4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A 15. héten szakadék keletkezett a csatornák közt a nézettségi adatokban.

Az RTL hétköznapi programjában továbbra is ’Az álommeló’ jelenti a fő attrakciót, Balogh Levente már másodjára keresi elnöki asszisztensét, miután az állás megüresedett előléptetés miatt. Az amerikai, korábban Donald Trump főszereplésével is gyártott ’The Apprentice’ hazai adaptációja a héten 360 ezres nézettséget hozott epizódonként, ez jelentős visszaesés az előző hetekhez képest.

A széria a kereskedelmi szempontból kiemelten fontos, 18-49 évesek korcsoportjában hasonló gyengülés történt, és nagyjából 130 ezer embert vonzott a képernyők elé a reality, 12-13 százalékos közönségarány mellett. Az RTL jelenleg az esti sáv második felében ismétléseket futtat, ezek átlagosan 100-200 ezer közti nézettséget értek el a teljes lakosság körében.

Imádják a tévézők a vakon házasodó párokat
Imádják a tévézők a vakon házasodó párokat
Fotó: TV2 Sajtószoba

Tovább tüzel a TV2 csodafegyvere

Megismételte rekordját a Netflixtől honosított ’Házasság első látásra’, a csatorna ismételten elképesztő számoknak örülhetett: a heti toplista első helyéért csak saját magával versenyzett a műsor. A vakon házasodó, majd az ebből fakadó problémákkal küzdő párok kalandjait adásonként 860 ezren követték a képernyők előtt,

az abszolút győztesnek az április 10-i rész bizonyult, és 882 ezres nézőszámával magabiztosan megszerezte a győzelmet a 15. héten.

Ismételten a 18-49 éves korcsoportban is ünnepelhetett a TV2 a ’Házasság első látásra’ számai miatt, ugyanis ebben a kategóriában is csak saját magával harcolt a heti győzelemért a széria; viszont itt az április 8-i adás kerekedett felül, és 306 ezres nézettségével, valamint brutális, 29,8 százalékos közönségarányával hagyta maga mögött a mezőnyt.

A program második felében érkező Hazatalálsz sem adott okot a panaszra, hiszen a saját gyártású sorozat a késői kezdés ellenére is 460 ezer feletti átlagot produkált.

Sportesemények

A legnézettebb sportesemények közé ezúttal három focimeccs is bekerült:

  • a Bajnokok Ligája keretében a Paris Saint-Germain és az FC Barcelona találkozott, a góldús találkozón végül a katalánok kerekedtek felül 3-2-re – mindezt 363 ezren figyelték a képernyők előtt;
  • az Európa Ligában a Liverpool és az Atalanta mérkőzött meg, Szoboszlaiék itt 3-0-s vereséget szenvedtek, amelyet 321 ezren néztek;
  • végül a magyar bajnoki keretében a Zalaegerszeg otthonába látogatott a Ferencváros, itt végül a 98. percben született góllal Fradi győzelem született – így a zöld-fehérek gyakorlatilag bebiztosították a bajnoki címet. Ezt a meccset 189 ezren látták a készülékeken.

Más vizekre evezve egy női kézilabda-meccs is érdeklődésre tartott számot a héten, hiszen a magyar válogatott a japán csapattal találkozott olimpiai selejtezőn. A 37-28-al záródó mérkőzésen a magyar csapat bebiztosította a kijutást a játékokra – ennek pedig 309 ezer néző is tanúja volt.

A hétvégén megint az RTL-nek állt a zászló

A hétköznapokon nem sok oka akadt az örömre a csatornának, a pihenőnapokon azonban tarolni tudott, így szombaton a saját gyártású ’Gólkirályság’ 426 ezres nézőszámával könnyedén lenyomta a párhuzamosan adott Taxi 2. által elért 297 ezres eredményt.

Vasárnap ismét megvillant ’A renitens’, a csatorna bűnügyi vígjáték-sorozata továbbra is igen szépen teljesít, és 547 ezres nézettségével simán nyert a szórakoztató műsorok közt.

Az esti sáv második felében visszatért a ’Házasodna a gazda’, az agrár-párkereső új évadja 459 ezres nézettséggel nyitott, legyőzve a TV2-s modell-tehetségkutató ’Next Top Model Hungary’ által elért 393 ezret.

Sokkolóan nagy különbség

Rég nyílt már ekkorára az olló a két legnagyobb kereskedelmi csatorna közt; igaz, mindez nem véletlen annak tükrében, hogy a hétköznapokon a ’Házasság első látásra’ teljesítménye egyenesen megdöbbentő. A végeredmény nem volt kérdés: a kiemelt kereskedelmi korcsoportban, az átlagos napi közönségarányok harcában a két csatorna közül a TV2 kerekedett felül, és 17,5 százalékával lenyomta az RTL 11,9 százalékát.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!