Több mint 10%-os leépítést jelentett be a Tesla

Címkék

Globális munkaerő-állományának több mint 10%-át, kb. 14 000 embert küld el a Tesla a visszaeső eladások miatt:

Hozzászólások

Hát ezt meg hogy lehet?!?

TSLA stock elindult délnek ...

trey @ gépház

Ezt úgy hívják, hogy profitvédelmi intézkedés. Semmi meglepő nincsen ebben, minden vadnyugati rabszolgatartó így tesz, amióta 1865-ben kiharcolták, hogy ne csak feketék lehessenek rabszolgák. Az Ellon vagy Bezos féle céget az emberre teljes mértékben erőforrásként tekintenek és percek alatt építenek le akármennyit is.

Igen, akkora a kereslet, hogy inkább elküldik a workforce 10%-át, hátha akkor gyorsabban leszállítják ... Mondjuk, ha éppen semmirekellőket küldtek el, még jó is lehet!

Inkább arra gondolok, hogy Musk meglátta, nehéz idők jönnek rá:

trey @ gépház

Nem csak a Xiaomi a probléma. Saccra tökéletes vihar közeledik a Tesla felé.
Egyrészt ott a sok kínai gyártó.
Másrészt a nyugati világban várható 7 szűk esztendő, ahogy mások írták. Vagyis a nyugati piac hanyatlani fog, a keletit meg Kína tarolja le.
Harmadrészt van egy politikai kockázat is. Eddig a villanyautók iránti keresletet (nagyrészt) a sajtóból jövő zöld agymosás hajtotta. Viszont kezdenek megjelenni olyan írások, hogy az a "zöld" az mégsem olyan "zöld". Márpedig ha az agymosás lankad, akkor a kereslet is lankadni fog: https://www.portfolio.hu/gazdasag/20240414/a-zold-energia-mitosza-680159

Ez a portfolio cikk elég alacsony színvonalú és sajnos hülyeségeket is tartalamaz. A zöldáram a gazdag országok kiváltsága. Jah: https://www.independent.co.uk/tech/renewable-energy-solar-climate-targets-b2529461.html

 

a ma is (közel) 100%-ban megújulóra építő országok:

  1. Albánia
  2. Bhután
  3. Nepál
  4. Paraguay
  5. Etiópia
  6. Izland
  7. Kongó
  8. Costa Rica
  9. Norvégia
  10. Namíbia

es ez is olyan lesz mint a porszivoik hogy 2 ev utan mar nincs hozza alkatresz?

Törvény rögzíti az alkatrészellátást, nem?

meg ez a sok csilivili motorizalt eyecandy nem tunik valami idotallonak, mi fog meg ebbol mukodni 5 ev mulva?

Majd meglátjátok 5 év múlva.

vagy hogy nyitja ki a befagyott ajtokat?

Ezen van kilincs.

trey @ gépház

> Törvény rögzíti az alkatrészellátást, nem?

kinaban? :)

> Ezen van kilincs.

lattunk mar olyat hogy a kilincs egy mikrokapcsolot vezerel az meg egy motort... mar csak azret is mert mint latszik az ablakot kicsit le kell huzni hogy nyiljon-zarodjon az ajto, pont mint a 2001-es freelandereknel.

kinaban? :)

Nem, itt. Az importőrnek vannak bizonyos feladatai és kötelezettségei.

lattunk mar olyat hogy a kilincs egy mikrokapcsolot vezerel az meg egy motort.

Igen, meg 20 éves autót is, amin működött az elektronika.

PS: Xiaomi porszívónk van, van hozzá minden.

trey @ gépház

Speciális eset, senki se arra rendezkedik be, hogy a tulaj rommá üti az autója elejét. Olyan alkatrészre vár, amire 100 tulajból 99-nek sosem lesz szüksége, mert nem üti majdnem GTK-ra az autóját a saját felhajtóján :D

Nem, nem arról van szó, hogy normál alkatrészek nincsenek. Nem tear & wear stb. dologról van szó.

trey @ gépház

Hat pedig a lokharito es lampabura igen gyakran torik egy koccanas soran.

Nem ez került 2,8 millió forintba és nem ezek nincsenek.

a szerviz nem tudja beszerezni a teljes helyreállításhoz szükséges, a javítási kalkuláció szerint nagyjából 45 ezer forintos gyári hűtőtartó konzolt, utángyártott cseredarabot pedig nem építenek be

^ ez a probléma

(alkatrész meg van, csak utángyártott, amit addig is be lehetne szerelni, amíg a Mercedes plecsnis meg nem jön (valszeg' ugyanattól a gyártótól :D :D :D))

trey @ gépház

Nem feltétlen jó ez, hozzájárul, hogy 16+ éves az átlagkora a hazai járműállománynak.

