Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

Alonso más csapatokkal is tárgyalt, de úgy érezte, hogy az Aston Martin akarja leginkább

Németh Dániel

Frissítve 12/04/2024 - 21:21 GMT+2

Fernando Alonso meghosszabbította a szerződését az Aston Martinnal, így akár 2026-ig – vagyis 45 éves koráig – maradhat a csapat versenyzője. A kétszeres világbajnok elismerte, hogy más csapatokkal is tárgyalt, de végül az Aston Martin ajánlatát tartotta a legjobbnak. Alonso elmondta, még nem gondolkozik a visszavonuláson, sőt, a versenyzői karrierjét az F1 után is folytatná.

Fernando Alonso 2026-ig az Aston Martinnál versenyezhet - fotó: Nelson Almeida

Fotó: AFP

Fernando Alonso nem várt a többiekre, szerződést hosszabbított az Aston Martinnal.

2026-ban ismét tiszta lappal indul minden egyes gyártó a Forma-1-ben, így a versenyzőknek a szokásosnál is fontosabb döntést kell hozniuk a jövőjüket illetően. A helyezkedés már megindult, hiszen Max Verstappen 2028-ig szóló szerződést kötött a Red Bull-lal, Charles Leclerc aláírt a Ferrarihoz, de Lando Norris is elkötelezte magát a McLarenhez. A nagy nevek közül egy versenyző volt, aki nem tartott ki a mostani csapata mellett: Lewis Hamilton.
A hétszeres világbajnok váratlan lépése rögtön felforgatta a máskülönben unalmasnak ígérkező pilótapiacot, hiszen megüresedett egy betöltöttnek gondolt ülés az egyik gyári csapatnál, másrészt pedig Carlos Sainz személyében egy kimondottan jó formában lévő és remek képességű versenyző került a piacra. Azóta ráadásul történt még valami, ami új ismeretlenekkel bővítette a képletet: a Red Bull körül kirobbant botrány, amely bizonytalanná tette Verstappen jövőjét.
Csütörtökön még olyan elemzések is napvilágot láttak, miszerint a holland versenyző a piac legfőbb mozgatórugója, és a döntésével egy egész sor folyamatot indíthat el. Nem titok, hogy a Mercedes – már amennyiben van rá lehetősége – vele szeretné pótolni Hamiltont, állítólag már jóvá is hagyták a szerződtetéséhez szükséges összeget. Ami nem csekély pénz, és teljességgel érthető, mi motiválja Toto Wolffékat, de az már kevésbé egyértelmű, mi terelné a hollandot a Mercedeshez.
Azt persze nem tudjuk, hogyan néznek majd ki a 2026-os erőviszonyok, amely a Red Bull szempontjából a szokásosnál is nagyobb kihívást jelent, hiszen – igaz, a Forddal közösen – de először épít saját erőforrást. Ennek megvannak az előnyei is a tervezésnél, hiszen kevesebb kompromisszumot kell kötniük, ugyanakkor a két fő rivális, a Ferrari és a Mercedes sokkal nagyobb tapasztalattal rendelkezik ezen a téren.
Vagyis simán lehet, hogy ami ma őrültségnek tűnik, azt 2026-ban hatalmas húzásnak tartanánk.
picture

