Gyári fotókon látható a következő BMW X3

Vágólapra másolva!
Néhány héten belül hivatalosan is leleplezik a szabadidő-autó új generációját, amelyről itt vannak az első gyári kémfotók és információk.
Vágólapra másolva!
BMW X3
Terepen is tesztelik a prototípusokat
Fotó: BMW

Néhány héten belül várható a G45-ös kódnéven fejlesztett BMW X3-as hivatalos leleplezése, amelyről közreadták az első információkat, amelyeket a teljesen álcázott autó képeivel is kísérnek. Magasabb az orr, ahol szélesebb veséket helyeznek el, de még így is javítanak a légellenálláson, Cw 0,29-ről Cw 0,27-re javul a légellenállási tényező. Kiszélesítették a nyomtávot, a merevebb karosszériával (elöl külön kimerevítették a futómű bekötési pontjait), közvetlenebb áttételezésű kormányzással és módosított stabilizátorokkal 

úgy javítják a vezethetőséget, hogy nem romlik a komfort,

 feláras lesz az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítás.

BMW X3
Tovább javul a vezethetőség, de nem a kényelem rovására
Fotó: BMW

Hosszmotoros modellről lévén szó még megmarad az iDrive kezelőszerv is, a nagypanelos műszerfal új funkciója a szélvédő mögötti kamera képének felhasználásával a virtuális valóság megjelenítése, azaz a navigáció pontosan mutatja például, merre kell továbbhaladni a kereszteződésben. 

Egy kicsit nagyobb lesz elődjénél a BMW X3-as,

változatlan 2865 mm-es tengelytávolság mellett a hossz 42 mm-rel 4755 mm-re, a szélesség 23 mm-rel 1920 mm-re nő, ellenben a magasság minimálisan, 16 mm-rel 1660 mm-re csökken. A csomagtér alaphelyzetben 570 literes (+20), a 40:20:40 arányban osztott támla ledöntése után 1700 literes.

BMW X3
Lesznek hathengeres motorok is
Fotó: BMW

A következő generációs BMW X3-as benzines, dízel (mind lágyhibrid) és plug-in hibrid hajtással lesz választható, az iX3 utóda külön modellként folytatja pályafutását, az lesz majd a Debrecenben gyártott, Neue Klasse műszaki alapot használó szabadidő-autó, amelyet a Neue Klasse X tanulmány előlegezett meg. Nemcsak a belső égésű motorokat fejlesztik tovább, de a plug-in változat nagyobb kapacitású akkumulátort kap, amivel sokkal nagyobb lesz az elektromos hatótávolság. 

BMW X3
A régi X3-as még tavaly is a BMW legnépszerűbb modellje volt 350 ezer eladott példánnyal
Fotó: BMW

A sportmodell már M50 névre hallgat – elhagyják az i betűt -, ennek összkerékhajtásánál hátsó tengely-hangsúlyos a nyomatékelosztás. A menetdinamikai beavatkozó rendszerek az eddiginél gyorsabban működnek, ami a felhasználó részéről finomabb korrekcióban jelentkezik, a vezetőtámogató rendszer már nagyobb területet figyel az autó körül. A BMW X3-as új generációjának a forgalmazását az év vége felé kezdik.