Az előzetes tárgyalások alapján a Dongfeng olyan gyárat üzemeltetnének Olaszországban, ahol évente több mint 100 ezer jármű futna le a szalagról.

Olaszország azután próbált meg egy másik autógyártót bevonzani az országba, hogy összetűzésbe került a Stellantis-szal, mivel a vállalat azt tervezi, hogy munkahelyeket szüntet meg és alacsonyabb költségű telephelyekre helyezi a hangsúlyt

írja a Bloomberg.

Qian Xie, a Dongfeng európai műveleteinek vezetője azt mondta, Olaszország Európai egyik legnagyobb autópiaca, egy kínai gyártó számára így a helyi gyártás azt jelenti, hogy a térség összeg országát elláthatja.

A tárgyalások során a kormány a következő hetekben tehet ajánlatot a Dongfeng számára arra vonatkozóan, hogy hol épüljön meg a gyár. A tervek vélhetően tovább rontják a kapcsolatot a Stellantis és az olasz kormány között.

A Dongfeng Motor Kínában a Stellantis-hez tartozó Peugeot és Citroen autókat is gyárt, és együttműködése van a Hondával és a Nissannal is. Ugyanakkor nyomás alá került saját anyaországában, ahol a belső égésű motoros autók iránti kereslet csökkenni kezdett. A 2017-es 2,83 millió kiszállítással elért csúcspontja óta a Dongfeng eladásai tavaly 1,72 millióra estek vissza, ami 38 százalékos csökkenést jelent.

Hét hónap alatt gyártott kétmillió elektromos autót a BYD

Dinamikusan bővíti termelését a BYD az új energiákkal hajtott járművek területén: a kínai autógyártó a héten elérte a hétmilliós darabszámot.
Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább--->