Közel 830 lóerős elektromos kabrió lett a legújabb Maserati

2024.04.16. 14:27

Lassan a tradicionális sportautógyártókat is eléri az elektromos autózás, ennek megfelelően a Maserati sem akart lemaradni. Emeltek is egy nagyot a téten és bemutatták a GranCabrio Folgore nevű modellt, mely legalább olyan erős, mint amilyen elegáns.

Az olasz sportautógyártónak nem ez az első elektromos modellje. Még 2022-ben mutatták be a GrandTurismo Folgorét, lényegében annak a nyitott tetős változata most a GranCabrio. Ezért a külső elemeken sincs olyan sok változás, talán a legszembetűnőbb, hogy utóbbinak lecsapták a tetejét: egy 14 másodperc alatt nyitható vagy csukható mechanika dolgozik olyan szövettel, amelynek színét mi választhatjuk ki: a palettán van nero, tengerkék, titán szürke, grézs (szürke és a bézs kevert színe) vagy gránátalma vörös.

A beltérben isteni formákat rajzoltak az olaszok, és talán senkit sem ér váratlanul a prémium anyaghasználat egy Maseratiban. Ez nem zárja ki az újrahasznosított anyagokat sem, főleg olyan forrásokból készülnek bizonyos kárpitelemek, mint az elhasznált tengeri halászháló – természetesen újrafeldolgozva. A színösszeállítás szintén a mi ízlésünk dolga, de a bemutatott modell kék-fehér-barna kombinációja is elképesztően jól mutat.

Bár szép íveket rajzoltak, a középkonzolt mégis csúnya táblagépek dominálják. Van egy egység az olyan műszereknek, mint a klímavezérlő, ez lentebb helyezkedik el és 8,8 colos. Ennél jelentősen nagyobb a felette elhelyezkedő kijelző (12,3 col), ez a rendes fedélzeti számítógép, és végül a műszercsoport is teljesen digitális, annak csak 12,2 col jutott. Előtte szálcsiszolt fém váltókarok, majd egy lapolt aljú bőrkormány helyezkedik el gyorsgombokkal akár a módváltáshoz.

Hiszen elérhető GT, Sport, Corsa és Max Range üzemmód is, melyből utóbbi elég árulkodó, a legjobb energiafelhasználást nyújtja a nagyobb hatótáv érdekében. A GT az alap, a Sportot azt hiszem nem kell nagyon magyarázni és végül ott a Corsa, ami nem az a városi kis Opel, hanem a legdurvább sportüzemmód. Ha ebben hagyjuk a GranCabrio Folgore rendszerét, akkor rendelkezésünkre áll 829 lóerő és félelmetes 1350 Nm forgatónyomaték, ami összesen három villanymotorból szabadul fel.

Egy az első, kettő a hátsó tengelyen helyezkedik el. Ennek köszönhetően a pusztítóan erős olasz kabrió nemcsak összkerekes, de hátul intelligens nyomatékelosztásra is képes a rendszer. Mindezen trükköket bevetve a Folgore alig 2,8 másodperc alatt futja a 0-100-as sprintet, ami még a mai viszonyok között is nagyon jó érték. Nyilván nem ilyen felhasználás mellett, sokkal inkább a kellemes nyugodt kabriózással érhető el a WLTP ciklus szerint mért 419 és 447 kilométer közötti hatótáv, melyhez a rendszer egy 92,5 kWh-s akkumulátorból nyer energiát.

Corsa módban valószínűleg nem kíméli a rendszert és elég gyorsan merül, viszont szerencsére a töltés sem lassú. Akár 270 kW-os DC gyorstöltéssel is megfújhatjuk a GranCabrio Folgore akkumulátorát, így öt perc alatt akár 100 kilométerre elegendő energiát is képes felvenni. Az autó 20-ról 80 százalékra való feltöltéséhez 18 perc is elegendő, ami mondjuk egy kellemes kávézás időtartama.

A GranCabrio Folgore izgalmas, friss, elegáns és pokolian erős sportautó lett ráadásul nyitott tetővel, ami egyelőre nem túl elterjedt. Az exkluzív élménynek valószínűleg meglesz az ára, de erről egyelőre keveset tudni. Valószínűleg csak jövőre kerülnek a szalonokba az első darabok, és bőven 203 ezer dollár (75,5 millió forint) felett indul majd az ár, hiszen ennyibe kerül a belső égésű motoros változat.

Forrás: Carscoops