Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
364,53 Ft
Euró
390,80 Ft
Font
457,94 Ft
Bitcoin
63,849 $

Kutatás: többet ér-e az influenszer szava a szülőkénél?

Egy kutatásában olyan kérdésekre keresték a választ, miszerint többet ér-e az influenszer szava a szülőkénél, illetve lehet-e példakép egy influenszer.

Fotó: Unsplash
Belföld

Koós Alexandra

Szerkesztő

Az Ifjúságkutató Intézet felmérésének eredményei alapján egyebek mellett arra derült fény, hogy a fiatalok több mint kétharmada követ influenszereket, 59%-uk többet is. Különbség mutatkozik azonban a nemek tekintetében, a lányok csaknem háromnegyede követő, és jellemzően több influenszert is követnek, mint a fiúk.

A leginkább elkötelezett korcsoport a 18–24 éveseké: 71%-uk követ híres internetes tartalomgyártó személyt – részletezik. Míg arra a kérdésre, kinek a véleménye számít, a megkérdezett fiatalok 50%-a azt a választ jelölte meg, hogy a szülők véleménye fontosabb, mint az influenszereké. Csupán 20%-uk van ellenkező véleményen, a többiek bizonytalanok ennek megítélésében. Soron kívül Ezek az újítások jöhetnek az iOS 18-cal

Mindemellett a kutatás arra is rámutatott, hogy a kor emelkedésével egyenes arányban nő azok aránya, akik a szülők véleményének jelentőségéről beszélnek, vagyis a közösségi média leginkább a legfiatalabbakat befolyásolja. De olyan kérdés is volt, a tartalomgyártók példaképek-e az ifjúság számára, amelyre a fiatalok úgy válaszoltak:

53% szerint az influenszer nem példakép, 16% viszont ennek az ellenkezőjét állította. Mindez azt bizonyítja, hogy minél fiatalabb valaki, annál jellemzőbb, hogy követendő példaként tekint egy internetes influenszerre. A 15–17 évesek 22%-ára, a 25–29 éveseknek már csak 13%-ára igaz ez – írja a Magyar Nemzet a felmérés adatai alapján.

Az Ifjúságkutató Intézet emlékeztetett, hogy a szülők és a család jelentőségét egy korábbi felmérésük is alátámasztja. A fiatalokra jellemző magányból a kitörési pontot elsősorban nem a közösség média, hanem az emberi kapcsolatok, azon belül is a család (31%) és a barátok (26%) jelentik, ugyanakkor az is tény, hogy a közösségi média jelentősége a fiatalok életében egyre nő.

Korábban azt is megírtuk, hogy a magyarok többsége úgy látja, az életkörülmények rosszabbá válnak a jövőben: erre egy felmérés hívta fel a figyelmet, amelynek során többen is úgy vélekedtek, hogy egyre több környezeti probléma lesz a klímaváltozás miatt, a gazdagok és a szegények között pedig még nagyobb lesz a szakadék.