Még két hét és fizetnünk kell Velencéért: ennyibe fog kerülni a városlátogatás

Az olaszországi Velence már régóta tervezi a belépődíj bevezetését, hogy arra ösztönözze a turistákat, a kevésbé zsúfolt időszakokban látogassanak el a városba.

Most pedig tényleg eljött az idő, és aki április 25. és július közepe között hétvégén vagy ünnepnapon nézné meg a belvárost, és nem alszik Velencében, annak öt eurós (körülbelül kétezer forintos) belépőt kell vennie. A tizennégy év alattiakra mindez nem vonatkozik, és egyéb kivételek is vannak.

A program egyelőre tesztjelleggel zajlik és huszonkilenc napig tart. A megjelölt napokon érkezőknek ki kell tölteniük egy online űrlapot, ami a velencei hatóságokat abban segíti, hogy jobban tudjanak tervezni a látogatókkal, és kezelhessék az esetleges tömeget.

Ugyanakkor közvetlenül a belépés előtt is meg lehet venni a jegyet okostelefonon vagy a beléptető pontok mellett található, erre kijelölt kioszkokban.

Miután regisztráltunk, kapunk egy QR-kódot, ami reggel fél kilenc és délután négy óra között érvényes. Ezt fel kell mutatni a belétető pontokon, például a vasútállomáson, a Piazzale Roma téren, az önkormányzati parkolóban, egyes tengerparti részeken és a Szent Márk téren. Mindemellett városszerte véletlenszerű ellenőrzésekre kell számítani.

Akit ellenőriznek, és nincs belépője pedig kellene lennie, az tíz eurós (körülbelül négyezer forintos) díjra, emellett ötven-száz eurós (nagyjából húsz-negyvenezer forintos) pénzbírságra számíthat.

Velencétől Athénig Európa legnépszerűbb úti céljai megrogynak a fenntarthatatlan turistaforgalom súlya alatt. Bőven itt az ideje tehát a megszokott úti célok helyett úgymond felfedezetlennek számító területeket keresni. Ha pedig olaszországi utazást tervezünk, így igazodhatunk el  a különböző típusú vendéglátóhelyek labirintusában.

(Forrás: Schengen Visa Info, képek: Unsplash)

belépő | olaszország | velence | ára

FOLYTASD EZZEL

Ezen a budapesti helyen minden szempontból élmény steaket enni

Így fog kinézni a világ új, grandiózus nemzetközi repülőtere

Rendeld meg a Roadster magazin 15. számát!

Nyakunkon a tavasz, és ami még jobb hír, itt a legújabb Roadster magazin is. Mit találunk benne? Találkozunk az amerikai képzőművésszel, Jim Denevannel, aki amellett, hogy land artban utazik, egy csodás rendezvényszervező céget is működtet, amely elképesztő helyeken szervez vacsorákat Kaliforniától kezdve Dél-Afrikán át Toszkánáig. Kifaggatjuk a kultikus Iditarod Trail Race kutyás szánhúzó verseny szervezőjét, a biennáléra készülő Nemes Márton festőművészt, megismerkedtünk a Friluftsliv filozófiával, Arnaud Montagard fotós révén megnézzük, milyen Amerika hátsó udvara, főzünk a 101 Bistróban, és a Totemism legújabb kollekcióját is szemügyre vesszük. ismét látványos, sok állomásos, 220 oldalas tripet alkottunk, szerintünk érdemes lesz benevezni rá. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!