Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Járműmérnök-hallgatóknak tartott képzést a BMW
2024.05.02 16:22Romániába költözik a Michelin gumigyára
2024.05.02 15:17Kirúgja az összes töltéssel foglalkozó dolgozóját a Tesla
2024.05.02 13:18Duális egyetemi mentor programot indít a szombathelyi Schaeffler
2024.05.02 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A CATL szerint egyhamar nem lesznek életképesek a szilárdtest-akkuk
A világ legnagyobb akkumulátorgyártójának alapítója és vezérigazgatója úgy véli, hogy a szilárdtest-akkumulátorok még sok évnyi távolságra vannak, annak ellenére, hogy a Toyota nemrégiben azt állította, hogy három éven belül kereskedelmi forgalomba hozhatja az új akkumulátorokat.
Robin Zeng, a CATL mögött álló ember azt mondja, hogy támogatja a szilárdtest-akkumulátorokat, de úgy véli, hogy azok olyan problémákat vetnek fel, amelyeket le kell küzdeni. Például azt mondja, ahhoz, hogy a legtöbbet hozzák ki belőlük, tiszta lítiumfémre van szükség az anódelektródhoz. Ezeket az ionokat aztán nagy nyomás alatt kell diffundálni, ami biztonsági problémát jelent.
Zeng szerint a CATL mérnökei nyomás alatt tesztelték a szilárdtest-akkumulátorok anyagait. Zeng hozzátette, hogy amikor az akkumulátort töltik és kisütik, a lítium kitágul, ami csökkenti az élettartamát. Szerinte egy ilyen cella csak „talán 10 ciklust bír ki... szóval hogyan lehet kereskedelmi szempontból életképessé tenni? Teljes mértékben támogatjuk a szilárdtesteket, de én már 10 éve ebbe fektetek be" – tette hozzá.
Veszélyes lehet egy baleset során
A CATL főnöke hozzátette, hogy ha egy szilárdtest-akkumulátor baleset során tönkremegy, a lítium összekeveredhet a levegőben lévő nedvességgel, és mérgező lítium-hidroxidot szabadíthat fel. Bár a cég továbbra is óvatos a szilárdtest-akkumulátorokkal szemben, új elektromosautó-akkumulátorokat fejleszt. Nagy összegeket fektetett például a nátriumionos és kondenzált anyagú akkumulátorokba, amelyek félig szilárd anyagot használnak. Ezek az akkumulátorok a normál lítium-ion akkumulátorok hatótávolságának kétszeresét képesek biztosítani a szilárdtest-elemekkel járó kockázatok nélkül.
Zeng szilárdtest-akkumulátorokkal kapcsolatos kijelentései meglepőek, mivel februárban a CATL egy sor kínai vállalat között volt, amelyek egy új konzorciumot hoztak létre azzal a céllal, hogy 2030-ig helyi ellátási láncot hozzanak létre a szilárdtest-akkumulátorok számára – írja a Carscoops.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!