Ettől még almát kéne almával hasonlítani. Onnan indultunk, hogy hogyan lesz alkatrész a Xiaomi _új_ autóhoz. A válasz az, hogy pont úgy, ahogy a többi _új_ autóhoz.

trey @ gépház

Tévedés. Eddig is érdekelt a környezet, a túltolt (sötétzöld) propagandával viszont gondom van. Tehát, nem 16 éves szutykokkal járok, hanem újakkal, amik megfelelnek a legszigorúbb környezetvédelmi előírásoknak. És rendeszesen szervizeltetem őket _szakszervizben_. Az én szaraim teljesítik az észszerűség elveit.

trey @ gépház

Amig evi 1000km-t se mesz, addig kb. pakurat is tolthetnel a szarodba.

 

Az, hogy te 3-5 evente csereled, az minden, csak nem kornyezetkimeles.

 

Felre ne ertsd, semmi bajom, hogy cserelgeted a kocsid (a te penzed), csak a kepmutatast ne told. Nem, az bizony nem kornyezetkimeles.

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Dehogyis. Te eloallitod az igenyt az uj gyartasara, tehat eggyel tobb auto lesz az utakon minden egyes vasarlasod alkalmaval. A regivel is valaki jarni fog, annak a regijet is megveszi valaki, a sor vegen levo pedig a roncstelepen rohad szet es szennyezi a kornyezetet. A kornyezetkimeles valahol ott kezdodne szerintem, hogy visszafogjuk a termelest, amit a fogyasztas visszafogasaval lehet elerni. pl. ugyanazzal a nejlonzacskoval jarsz vasarolni amig darabokra nem szakad, javitod a mosogepet nem csereled, amig egy auto nem megy tonkre addig hasznalod, stb. Csak hat egy ujba mindig jobb belefingani tudom en.

A legszigorubb kornyzetvedelmi eloirasokrol szolo bullshitet toled nem vartam, hogy elhiszed. Gondolom hallottal a VW-rol peldaul ami egy a sok kozul.

Természetesen, nektek itt mindig igazatok van. A HUP-on. Kár, hogy a való világban nem érvényesek a HUP világának igazságai :)

A kornyezetkimeles valahol ott kezdodne szerintem, hogy visszafogjuk a termelest, amit a fogyasztas visszafogasaval lehet elerni. pl. ugyanazzal a nejlonzacskoval jarsz vasarolni amig darabokra nem szakad, javitod a mosogepet nem csereled, amig egy auto nem megy tonkre addig hasznalod, stb. Csak hat egy ujba mindig jobb belefingani tudom en.

Történetesen, kimaradt a szívhez szóló sztoridból, hogy mennyivel biztonságosabb egy új autó a 16 éves szutykoknál. Mennyivel fogyaszt kevesebbet az új a 16 éves szutyoknál ugyanez TV-nél, hűtőgépnél, mosógépnél, világítótestnél ...

Hja, megannyi faktor, amivel számolni illene ...

trey @ gépház

mennyivel biztonságosabb egy új autó a 16 éves szutykoknál

Mennyivel? Nem koltoi kerdes. 

Amugy az auto uj allapota, es a 16 eves kora kozott van atmenet, ugy nagyjabol 16 evnyi. Ne bullshitelj mar, hogy egy gyartoi ajanlas alapjan karbantartott a 10-12 eves kocsi bontoszokeveny. Ez faszsag.

Volt már erről ezerszer szó. Nem cseréltetik a légzsákokat, nincsenek vezetéstámogató rendszerek, nincs benne baleset esetén kéz nélkül / automatikusan induló vészhívási rendszer és napestig sorolhatnám.

Tudom, tudom ... egyik sem valid, egyik sem való semmire. Akkor sok sikert, reméljük sose lenne rájuk szükség!

trey @ gépház

A 12 eves bontoszokevenytol valahogy ugrottunk 4 evet es mar 16 evesnel tartunk. A vege valahol ott lesz, hogy 30-40 eves autokra es haztartasi gepekre akarlak rabeszelni? :)

Nyilvan ami szar, az szar. Amit nem lehet vagy nem eri meg javitani az kuka es ujat kell venni.

De amilyen gyakran mondjuk szerintem Te vehetsz autot, 3-5 evente, az tulzas, azok a kocsik meg boven hibatlanok es gond nelkul elmennek meg 7-8 evet. Egy 12 eves, rendesen karbanytarott auto nem bontoszokeveny.

