Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

Az év kérdése: kivel folytatja a Cadillac és a Ganassi a szakítás után?

Lantos András

Frissítve 12/04/2024 - 12:49 GMT+2

Március közepén robbant a hírbomba: az év végén szakít egymással a Cadillac és a Chip Ganassi Racing. Azóta csendben és félhangosan is megy a találgatás, arról mit tartogathat a jövő számukra a WEC-ben és az amerikai IMSA-bajnokságban. Az Endurance-Info nemrég egy hosszabb elemzést közölt a témában, amelyben olyan érdekes nevek merülnek fel, mint az Andretti, a JOTA vagy a United Autosport.

Cadillac V-Series.R (Fotó: IMSA / LAT Images)

Fotó: From Official Website

Egy dolgot a márciusi nyilatkozatok után biztosra vehetünk: a Cadillac a WEC-ben is szeretné folyatni, a Chip Ganassi Racing pedig szintén maradni akar a sportautó-versenyzésben.
Hogy akkor pontosan miért is szakítanak 2024 végén, azt egyelőre senki sem tudja, pontosabban, aki igen, az nem mondja el. Az Endurance-Info például arról ír, már jóval korábban, a DPi – LMDh váltás idején is hallani lehetett olyan híreket, hogy nem idilli a kapcsolat a két fél között, és a Cadillac már tavaly elkezdett dolgozni a B-opción.
„Nem teljesített vállalások, túllépett költségkeret, nem egyeztetett döntések” – írja az Endurance-Info, anélkül, hogy konkretizálná, pontosan kis a ’felelősebb’ azért, hogy idáig jutott a kapcsolat.
Az okokat nem találgatnánk tovább, mert bár tippünk van bőven, belsős megerősítés nélkül felesleges felsorolni őket. Helyette inkább foglalkozzunk azzal, milyen pletykákat hallottak és hogyan logikáznak francia barátaink a jövőről.

Cadillac - WEC

Kezdjük az amerikai gyártóval. Azt az EI is megemlíti, hogy a Cadillac valószínűleg olyan partnert kereshet, amellyel egy anyagilag is kedvezőbb megállapodásra van esélyük. Ez fontos lehet ahhoz, hogy legyen második autójuk a WEC-ben. Már csak azért is, mert nem kizárt, 2025-ben ez már kötelező lesz a vb-n.
A francia lap szerint a WEC-ben két csapat lehet mindössze esélyes, a Hertz Team JOTA és a United Autosport. Előbbi jelenleg két privát Porsche 963-at indít az Endurance-vb-n gyári segítség nélkül (tehát van ott pénz), utóbbi pedig az LMGT3-ban versenyeztet két McLaren 720S GT3 EVO-t, és szintén jó pénzügyi háttérrel rendelkezik.
picture

Hertz Team JOTA

Fotó: DPPI

A két brit csapat eredményeit nem kell külön ecsetelni. A JOTA esetében elég csak arra emlékeztetni mindenkit, hogy Katarban a második helyen végeztek, megelőzve az egyik gyári Porschét. A United Autosport pedig az elmúlt évek legeredményesebb LMP2-es alakulata, nyertek WEC-et, Le Mans 24h-t és ELMS-t is a kategóriában.
Az Endurance-Info szerint azonban lehet egy kisebb akadálya a JOTA-Cadillac kapcsolatnak, méghozzá az, hogy az egyik fontos támogatójuk, a Singer Vehicle Design egy olyan Los Angeles-i cég, amely régi Porschéket újít fel és lát el modern technológiával. Ők valószínűleg nem örülnének annyira egy márkaváltásnak, de persze mindenre lehet megoldás találni, ha eléggé akarják a felek.
A United Autosporttal kapcsolatban a francia cikk kiemeli, ők már régóta a McLaren hypercar-programjára várnak, amivel kapcsolatban még mindig csak halvány konkrétumok vannak. Szóval miért ne állhatnának össze a GM-el, amíg várnak? Azt már csak mi tesszük hozzá, hogy a brit márka esetleges LMDh-projektjének sem tenne rosszat, ha partnercsapatuk némi cadillaces tapasztalattal segítené őket.
picture

United Autosport

Fotó: From Official Website

A United Autosporttal kapcsolatban egy másik érdekes szálat is felvetnek. Az UA több fronton is együttműködik az Andretti Globallal (Extreme E, ausztrál Supercars), annyira, hogy egy közös projektjük logója (Walkinshaw Andretti United) még az LMP2-es autók hátsó szárnyán is rajta volt. Mindjárt megtudjátok, ez miért lehet fontos.

Cadillac - IMSA

Az Endurance-Info számításai szerint benne van a pakliban, hogy a Ganassival történő szakítás után a WTR-Andretti koprodukciós-csapat vehetné át az egyik Cadillac V-Series.R versenyeztetését az IMSA-ban (a másikat az Action Express Racing viheti tovább).
Ez több szempontból is logikusnak hangzik. Egyrészt a páros egyik fele, a Wayne Taylor Racing (WTR) még a DPi érában szinte mindent megnyert a Cadillackel (bajnokság, három Daytona 24h és egy Sebring 12h), tehát egy régi jó ismerőssel állhatnának ismét össze.
picture

Wayne Taylor Racing Cadillac DPi (Fotó: IMSA / LAT Images)

Fotó: Eurosport

Másrészt Wayne Taylor régóta hangoztatja, szeretne eljutni csapatával a Le Mans 24h-ra, viszont jelenlegi partnerével, az Acura / Hondával erre belátható időn belül nem mutatkozik lehetőség, mivel ők továbbra is csak az IMSA-ra összpontosítanak.
A harmadik érv pedig, hogy az Andretti csapat az F1-es projekt keretében már amúgy is együttműködik a GM-el, amit még inkább megerősíthetnek egy sportautó-programmal.
Az Andretti Global amúgy nemrég nyitotta meg új európai főhadiszállását Silverstone-ban, és az F1-es tervek mellett említést tettek egy F2 / F3-as csapatról, valamint egy esetleges WEC-programról is.

Chip Ganassi Racing

Most már csak az a kérdés, mi lesz a Chip Ganassi Racing jövője a sportautó-versenyzésben? Az Endurance-Info számításai szerint a legkézenfekvőbb lehetőségnek most az tűnik, hogy egyszerűen gyártót cserélnek a WTR-Andrettivel, és ők üzemeltetik tovább az Acura autóit az amerikai bajnokságban.
Ganassiék így az Indycar mellett az IMSA-ban is együtt dolgozhatnának a Hondával, Le Mans-ról viszont a korábban már említett okokból egy időre biztosan le kellene mondaniuk.

Ez is érdekelhet:

Halvány lehetőségként ott van még egy esetleges Ford-program, ám az amerikai márkánál egyelőre csak nagyon távolságtartóan beszélnek egy leendő hypercarról. Az EI szerint a BMW kapcsolata meglehetősen erős a Team RLL-el, az Alpine pedig még évekig nem tervez megjelenni az IMSA-sorozatban, úgyhogy valóban az Acura tűnik a leglogikusabb tippnek.
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Kapcsolódó témák
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés