Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Új központot épített a szegedi Stravaco
2024.04.30 17:17Magyar cégekkel alakul át a városi közlekedés
2024.04.30 16:23Az osztrákoknál a posta is szén-dioxid-mentes kézbesítésre törekszik
2024.04.30 15:21Zöld utat kapott a Schaeffler és a Vitesco egyesülése
2024.04.30 13:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Küzdenek a kínai eladásokkal a prémium német autógyártók
A német autógyártók szövetsége, a VDA április elején arról számolt be, hogy az első negyedévben az összes értékesítés meghaladta a tavalyi adatokat, de 21 százalékkal elmaradt a 2019-es eladásoktól.
A német prémium autógyártókat az első negyedévben további csapást érte a kínai eladásaiknál – derült ki a vállalatok közzétett adataiból, a Porsche és a Mercedes-Benz szintén ellátásilánc-problémákkal küzdött. Az eladások Kínában a BMW esetében 3,8 százalékkal, a Mercedes-Benznél 12 százalékkal, a Porschénél pedig 24 százalékkal csökkentek, közölték a vállalatok, jelezve, hogy a hatóságok és az autógyártók erőfeszítései a világ második legnagyobb gazdaságában a kereslet élénkítésére egyelőre nem mutatnak eredményt.
A Porsche észak-amerikai eladásai 23 százalékos visszaesést szenvedtek el, miután ezer Porsche személygépkocsit és terepjárót, valamint több száz Bentley-t és több ezer Audi járművet foglaltak le a vámtisztviselők az amerikai kikötőkben, mert egy kínai alvállalkozó megsértette a kényszermunka elleni törvényeket. A Mercedes-Benz közölte, hogy Ázsiában is szenvedett az ellátási lánc szűk keresztmetszetétől, de részleteket nem közölt. Mindkét autógyártó azt mondta, hogy modellváltások hátráltatták az első negyedévben az eladásokat, a Mercedes-Benz az E-osztályt növelte Kínában, a Porsche pedig a Panamera és a Taycan modelleket frissítette.
Az autógyártók kihívásokkal teli év elé néznek, stabil vagy alacsonyabb hozamokat és lassabb értékesítési növekedést prognosztizálnak, mivel a növekvő verseny és a visszafogott kereslet mellett – különösen a tisztán elektromos autók iránt – a kínálatuk megújításába fektetnek be, hogy megküzdjenek a növekvő versennyel.
Mindhárom autógyártó egy sor új, teljesen elektromos modellt dob piacra, és frissíti a belső égésű motorok kínálatát, miközben az autóeladások újraélesztéséért küzdenek, még mindig a járvány előtti szint alatt maradva, és igyekeznek megbirkózik a Kínából származó versennyel – írja a Reuters.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!