Jó nagy balhé lett az új Alfa Romeo megjelenéséből

2024. április 16. – 08:00

Jó nagy balhé lett az új Alfa Romeo megjelenéséből

Másolás

Vágólapra másolva

Hiába alapították 1910-ben, Milánóban az Alfa Romeo márkát, és a jelek szerint az sem számít, hogy egy előzetes felmérés eredménye szerint a város neve a legmegfelelőbb az első Alfa villanyautó számára, az olasz kormány élesen bírálta a cég vezetését a bemutató után. A kormány álláspontja szerint az Alfa Romeo félrevezeti a fogyasztókat azzal, hogy miközben az új kis SUV-jukat Milanónak nevezik, kizárólag Lengyelországban fogják gyártani, írja az Automotive News Europe.

Az Alfa Romeo 4,17 méter hosszú és 1,78 méter széles kis szabadidő-autója akkumulátoros és lágyhibrid-hajtáslánccal is kapható lesz, illetve készül belőle első- és összkerékhajtású kivitel is. Az elektromos hajtású alapváltozat 156, a csúcsmodell pedig 240 lóerős, a legnagyobb akkumulátorral elérhető hatótávolság városban 598 kilométer körül várható. A lágyhibrid Alfa orrába 1,2 literes, turbófelöltős, háromhengeres benzinmotor kerül, amit 48 voltos kiegészítő hajtás támogat, a hagyományos verzió összteljesítménye 136 lóerő.

Az Alfa vezetése napokkal a bemutató után meghátrált, mert félő volt, hogy az autó körül kialakult politikai vita kedvezőtlenül hat majd az eladásokra, ezért az újdonság neve végül Junior lett, ami már szintén felbukkant az Alfa Romeo történetében. A kényszerű átnevezés ellenére van is némi ok az aggodalomra az eladásokkal kapcsolatban, mert a tömzsi kisautó megjelenése merőben eltér minden formai megoldástól, amit eddig a sportos márkához kötöttek. A legtöbb kritikát a Junior orrkiképzése kapta, amely egyfajta parafrázisa a korábban hagyományosan krómkeretes megoldásnak.

A korábbi klasszikus hűtőmaszk átdolgozott változatán szerepel a kígyómotívum, ennek ellenére nem aratott osztatlan sikert – Fotó: Stellantis
A korábbi klasszikus hűtőmaszk átdolgozott változatán szerepel a kígyómotívum, ennek ellenére nem aratott osztatlan sikert – Fotó: Stellantis

Szinte példátlan, hogy a Milano nevét közvetlenül a gyártás elindítása előtt változtatták meg. A cég utólag azzal védekezik, hogy tavaly december elején jegyeztették be hivatalosan az olasz városéval azonos típusnevet, de sosem csináltak titkot abból, hogy az egyébként valóban Olaszországban tervezett villanyautót a lengyelországi Tychyben szerelik majd össze, amit 18 hónappal a hivatalos bemutató előtt be is jelentett az Alfa Romeo.

Az olasz kormány, illetve ipari miniszter hivatalosan csak az április eleji bemutatót követően robbantotta ki a botrányt, noha előzőleg az Alfa érvei közt szerepelt az is, hogy számos autót neveztek el városokról. Az olasz hatóságok elé terjesztett példák közt a Kia Sorento és Rio, a Nissan Murano, a Hyundai Santa Fe és Tucson, valamint a Toyota Tacoma és a Chevrolet Malibu is szerepelt, de ezek egyikét sem a nevükben szereplő városokban gyártják.

Az Alfa Romeo Junior (Milano) hátulról – Fotó: Stellantis
Az Alfa Romeo Junior (Milano) hátulról – Fotó: Stellantis

Az Alfa Romeo Junior testvérmodelljei, a Jeep Avenger és a Fiat 600 szintén a lengyel üzemben készül, ahol ötven évvel ezelőtt a kis Polskit, vagyis a Fiat 126p-t is gyártották az olasz márka licence alapján, ugyanakkor a Milanóból lett Junior lesz a legelső Alfa Romeo, amely Olaszországon kívül készül majd.

Az Automotive News szerint a Stellantis elnöke, Carlos Tavares néhány napja kijelentette, hogy a típus akár 10 ezer euróval (kb. 4 millió forinttal) többe kerülne, ha Lengyelország helyett Olaszországban készülne, ami eleve kényes kérdés most, hogy az elektromos autók iránti kereslet növekedése elmarad a korábbi várakozásoktól, a vevők egyik fontos aggálya pedig éppen az akkumulátoros modellek ára. Az újdonság hivatalos árát egyelőre nem hozta nyilvánosságra a gyártó, de az várhatóan 30 ezer euróról, vagyis körülbelül 12 millió forinttól indul majd.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!