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
auto
2024. 04. 29. hétfő

Hatalmas beruházással készül a Volkswagen az XPenggel közösen fejlesztett villanyautók gyártására

üzlet

2,5 milliárd euró értékű beruházást hajt végre Kína Anhuj tartományában, Hefei városában található gyártólétesítményében a Volkswagen Group, melynek célja a helyi K+F (kutatás és fejlesztés) kapacitás növelése, és ezáltal a termékfejlesztési ciklusok lerövidítése. A cégcsoport számításai szerint a fejlesztéseknek köszönhetően akár 30%-kal gyorsabban tudják majd bevezetni új technológiáikat a piacra, mint korábban.

Ezen felül a beruházás a gyártókapacitás bővítését is szolgálja, itt készül majd ugyanis két új Volkswagen márkajelzésű tisztán elektromos modell is, amelyeket a német konszern az XPeng kínai autógyártó vállalattal közösen fejleszt – a két cég tavaly jelentette be együttműködését, idén februárban pedig egy szándéknyilatkozatot is aláírtak a közös fejlesztés felgyorsítására és a beszerzési költségek csökkentésére. Úgy tudni, hogy az első modell, egy közepes méretű SUV, 2026-ban kerül a futószalagra.

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

A Volkswagen Group közleményében kiemeli, hogy az In China, for China névre keresztelt stratégiájának alappillérei közé tartozik az innováció és a lokalizáció, melyek hozzájárulnak ahhoz, hogy a rendkívül kiélezett versenykörnyezetben is olyan termékekkel tudjon szolgálni, melyek kielégítik a folyamatosan változó vásárlói igényeket. Ennek érdekében a Hefei-ben székelő Volkswagen China Technology Company (VCTC) már dolgozik a legelső, kifejezetten a kínai piacra szánt elektromos padlólemez kifejlesztésén. A China Main Platform (CMP) legalább négy, megfizethető kompakt villanyautó alapjául fog szolgálni 2026-tól kezdődően.

A Volkswagen Group 2030-ra több mint 30 teljesen elektromos autómodell bevezetését tűzte ki célul Kínában.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.