Felsővezetők a Linkedinen: hogyan lehet jól csinálni?
OTP, Magyar Telekom, Continental. Három nagyvállalat, ahol a felsővezetők is használják a Linkedint. Nemcsak passzívan, hanem posztolnak is. A múlt heti Connect konferencián a cégek képviselői mondták el, milyen potenciált látnak ebben, mi az előnye, ha egy felsővezető aktív és hogyan mérik az eredményeket.
A Linkedin az egyik legfontosabb üzleti médiummá nőtte ki magát az utóbbi évtizedben. Világszerte több mint 900 millió tagja van. 2024 elejéig Magyarországon 1,5 millióan iratkoztak fel rá, korosztályra a legnagyobb csoportot a 25-34 év közöttiek alkotják (51,5 százalék, 800 ezer felhasználó). Üzleti kapcsolatépítésben és ápolásban már-már megkerülhetetlen az oldal. Egy olyan tér, amelyben verseny van a figyelemért munkavállalók, márkák, cégek között.
A Linkedin használható toborzásra, belső és külső kommunikációra, a vállalati imázs formálására, employer brandingre. Vezetőként pedig még szakmai kapcsokatépítésre, szakmai pozicionálásra, tanulásra, önmarketinre egyaránt.
Hol tartanak a Linkedin-használatban a felsővezetők? Erről beszélgettek a múlt csütörtöki Connect konferencián nagyvállalatok kommunikációval, HR-rel foglalkozó szakemberei.
Az OTP Banknak van a vállalati profilok közül a legtöbb követője, 54 ezer. Sőt, a napokban indul el a 12 országot magában foglaló OTP Group profil. Ettől függetlenül a felsővezetők is aktívak. Gáspár Bence, a bank kommunikációs vezetője elmondta, valaki nagyon sikeres és olyan is, aki nem annyira erős ebben. Megnéztük, hogy az OTP felsővezetéséből kinek van a legtöbb követője. Messze magasan Becsei András vezérigazgató-helyettesnek, cikkünk írásakor 4239.
A Continental autóipari beszállítónál is posztolnak a felsővezetők, de nem kötelező a jelenlét. Keszte Róbert, a cég első számú vezetője az Unimedia tavaly novemberi összesítése alapján a legtöbb követővel (akkor 5629 most 6427) rendelkező első számú vezető volt a top 50 magyar cég között. Kalmár Ákos HR igazgatót most 4690-en követik, amivel a nagy cégek HR igazgatói közül az elsők között található.
A Magyar Telekom vállalati profilját 36 ezren követik. Rékasi Tibor vezérigazgatónak 3085, Pereszlényi Zoltán kereskedelmi vezérigazgató-helyettesnek 2300 követője van. Az Uniomedia tavalyi listáját egyébként egy telekomos, Szabó Béla márkakommunikációs igazgató vezette 5878 követővel, amit mára 6688-ra tornászott fel. Kiemelkedő követőszáma van Friedl Zsuzsanna korábbi HR igazgatónak is (a tavalyi felmérésben 5375 volt, most 7700-nál jár), aki év elejétől nemzetközi kinevezést kapott, a T-Systems International HR igazgatójaként dolgozik.
Persze a követők száma csak egy mérőszám a sok közül. Az OTP-nél havi riportot készítenek, nézik hogyan teljesítenek önmagukhoz és a konkurenciához képest. A like-ok közül 20-30-at még elemeznek, ezerre már nincs kapacitásuk. A Continentalnál a like-ot és az impressiont mérik illetve azt is, hogy kitől jött a visszajelzés. Felsővezetői posztoknál like-olnak a kollégák, a beszállítók, a többi egy változatos közönségtől jön. “Amikor egy posztban arról írtunk, hogy a szegedi férfi kézilabdacsapatot támogatjuk, akkor teljesne máshonnan érkeztek a reakciók” - mondta Kalmár Ákos.
Adódik a kérdést, hogy miért posztoljon a felsővezető? Egyrészt azért, mert nagyobb hatást ér el mint egy vállalati oldal.“A vezetői tartalomra sokkal több like, reakció érkezik, mint a céges profilon kitett posztokra” - árulta el Kalmár Ákos országos HR igazgató.Az OTP-nél is általában ötször-tízszer nagyobb felsővezetői posztok hatása, de nem mindig. Gáspár Bence példaként hozta fel a céges profilra kitett egyik írást, amelyben egy 50 éve náluk dolgozó munkavállalót köszöntöttek. Ez a poszt ezer feletti like-ot hozott.