Semennyivel sem biztonsagosabb es nem is fogyaszt kevesebbet az uj sem (ld. szomszed zsir uj e-Tec TSI Skodaja ugyanugy 7-8l-t fogyaszt mint az en sima TSI 9 evesem). Bullshit.

Kornyezetkimeles bullshit. Mondogathatod, hogy de-de, de sajnos a VW sztori ellened beszel.

A vezetestamogato rendszerek is inkabb kontraproduktivak szerintem: altatnak a volan mogott es hamis biztonsagerzetet keltenek benned, mas szoval baszol rendesen odafigyelni.

Azert lesz bontoszokeveny, mert egy jol mukodo 12 eves auto, amiben csak a kopo alkatreszeket kell cserelni, senkinek nem uzlet, csak a tulajnak. Jonnek ilyenkor a jol megszokott ervek, hogy korszerutlen (ertsd, alig van benne elektronika vagy barmi ami el tud romlani), kornyezetszennyezo (nem az, kulonben nem tudna vizsgazni), stb. Vedd meg szepen az ujat, ami csutkaig van hajtva turboval, fele mar muanyag es van benne egy csomo felesleges dolog ami barmikor elromolhat. Olaj, alkatresz, szerviz mind jo draga hozza es szerencsere gyakori vendeg leszel a markaszervizben is. Cserebe kiverheted arra, hogy vezetek nelkul tolti a telodat. Na, ez mar uzlet.

Az egész világ abba az irányba megy, hogy nincs/nemlkesz kereslet. Mindig van egy olyan minta (az én családom, a környezetem, akiket a boltban látok) aki nem vették észre a lejtmenetet, de nagy átlagban a 7 bő esztendő után (amit megtört egy covid) most 7 szűk esztendő jön. Ebből eltelt már bő egy év, jól csinálták az okosok és ennyi késéssel vettük csak észre. Emiatt már csak 5.5-6 év és megint jó lesz. Addig meg megyünk a mostani 7 éves autóval, ami még csak 13 lesz. Vagy 10 évessel, vagy 3 évessel.

Mi történt az amerikai hitelkamatokkal és green washing elektromos autótámogatásokkal? Mi történt az amerikai keresettel? Igazából pont ez. Nincs ingyen hitel, nincs ingyen pénz covid miatt és más miatt, stb.

Nem esett, eddig volt indokolatlanul magasan.

Ha 0% kamatra, 10 éves futamidőre kb 10, millióért lehetne venni, akkor vennék, de ennyi. 40 millióért inkább veszek még egy házat és újra egy 10 éves benzinest.

Voltam az Audi nyílt napon tavaly nyáron. Nem láttam rabszolgákat. Szerintem pofáncsaptak volna, ha annak neveztem volna őket. Persze ilyen hülyeség eszembe se jutott.
Nyilván ha 10.000 ember akkor tartana szünetet, amikor akar, akkor sose menne a szalag... De szabadon távozhatsz, ha nem tetszik és szerintem busásan kompenzálva vannak.

én meg fiatalon dolgoztam szalag és gép mellett is. 7 óra 50 perc volt a tiszta munkaidő. valójában 8:30-at voltunk bent. Az ebédszünet és egyéb szünetek nem számolódtak bele. Folyamatosan a sarkadban volt egy túlbuzgó ellenőrző és folyamatosan figyelték a teljesítményedet. Teljesen méltatlan az emberekhez a 21-dik században ez a féle munkavégzés. Olyan is volt mindenki. Kiégett életunt céltalan emberek. Tehát utazással együtt a nap 24 órájából 10-et azzal töltesz, hogy keresel némi kis pénzt amivel fedezed az etetésed és a lakhatásod majd mész vissza. Mert ugye heti 5 munkanap van. Ez rabszolgaság. Szépítheted ahogy akarod.

"Szerintem pofáncsaptak volna, ha annak neveztem volna őket"

 

Megsértődik a kurva ha kurvának nevezed? LoL. Egy csomó ember megsértődik ha annak nevezed ami. Ilyen a világ. 

 

"De szabadon távozhatsz, ha nem tetszik"

 

Szabad távozhat? Valóban. Soron olyan fizetést kapnak amiből nem lehet félretenni, így megtakarítás nélkül utcára kerülni nem valós választás. Ráadásul aki soron dolgozik annak végzetsége miatt nincs túl sok lehetősége elhelyezkedni. Ha nem tudja fizetni az albérletet akkor munkát se kaphat, mert lakcím nélkül nem lehet elhelyezkedni.