Max Verstappen

Fotó: Getty Images

Verstappen távozásának azonban még így is kevés az esélye, a mostani és a következő idényben nagy valószínűséggel világbajnok autóban ülhet, és az ő képességeivel attól sem kell tartania, hogy ha mellényúlna a Red Bull, ne kaphatná meg a legjobb gépet 2026 után. Nem véletlen, hogy a Mercedes több vasat tartott a tűzben, és tárgyalt Fernando Alonsóval is, akit – a pletykák szerint – a Red Bull is kinézett magának.
A kétszeres világbajnok azonban nem várta meg, mit lépnek a többiek: meghosszabbította a szerződését az Aston Martinnal, ami azt jelenti, hogy 2026-ig az istálló versenyzője maradhat. Alonso a kontraktus végére 45 éves lesz, amivel olyan határokat feszeget, amely példátlan a modern Forma-1-ben, mindenesetre a teljesítményére nem lehet panasz, és nem sok jelét mutatja annak, hogy megkopnának a képességei.
„Teljességgel normális, hogy a tárgyalási szakaszban egyensúlyoznod kell egy kicsit a piacon, meg kell hallgatnod másokat is, és szerintem úgy tisztességes, ha minden ajánlatot meghallgatunk, és felmérjük a piacot. A fejemben azonban az Aston volt a logikus választás. A végén ez bizonyult a legjobbnak, úgy éreztem, itt akarnak a legjobban. A többi tárgyalás elég laza volt, nem jutottunk a végére, talán több idő kellett volna, míg az Aston esetében megvolt a vágy a közös munkára.”
Alonso azt is egyértelművé tette, hogy a saját kezében akarja tartani a sorsát, vagyis nem akarta megvárni, hogyan fejlődik Kimi Antonelli, mennyire kiegyensúlyozott Sergio Pérez, és milyen lesz a Verstappen család viszonya a Red Bull-lal. Ezt csak az Aston Martinnál tehette meg, amely egyébként is vonzó célpont lett volna a spanyol szemében, ugyanis rengeteget fejlődött az istálló az utóbbi években, 2026-tól pedig a Honda kizárólagos partnere lesz.
Figyelembe véve Alonso és a Honda felemás múltját, talán furcsának tűnhet, hogy most épp a japán gyártó készteti maradásra a kétszeres világbajnokot, mégis ez a helyzet.
„A McLarennél nem működött, utána viszont megoldották a problémákat, és jelenleg dominálnak, világbajnokok voltak az előző években. 2026-ra megvannak az alapjaik, amelyek nagyon erősek. Szakurában megvan a kapacitásuk, hogy valami igazán nagyszerűt alkossanak. 2014 és 2016 között voltam Szakurában, most még nem látogattam meg őket, de tisztában vagyok azzal, hogy nagyon-nagyon motiváltak.”
picture

Fernando Alonso 2026-ig marad az Aston Martinnál

Fotó: Getty Images

Alonsót a csapat fejlesztései is meggyőzték: most ugyan nem annyira erős az Aston Martin, mint egy évvel ezelőtt, amikor folyamatosan a dobogóért harcoltak, a szezon során bevetett fejlesztések pozitívan hatottak a teljesítményükre, amit jó jelnek tart.
„Szerettem volna megtapasztalni, hogy teljesítünk. Nem kerültünk dobogóra, de a Red Bullt leszámítva közel vagyunk a topcsapatokhoz. Lesznek versenyek, ahol versenyképesebbek vagyunk, és olyanok is, ahol kevésbé, de az első négy hétvégén négy új alkatrészt vetettünk be, és mindegyik versenyen volt valami újdonság. Ez azért elég biztató. Ez a csapat fejlődik. Persze az F1-ben sosem lehetsz elég gyors, nagyon embert próbáló közeg.”
18-22 hónapja még egy kicsi központunk volt, az egykori Jordan-gyár épülete, ma pedig fél tizedre vagyunk a Ferraritól, a Mercedestől.
Alonso azt is elmondta: tartott egy kicsit a rekordhosszúságú versenynaptártól (2024-ben a tervek szerint 24 futamot rendeznek), de nem fordult még meg a gondolatai között a visszavonulás. Sőt, ha be is fejezi valamikor a Forma-1-es karrierjét, a versenyzéssel akkor sem állna le, nem zárta ki, hogy újra elindul Le Mans-ban, és úgy érzi, hogy a Dakarral szemben is van még egy lezáratlan ügye. 2026-ig azonban minden erejével az F1-re összpontosít.
Egy újabb dominó tehát ledőlt, a napokban pedig az is kiderülhet, hol folytatja a karrierjét Sainz. A hírek szerint a Mercedes 1+1 éves szerződést ajánlott a háromszoros futamgyőztes spanyolnak, aki inkább 2+1-es megállapodásban gondolkozna, hogy 2026-ra is biztos üléssel rendelkezzen. Sainznak egyébként egy másik konkrét ajánlata is van: a Forma-1-be 2026-ban beszálló Audi ugyanis őt és Nico Hülkenberget nézte ki magának.
Csatlakozz az Eurosport Magyarország Viber-csatornájához!
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés