Nemzetközi kereskedelem: így küzdhetik le az akadályokat a magyar vállalatok
Üzlet

Nemzetközi kereskedelem: így küzdhetik le az akadályokat a magyar vállalatok

Portfolio
Az exportból származó forgalom 2023-ra elérte a 150 milliárd eurót, ami az előző évhez képest 4,5%-os növekedést jelent. Ennek tükrében a magyar vállalkozások is egyre inkább keresik a nemzetközi fizetések hatékony megoldásait, miközben olyan kihívásokkal kell szembenézniük, mint a devizák sokfélesége, a piac széttagoltsága vagy a szabályozásbeli eltérések – derül ki az iBanFirst globális pénzügyi szolgáltató kutatásából. A technológia fejlődésével és a sikeres helyi példákon keresztül lehetőség adódik ezeket az akadályokat az adott cég előnyére kovácsolni.

A tanulmány szerint a magyarországi vállalatok számára a közép- és kelet-európai régióban való jelenlét jóval többet jelent, mint pusztán a földrajzi közelség, hiszen az itteni megjelenés a globális terjeszkedés első lépcsője. A közös történelem, a kulturális hasonlóságok és a régión belüli gazdasági kapcsolatok hídként szolgálnak a vállalkozók számára, hogy viszonylag ellenőrzött környezetben fejleszthessék a terjeszkedési modelljüket, mielőtt eltérőbb és komplexebb szabályozású régiókba terjeszkednének.

Mindeközben érdemes a fő kihívásokat stratégiai előnyökké alakítani:

  • Piaci széttagoltság: Annak érdekében, hogy az adott vállalkozás hatékonyan tudja az eltérő fogyasztói igényekhez igazítani a kínálatát, érdemes tesztelni különböző piaci megközelítéseket és kihasználni a régióban fellelt különböző gazdasági környezetet és fogyasztói szokásokat.
  • Eltérő szabályozás: Ha sikerül eligazodni a közép- és kelet-európai országok különböző szabályozási útvesztőiben, akkor erősödhet a vállalat jogi és működési ellenálló képessége, és felbecsülhetetlen értékű betekintéshez juthat a nagyobb, globális szintű részvétel kezelésébe.
  • Verseny és munkaerő toborzás: Habár a versenypiac kezelése és a tehetségek toborzása kihívást jelenthet, ez közben arra is készteti a vállalatokat, hogy folyton megújuljanak, fejlesszék a hatékonyságukat és olyan képzett munkaerőbe invesztáljanak, amely segít majd elérni a nemzetközi sikereket.
  • Kulturális különbségek: A közép- és kelet-európai országok kulturális és nyelvi sokfélesége, bár hajszálnyi, a vállalatok számára tesztkörnyezetként szolgálhat marketingstratégiáik és ügyfélszolgálati megközelítéseik csiszolásához, felkészítve őket a globális terjeszkedés összetettségére.
  • Sokféle deviza: A gyakran problémának tekintett devizák sokfélesége valójában nagyobb rugalmasságot biztosít a vállalkozások számára az árképzés és a tárgyalások terén, miközben a személyre szabott fedezeti stratégiák segítségével tehetnek a devizakockázat ellen.

“A magyar vállalkozások jellemzően az euróban lebonyolított nemzetközi tranzakciókat részesítették előnyben a stabilitás és a megszokás miatt. Napjainkban azonban már könnyebb hozzáférni a különböző devizanemekhez és versenyképes árfolyamokhoz. Továbbá már a kkv-k számára is elérhetők a kockázatkezelési megoldások, amelyek segítségével a külföldi beszállítóknak helyi devizában fizetve, és fordítva, a külföldi ügyfelektől helyi devizában kifizetéseket fogadva jobb versenyhelyzetbe kerülhetnek a globális piacon. Mindez segít a vállalkozásoknak a jobb árképzésben, új piacokra való terjeszkedésben, és akár még új üzletkötéseket is lehetővé tesz számukra a közép- és kelet-európai országoktól Kínán át Dél-Afrikáig” - idézi a közlemény Johan Gabrielst, az iBanFirst Délkelet-Európáért felelős regionális igazgatóját.

A magyar és regionális vállalatok közép-kelet-európai piacokon való terjeszkedésének útja lényegében a globalizáció stratégiai megközelítését foglalja magában. Ez a téma áll az iBanFirst által támogatott, immár harmadik alkalommal megrendezendő "Hogyan terjeszkedhetnek a közép- és kelet-európai vállalatok nemzetközi szinten?" című csúcstalálkozó középpontjában. A harmadik kiadás a legsikeresebb magyar, bolgár és román vállalkozók és felsővezetők példáira összpontosít, hogy feltárja, hogyan teremthetnek a vállalkozások erős alapot a működésük nemzetközi kiterjesztéséhez, kihasználva a régió belső előnyeit, valamint előnnyé alakítva a felmerülő kihívásokat.

A rendezvény kiemelt médiapartnereivel – a magyar Portfolio-val, a Bloomberg TV Bulgaria-val és a román Ziarul Financiar-ral – együttműködve alaposan fel fogja tárni a kkv-k nemzetközi terjeszkedési erőfeszítéseit hátráltató kihívásokat, valamint gyakorlati betekintést ígér abba, hogy a vállalatok hogyan fordíthatják előnyükre ezeket a nehézségeket. A konferencián való részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött.

A rendezvény médiatámogatója a Portfolio.

Címlapkép forrása: Getty Images

Kasza Elliott-tal

Deutsche Bank - kereskedés

Na, nincs több Deutsche Bank részvényem. 2018 óta volt, abban az időben aktívan kereskedtem vele, aztán beleragadtam. Most végre az utolsótól is megszabadultam. Nem volt egy jó trade, de most m

FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Így alakul szerdától a benzin ára

Likviditási szakértő/vezető modellező

Likviditási szakértő/vezető modellező

Szenior treasury és kontrolling munkatárs

Szenior treasury és kontrolling munkatárs

Pénzügyi modellező/vezető modellező

Pénzügyi modellező/vezető modellező
Financial IT 2024
2024. június 11.
Portfolio Agrofuture 2024
2024. május 23.
Automotive Business in CEE Region Conference 2024
2024. június 5.
Digital Compliance by Design & Legaltech 2024
2024. május 8.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Infostart.hu

Kiadó modern irodaházak

Az iroda ma már több, mint egy munkahely. Találják meg most cégük új otthonát.

Tőzsdetanfolyam

Tőzsdei hullámok, vagyonépítés és részvénykiválasztás

22+1 órás komplex tanfolyam ahol a tőzsdei kereskedés és a hosszú távú befektetés alapjait sajátíthatod el. Megismered a tőzsdei ármozgások törvényszerűségeit, megismered a piaci trendeket, megtanulod felismerni a trendfordulókat.

Könyv

A Sikeres Kereskedő - Vételi és eladási pontok, stratégiák, tőzsdepszichológia

Egy tőzsdei könyv, ami nem aranyhalat akar rád sózni, hanem felruház a horgászás képességével, ami a befektetések világában a saját kereskedési módszer kialakítását jelenti.

Ez is érdekelhet
liszt ferenc repülőtér