A győri Audiban nem lehet félretenni? LoL.
A kurva kurva, az autógyári munkás nem rabszolga. Rossz a példa. Ha meg "ilyen a világ", akkor miről beszélünk? Ilyen a világ.

De mondom, ne csak az actual behaviour-t mondjátok, hanem az expected behaviour-t is. Így értelmetlen az egész.

Ebben semmi meglepő nincs, azt régóta tudjuk, hogy Mr. Muskotály egy nagyon súlyos kamuember, hogy SpaceX, meg Tesla, de még Cybertruck is milyen sikeres lesz, meg a Twitterből is mennyi pénzt kovácsol, mert majd ő megmutatja, hogy minden felett áll, globális trendek felett is. Ez igazából annak a hibája, aki elhiszi ezeket bemondásra. Hidd el, ugyanilyen sorsra fognak jutni a ShitCoinok is, amíg még futnak, és meg nem égeti vele magát annyi ember, hogy végre mindenhol betiltsák.

Pedig egyébként nem hibáztatnám, mert most a legtöbb helyen leépítések vannak, így váratlannak semmiképp nem lehet tekinteni. Ez a pofon kell is nekik, mert így nem hitetik el magukkal is, hogy minden felett állnak, meg ők képesek széllel szemben hugyozni. Persze, az alkalmazottakat sajnálom, nem mintha azzal ki lennének segítve.

A computer is like air conditioning – it becomes useless when you open Windows.” (Linus Torvalds)

Ja, durva. És nem csak az EV ipar, hanem minden, szinte minden hétre jut egy hír, hogy valami ismert multinál, világcégnél tömeges leépítés van. Ilyen oldalakon szépen össze van szedve, és ez csak a 2024-es termés, pedig a hullám már 2022-23-ban elkezdődött.

A computer is like air conditioning – it becomes useless when you open Windows.” (Linus Torvalds)

Itt érdemes nézegetni: https://www.acea.auto/pc-registrations/new-car-registrations-5-2-in-march-2024-battery-electric-13-market-share/

 

Magyarországon az elmúlt 12 hónapból 8-ban csökkenés volt  októberben kicsi emelkedés, decemberben szinten tartás és az utolsó kettőben (február, március) meg növekedés. Márciusban már 9.1% volt a tisztán elektromos az új autók között.

Amúgy az ACEA a húsvéti szünetnek tulajdonítja ezt mert EU szinten az elmúlt 12 hónapból csak a múlt december és a március volt visszaesés. (ugye tavaly nem márciusban volt a húsvét. Negyedéves szinten EU átlagban is növekedés volt)

Nálunk készletkisöprő akciók voltak (még áprilisban is), mert eladhatatlanok voltak az új autók. Feljebb linkeltem a Nissan pl 4-5mFt-ot elengedett szinte minden modelljéből. Megjelentek a 0% THM konstrukciók. Minden kereskedő akciózik ezerrel. 

Én nem látok szisztematikus javulást. A készletes autók kifogynak... A vállalkozásoknak szóló EV pályázat még kicsit meglöki a dolgot és ideiglenesen megnöveli az EV részarányát az új autóknál és utána kifullad ez a felfutás.

Hidd el én örülnék neki ha együtt mozognánk legalább az EU átlaggal...

Szerinted miért nőtt meg egy év csökkenés után az újautóeladás itthon?

Amúgy márciusban van valami idehaza, mert 2022-ben is és 2023-ban is kiemelkedő hónap volt eladás szempontjából: https://www.acea.auto/pc-registrations/new-car-registrations-13-9-in-2023-battery-electric-14-6-market-share/

Azért a Várkonyi jól használta ki. 3.7ért 11mFtos Nissan Leafet venni nem rossz... Elég sokan pályáztak, bár nem mindenkinek éri meg. Mivel amúgy sem sok új autót adnak el itthon (10e +/- 2e havonta) pár százas plusz eladások is mozgatják a statisztikát. A Tesla pl miután kisöpörte a beragadt készleteket még emelt is... Lehet a többiek is így csinálnak a 2024es modellekkel. Max az importőrök kevesebbet rendelnek. A többi ország statisztikájában is van valamekkora szezonalitás negyedévek utolsó hónapjaiban csak kisebb. 

Amugy vicces egy meroszam ez, az EU atlag es Magyarorszag kozott kevesebb mint 2.5 ev a kulonbseg, nekem nem tunik annyira vallalhatatlannak. Egy evet verunk a csehekre, kettot meg az esztekre, pedig IT korokben ok az etalon, az europai sziliciumvolgy, vagy mi. Bar lehet, hogy ok mar annyira digitalisak, hogy nem autoznak. :)