Csattant az ostor a tisztességtelen netszolgáltatókon

Vágólapra másolva!
Kénytelenek érthető és teljes körű tájékoztatást adni az ügyfeleknek.
Vágólapra másolva!

Rég betelt már az egyesült államokbeli fogyasztók pohara a netszolgáltatók agresszív és tisztességtelen üzleti gyakorlataival, most pedig véget értek azok az idők, mikor azok különböző rejtett költségekkel és kommunikációs trükkökkel megkárosíthatták őket. A szövetségi távközlési hatóság (FCC) szerdán életbe lépett szabálya szerint a százezernél több ügyfelet számláló netszolgáltatóknak minden egyes csomagjuk esetében tételes, szabványos tartalmú címkén színt kell vallaniuk a csomagjaik költségeiről és specifikációiról.

laptop notebook számítógép computer internetezés böngészés home office kávézó irodai munka
A jellemző késleltetés leginkább az online játszó gamerek számára fontos
Fotó: Toa Heftiba

A szabályozás a mobilnetre és a vezetékes internetre is vonatkozik. A tengerentúlon tápértékes címkének csúfolt találmányon olyan adatok olvashatóak, minthogy mennyi a havidíj, továbbá ez átmeneti promóciós árazás-e. Ha igen, akkor hány hónapig tart a promóció, utána mennyi lesz a havidíj, továbbá összesen hány hónapos a szerződés.

Ezeken túl tételesen listázni kell a havidíjon felül számított egyéb költségeket és a szerződés korai felmondásának díját is, a tisztességtelenül viselkedő szolgáltatók jellemzően az előbbiekkel csalták lépre az ügyfeleket.

Végül a sebességek tekintetében sincs ködös „akározás”, a szolgáltatóknak fel kell tüntetniük a tipikus letöltési és feltöltési sebességeket, plusz a jellemző késleltetést is kénytelenek megadni, az utóbbi leginkább az online játékokkal szórakozók számára kritikus. Az Európában megszokott, minimum garantált sebességek jelölése nem kötelező, ami jelentős hiányosságnak tűnik.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!