szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A BMW, az Audi és a Mercedes vezetőivel tárgyalt Nagy Márton, és megegyeztek abban, hogy az autóipar korlátozása rossz lenne az EU-nak, ahogy a kínai elektromos autók büntetővámja is.

Berlinben tárgyalt Nagy Márton a német autóipar vezetőivel, a magyar EU-elnökségre készülve – közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium. A miniszter Glenn Schmidttel, a BMW kormányzati és külső kapcsolatokért felelős alelnökével, Brian Ramppal, az Audi globális kormányzati ügyekért felelős vezetőjével, Jörg Burzerrel, a Mercedes igazgatósági tagjával, valamint Hildegard Müllerrel, a Német Autóipari Szövetség elnökével egyeztetett.

A közlemény szerint téma volt az EU 2035-től érvényes szabályozása, amely szerint akkortól belső égésű motorral felszerelt új autót már nem lehet forgalomba hozni. Érthető módon a német autógyárak képviselői úgy gondolják, hogy ezt a tervet „szükséges felülvizsgálni”.

Szóba kerültek a kínai elektromos autókkal szembeni büntetővámok is. Erről a tárgyalófelek azt mondták, nem megoldás a protekcionizmus, csak úgy lehet fejlődni, ha globális verseny van.

Természetesen egyetértés volt abban is, hogy az európai autóipar jövőjét az elektromos autók jelentik, ebben pedig meghatározó szerep jut majd Magyarország és a német ipar együttműködésének.

Gigahajóval támadja Kína az európai e-autók piacát

Túl nagyok a kínai villanyautó-gyártók kapacitásai. Mivel exportjuk útjába az USA akadályokat állított, Európa felé vették az irányt.