Varró Balázs a piacvezető munkaerő-kölcsönző, a Prohuman Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója elmondta, hogy náluk először a toborzók használták a Linkedint jelöltek felkutatására, mára a felsővezetők is. Új vezérigazgatójuk, Tóth Ágnes nyitóposztja például a közelmúltban kimagaslóan nagy elérést hozott és sok reakciót keltett.
Kell a személyes hangvétel
A vezetők a sikerreceptek között a személyes hangvételt említették valamint azt is, hogy motiváció és önazonosság kell a sikerhez. És nem ártanak már az elején a like-ok, a visszajelzések, ezek ugyanis erőt adnak az újabb posztoláshoz. Kalmár Ákos tapasztalatai szerint heti egy-két órát kell ebbe a vezetőknek fektetni hetente. Szabó Béla elmondta, hogy megosztó véleményt azért nem mernek a vezetők publikálni.
A beszélgetés résztvevői abban egyetértettek, hogy a vállalati Linkedin megjelenés nem a vezetők one man show-ja, hanem csapatmunka és koncepció áll mögötte, amivel a “nagykövetek” - ők vállalaton belül azok a munkavállalók, akik képviselik a céget a potenciális új munkavállalók előtt - aktivitását is össze kell hangolni.
Mi történik akkor, ha a vezető ezt személyes brandjének építésére használja egy újabb szakmai állomás felé? Gáspár Bence szerint figyelni kell a bank célrendszerére, nem lehet kilógni az üzenetek átadásával. A váltástól való félelem azonban nem lehet szempont, nem szabad a social media használatában nem képezni és nem támogatni a vezetőket, mert azzal nagyobb hátrányba kerül a vállalat az üzleti kommunikációs térben.
Két külföldi példa
Szabó Béla a hallgatóságnak jó példaként Tim Höttges, a Deutsche Telekom AG vezérigazgatójának Linkedin-megjelenését említette. Höttgesnek 135 000 követője van világszerte. Ha a posztokat tekintjük, akkor beszél a befektetőkhöz, díjat ad át a csapatoknak, megjelennek konferenciafellépései. Legutóbbi írásában a Deutsche Telekom irodájába megérkező futball Európa-bajnoki kupát mutatta be. Népszerű a “Tim testet” (Tim tesztel) sorozata, amelyekben a céghez kapcsolódó termékeket, szolgáltatásokat (telefonok, tévék) tesztel.
Szabó Béla elmondta, hogy a szakmában időnként előveszik John Legere, a T-Mobile US korábbi vezérigazgatójának példáját, hogy mit lehet tanulni tőle. Ő 2012-2020 között vezette a cégcsoport egyesült államokbeli leányvállalatát és social media szupersztárrá nőtte ki magát elsősorban a Twitteren és a Facebookon. Ráadásul ehhez pénzügyi sikerek is társultak. Amikor érkezett, 9.73 dollárt ért egy T-Mobile részvény, amikor távozott, 90.80-at, ami 833 százalékos növekedés.
- 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
Magyarország első országos reprezentatív produktivitás kutatása egyebek közt arra keresett választ, hogy a hazai fehérgalléros dolgozók napi... Teljes cikk
Március 8-án ünnepeljük a nemzetközi nőnapot. Azonban az egynapos ünneplésnél sokkal fontosabb, hogy a nők minden nap komfortosan és biztonságosan... Teljes cikk
Egy mesterséges intelligencia (AI) alapú alkalmazásnak köszönhetően többé nem kell órákat töltenie a munkavállalónak a hosszabb szabadság alatt... Teljes cikk
- Határfelületi vezetők az iparban és kereskedelemben 2 hete
- A dolgozók kétharmada heti 1-2 meetinget időpocsékolásnak tart 4 hete
- Új vezető a Nestlé Professional hazai üzletágának élén 4 hete
- A brit munkavállalók harmada már dolgozott mérgező vezetővel 1 hónapja
- Ennyien dolgoztak a kommunikációs iparágban tavaly 1 hónapja
- PREXA 2024: elindult a nevezés 1 hónapja
- A munkavállalók készségfejlesztése elmaradásban van, pedig fenekestül felfordul a munka világa 2 hónapja
- Nőnapi cikkcsokor a HR Portáltól - így fest a nők helyzete a munka világában 2024-ben 2 hónapja
- Végre egy jó hír: meglepően gyorsan alkalmazkodtak a polikrízishez a női felsővezetők 2 hónapja
- Kiábrándítóan lassan növekszik a női vezetők száma - mutatjuk, hogy befolyásolja ezt a rugalmas munkavégzés 2 hónapja
- Az empatikus munkahelyi vezetés sokkal hasznosabb, mint egy szál nőnapi virág! 2 hónapja