KezdőlapFormula 1Leclerc Alonso hosszabbításáról: „Ennyi idősen már biztosan nem leszek itt”

Leclerc Alonso hosszabbításáról: „Ennyi idősen már biztosan nem leszek itt”

-

A csütörtöki napon vált hivatalossá, hogy Fernando Alonso egy hosszú távú szerződéssel biztosította be a jövőjét az Aston Martinnál. Charles Leclerc a hírek megjelenését követően nem sokkal elárulta, hogy a spanyol kiválósággal ellentétben 43 éves korára már nem a száguldó cirkuszban szeretne lenni.

Alonso – aki az új szerződésének köszönhetően még 45 éves korában is F1-es pilóta lesz – jövője sokáig bizonytalan volt, és számtalan olyan pletykát lehetett olvasni, ahol a Red Bullnál vagy a Mercedesnél képzelik el őt. Azonban a spanyol kétszeres világbajnok mindig is hangsúlyozta, hogy a silverstone-i istálló az első számú opciója, és a zöldek is hasonlóan gondolkodtak e téren.

Alonso eldöntötte, hogy az elmúlt 50 év legidősebb F1-es versenyzője lesz

Nem számít meglepetésnek, hogy a két fél 2024 után is folytatni fogja a tavaly megkezdett közös munkát, és a média képviselői Charles Leclerc véleményére is kíváncsiak voltak ezzel kapcsolatban.

„Fernando a mostani mezőny egyik legtehetségesebb versenyzője, egyértelműen helye van a Forma-1-ben – árulta el az 5-szörös futamgyőztes, aki az idei évben egyelőre nem találja a régi önmagát. – Sok olyan fiatal van, aki megérdemelne egy esélyt a sportban, de nehéz megtalálni az optimális egyensúlyt.”

„Személy szerint 43 évesen már nem valószínű, hogy itt leszek, még akkor sem, ha nagyon szeretek itt versenyezni. Számos másik kategóriában is szeretném kipróbálni magam, például a Le Mans-i 24 órás versenyen.”

Leclerc-nek számos házi feladatot el kell végeznie a Kínai Nagydíj előtt, mert az idei szezonban eddig jelentősen el van maradva a csapattársa, Carlos Sainz teljesítményétől. A monacói pilóta az eddigi mindhárom idei közös futamukon a spanyol mögött ért célba, aki Szaúd-Arábiában nem tudott rajthoz állni a vakbélgyulladása miatt.

A monacói kiválóság az utóbbi időben a szimulátorban próbálja meg az egyik legnagyobb idei gyengeségét, ami a gumikkal kapcsolatos. Leclerc arra panaszkodott az utóbbi hétvégéken, hogy az időmérőkön nem volt képes optimális hőmérsékleti tartományt elérni, ami miatt a Pirellijei csak a kör utolsó harmadára keltek életre.

A Ferrari csillaga Kínára már szeretne készen állni, de a sprintfutamos formátum biztosan meg fogja nehezíteni a dolgát. Emiatt ugyanis az időmérők előtt mindösszesen egyetlen szabadedzésen ismerkedhet majd a pályával, ahol 2019-ben versenyzett utoljára.

Leclerc az elmúlt öt évében soha nem érezte olyannak a Ferrarit, mint idén