com.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!