Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

Nincs csapatutasítás a Ferrarinál – egyenrangú félként kezelik a „sárga egységet” is

Lantos András

Frissítve 14/04/2024 - 12:39 GMT+2

Az idei évtől három autót indít a WEC-ben a Ferrari, a két gyári (#50 és #51) mellett egy privát finanszírozású harmadik egység (#83) is nevezett az Endurance-világbajnokságba. A harmadik Ferrari 499P-t is az AF Corse csapat üzemelteti, de a két piros autótól teljesen függetlenül. Ez felveti a kérdést: van-e különbség a Ferrari számára, hogy egy gyári vagy a privát egység ér el eredményt?

Lerepült az #51 Ferrari hátsó szárnya, majdnem telibe találta az egyik McLarent

Hazai versenyére készül éppen a Ferrari, szűk egy hét múlva Imolában folytatódik a WEC, ahova a tavalyi monzai versenyhez képest egyel több autóval érkeznek az olaszok.
A sárgára festett és privát pénzen versenyeztetett, #83 független AF Corse-autó erősen kezdte a szezont; Katarban megelőzték mind a két gyári egységet, és a három Porsche mögött a negyedik helyen értek célba.
Alapesetben az gondolhatnánk, a Ferrari számára apró fricska egy ilyen szitu, de a helyzet épp ellentétes: a gyártó teljesen egyenrangú félként kezeli a harmadik egységet is. Mint mondják: a lényeg, hogy egy Ferrari győzzön, és ezért például ’open book’, tehát teljes adatmegosztás van a két csapat között.
„Minden megosztunk egymással, nincsenek titkok. Úgy tekintünk erre, hogy van három Ferrari, és az a cél, hogy mindegyik a dobogóért harcoljon. Szóval egyáltalán nincsenek titkok” – magyarázta a helyzetet Ferdinand Cannizzo, a Ferrari technikai igazgatója.
Hozzátette, a stratégia kialakításánál ugyanúgy számításba veszik a #83 sárga egységet, mint a két pirosat. Gyakorlatilag úgy dolgoznak, mintha egy háromautós csapat lennének.
Nagy eltérés ez a másik független autókkal rendelkező gyártóhoz, a Porschéhez képest. Ott a Hertz Team JOTA és a Proton Competition a gyári Porsche Penske Motorsporttól teljesen függetlenül dolgozik, csak pontosan meghatározott típusú adatokat osztanak meg egymással, elsősorban olyanokat, amik a megbízhatóságot érintik. De ha a három csapat közül valamelyik jobban áll a beállításokkal, nincs adatmegosztási kötelezettsége a többiek felé.

Ez is érdekelhet:

Cannizzo leszögezte, részükről teljesen elfogadható, ha a Robert Kubica Robert Shwartzman Yifei Ye összeállítású privát autó nyer meg egy futamot, legyőzve a két gyári egységet.
„A három autónk pontosan ugyanolyan. Ugyanazok az emberek üzemeltetik, mivel a hátteret az AF Corse adja (ez a független, de a gyártóhoz ezer szállal kötődő csapat versenyezteti a gyári autókat is). A motorért és az elektromos részekért felelős szakemberek hozzájuk is ugyanúgy a Ferraritól érkeznek. A versenyzőik kiegyensúlyozottak, úgyhogy miért ne lehetnének versenyképesek.”
Számunkra ez nem probléma. Nekünk az a lényeg, hogy egy Ferrari hátát nézze a mezőny. Hogy ez sárga vagy piros, az részünkről mindegy.
„Nekem az a fontos, hogy a Ferrari nyerje a versenyt, és ebből a szempontból mind a három Ferrari teljesen azonos.”
Nemrég kiadták az Imolára érvényes BoP-számokat, amelyből kiderül, Katarhoz képest a Ferrari kapta a legnagyobb könnyítést. Ha még nem láttad, itt átnézheted a táblázatokat.
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Kapcsolódó témák
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés