1000 lóerős elektromos monstrum lesz a Mercedes-AMG „technológiai zászlóshajója"

2024.04.14. 12:16

Kevés megosztóbb autó létezik a BMW XM-nél. A nagyon drága, nagyon nagy, nagyon nehéz és nagyon erős SUV agresszív, bunkerszerű megjelenésével is figyelmet követel magának, és akkor a Label Red kiadásról még nem is beszéltünk. Úgy néz ki, a modell nem marad sokáig vetélytárs nélkül.

A Mercedes AMG részlege ugyanis nagy erőkkel dolgozik egy másik brutális SUV-n, melyet az XM közvetlen riválisának szánnak. Bár az autó részleteit egyelőre igyekszik titkolni a gyártó, Markus Schäfer technológiai vezető elejtett néhány utalást: „Egy technológiai zászlóshajó lesz, amelyben elsőként jelenik meg számos újítást. Az AMG.EA hajtáslánc axiális fluxusmotor technológiát használ, amely páratlan keverékét nyújtja az erőnek, méretnek és súlynak. Továbbá az innovatív meghajtórendszer egy új, nagy teljesítményű magasfeszültségű akkumulátorral működik együtt" – nyilatkozta a vezető.

DSC 7580



Az említett axiális fluxusmotorok direkt az AMG új, kizárólag elektromos modelljei számára készültek, különlegességük pedig, hogy 24 kilós súlyuk ellenére 480 lóerőt és 800 Nm nyomatékot képesek leadni. Ami az akkumulátort illeti, ez egy egyedi megoldásokkal teli saját fejlesztés, mely különleges kémiát és szilikon anódokat használ.

Az Autocar tudni véli azt is, hogy az egyelőre névtelen modell 800 voltos architektúrára épül, és a gyártó MB.OS nevű operációs rendszerének egy egyedi verzióját futtatja majd. Bár az AMG.EA platform egy, kettő, három és négy motoros hajtásláncokat is támogat, az új modell várhatóan beéri csak kettővel. Ez körülbelül 1000 lóerős összteljesítményt jelent, melyet kerekenkénti nyomatékelosztás és összkerék-kormányzás tesz teljessé.

A felfüggesztés várhatóan az Mercedes-AMG GT Coupében is használt Active Ride Control egy változata lehet. Ennek különlegessége, hogy kerekenkénti szivattyúk használatával képes mindig stabilan tartani a karosszériát.