Bemutatták az Alfa Romeo első villanyautóját – igen, tényleg olyan a hűtőrács

2024.04.10. 18:49

Az Alfa Romeo első tisztán elektromos modelljéről fél nappal a bemutató előtt már kiszivárgott  pár fotó (ahogy ez lenni szokott), de most már hivatalosan is bemutatták a Milanót hol máshol, mint Milánóban.

Egy igazi Alfa Romeo, városi öltözetben –ezzel a mondattal mutatták be az olaszok első villanyautóját, a Milanót. A Stellantis E-CMP platformjára épült kompakt crossover viszont hibridként is kapható lesz.

Az elektromos verzióban egy 54 kWh-os akkumulátor foglal helyet, amivel az autó WLTP hatótávja akár 410 km is lehet – sőt, városi környezetre 589 kilométert mondanak. Az Elettrica 156 lóerős, míg a sportosabb Veloce már 240.

A hibrid verzió 136 lóerős, amiben egy 1.2-es háromhengeres és egy 21 kW-os elektromotor dolgozik, ami az első kerekre hajt. Lesz belőle egy összkerék meghajtású, Ibrida Q4 verzió is, de ennél többet nem mondtak róla.

A Milano mindössze 1545 kiló, amivel kategóriájában mintegy 200 kilóval könnyebb az átlaghoz képest. Pedig a méretei átlagosnak mondhatók; 4,17 méter hosszú, 1,78 méter széles és másfél méter magas.

Az autó külsejét tertermészetesen dicsérték készítői (ki mondaná gyermekére, hogy ronda?!), amivel elmondásuk szerint a következő generáció tetszését szeretnék elnyerni, miközben hűek maradnak az Alfa Romeo történelméhez. És hol a történelem ebben, kérdezed. Az elnagyolt címer formájú hűtőrácsban természetesen, valamint a hátuljában, amihez a Guila TZ Kamm-farok formájából inspirálódtak (nem, nem a Kia EV6-éből). Látod benne a hasonlóságot? Én is alig.

Viszont mindenki nyugodjon meg, a hibrid verziónak teljesen normális hűtőrácsa van elöl!

Nappali menetfényei elég pofásak, modernek, előlre full LED mátrix fényszórókat kapott.

Beltere már kevésbé radikális, mint külseje. A központi kijelző méretével sem estek túlzásba, ugyanis csak 12,25 colos, ami a sofőr felé dől. A műszeregység megkapta az Alfáknál ismert Cannocchiale dizájnt, vagyis olyan, mintha analóg órái lennének, holott az is digitális. Szélső szellőzői quadrifoglio formájúak, de a központi kijelző fölött is van egy-egy szellőző eldugva. A jó hír, hogy a klímának vannak fizikai gombjai, ahogy a kormányon is ilyeneket találunk. A váltónál visszaköszön a már-már klasszikusnak mondható Stellantis dizájn.

Az autó praktikusságára nagyon büszkék (bár a hátsó ülésssorról nem beszéltek), ugyanis a csomagtere 400 literes. Platform-testvéreivel ellentétben frunkja, vagyis első csomagtartója is van, ide a töltőkábelek férnek. Ha már töltés, az autó 100 kW töltésre képes, amivel 10-ről 80 százalékra fél óra alatt lehet feltölteni.

A gyártó szerint a Milano a Veloce verzióban igazán Alfa, amibe mindent beletettek, hogy jó legyen a vezetési élmény. Erről az a csapat gondoskodott, akik a Giulia GTA-t is fejlesztették. Így Torsen diffi és első-hátsó keresztstabilizátor is van a Milano alatt, valamint a szegmens legközvetelenebb kormányzását ígérik. A Veloce 25 mm-rel alacsonyabb az Elletricánál, és nyomtávja is szélesebb.

A felnik 20 colosak, ahogy azt mostanában szokás. Az első négydugattyús monoblokk féknyergek pedig 380 mm-esek.

A Milanót nyár elejétől lehet rendelni, vagyis várhatóan még idén megjelennek az utakon. Az ára nem került szóba, de mivel a hibrid verzióról is alig esett szó, így biztosan lesz még pár újdonság a modellről.