Egymásra licitálnak a sportszergyártók, hogy a lehető legtöbbet kihozzák a párizsi olimpia reklámozási lehetőségeiből. A Nike például hirdetési szőnyegbombázást tervez. Mindeközben a mai napon Olympiában, az ókori görög olimpiák helyszínén meggyújtották az olimpiai lángot.
A párizsi olimpia alatt többet szándékozik reklámokra költeni a Nike, mint eddig bármikor a korábbi nyári játékok idején. A vállalat azt reméli, a hirdetési szőnyegbombázás segítségével lendületbe hozhatja viszonylag gyenge sportszereladásait, felvéve a kesztyűt feltörekvő versenytársaival – írja a privatbankar.hu
Fotó: Wikipedia
A sportmárkák tulajdonosai ki akarják használni, hogy a párizsi játékokkal az olimpiák visszatérnek a rendes kerékvágásba. A tokiói olimpiára súlyos csapást jelentett a koronavírus-járvány miatti halasztás: 2020 helyett 2021-ben tartották, ráadásul nézők is alig voltak a versenyeken.
A Nike által támogatott sportolók, köztük az amerikai sprinter Sha’Carri Richardson és a kenyai maratoni futó Eliud Kipchoge a napokban mutatták be a vállalat új kollekcióit egy show keretein belül Párizsban. A kollekció része volt 13 futurisztikus sportcipő is, melyeket atléták részvételével fejlesztettek ki. A vállalat az elmúlt negyedévében egymilliárd dollárt (371 milliárd forint) költött hirdetésekre, ami 10 százalékkal több az egy évvel korábbi adatnál – derül ki a Reuters összesítéséből.
A cég vezetőinek beszámolója szerint új marketingstratégiájuknak megfelelően ritkábban, de nagyobb keretösszegű kampányokkal „támadják” a fogyasztókat. A Nike visszaszorítaná feltörekvő versenytársait, köztük az On és a Hoka márkákat. Külön gondot okoz, hogy a divat elmozdult a vaskos kosárlabdás csukáktól, ami a Nike legnagyobb versenytársának, az Adidasnak kedvez.
A német cég más utat választ a reklámozásban. Az elmúlt évben 2,5 milliárd eurót költött marketingre, ami 2,5 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál. Mindeközben az amerikai vállalat 4,3 milliárd dollárt szánt erre a célra, ami hatszázalékos növekedést jelent.
A fogyasztók kihívásokkal szembesülnek szinte valamennyi üzleti szegmensben, ahol jelen vagyunk – jelentette ki Craig Williams, a Nike globális földrajzi és piaci területekért felelős elnöke.
Ennek ellenére továbbra is "nagyon pozitívan" reagálnak az olimpiára, mint eseményre, mondta Williams, hozzátéve, hogy még mindig a "sport megtestesítőjének" tekintik a játékokat.
Mai hír, hogy meggyújtották az olimpiai lángot Görögországban, az ókori játékok színhelyén, Olympia romjai között. A hagyomány szerint a Nap fénysugarait gyűjtötte gyújtópontba Apollón papnője egy parabolatükörrel, ez a módszer most a felhős idő miatt nem volt alkalmazható.
Egy tartalékláng segítségével gyulladt fel az olimpiai fáklya, aminek lángját futva viszik a párizsi versenyek helyszínére. Az első fáklyavivő Sztefanosz Duszkosz görög evezős, aki Tokióban nyert aranyérmet – írja az Euronews.
Új hozzászólás