Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Magyar cégekkel alakul át a városi közlekedés
2024.04.30 16:23Az osztrákoknál a posta is szén-dioxid-mentes kézbesítésre törekszik
2024.04.30 15:21Zöld utat kapott a Schaeffler és a Vitesco egyesülése
2024.04.30 13:18Következő fázisába léphet a hazai hidrogénipar
2024.04.30 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Kiderült, mi lesz a VW Csoport első elektromos kisautója
A spanyolországi martorelli üzemében 2025 végén kezdődik meg a Volkswagen Csoport elektromos kisautóinak gyártása – a Cupra Ravalral. Ezt a Seat jelentette be az ottani akkumulátor-összeszerelő üzemről szóló legutóbbi nyilatkozatában.
A VW ID.2 szintén Martorellben fog készülni „a következő hónapokban", míg az ID.2-re épülő SUV (feltehetően ID.2 X néven) és a Škoda Epiq Navarrában készül majd. A legutóbbi hivatalos közlemény szerint a VW ID.2 gyártása 2026 elején kezdődik. Nagyobb mennyiség azonban csak 2026 májusában várható.
A Volkswagen először 2023 júliusában jelentette be, hogy a Barcelona melletti Martorellben található Seat-gyárban 2023-ban megkezdődik az akkumulátorok összeszerelése. Az autógyártó akkor azt mondta, hogy az üzem átalakítása mellett 300 millió eurót fektet be egy 64 ezer négyzetméteres, különálló akkumulátor-összeszerelő üzem építésébe, amely a spanyolországi üzemekből érkező elektromos kisautók és crossoverek számára készül. A martorelli akkumulátor-összeszerelő közvetlenül a 10-es gyártócsarnok mellett található, ahol a Raval és az ID.2 készül majd. A cellák a Volkswagen Valencia melletti Saguntban található akkumulátorgyárából érkeznek majd, amelynek építése 2023 márciusában kezdődött.
Míg a 2023 nyarán bejelentett akkumulátor-összeszerelő üzem gyártási kapacitásáról nem volt információ, a Seat most azt említi, hogy az üzem kezdeti kapacitása napi 1400 akkumulátorrendszer lesz, amelyeket egy 600 méter hosszú szállítószalag-rendszeren keresztül közvetlenül az új elektromos autók szerelőszalagjaira szállítanak majd. Ez lehetővé teszi annak megbecsülését, hogy a konszern kezdetben hány Raval és ID.2 gyártását tervezi. A Seat azonban nem részletezi, hogy milyen gyorsan és milyen kapacitással fog bővíteni. A később várható mennyiségek, beleértve az ID.2 X-et és a Škoda Epiq-et is, ezért egyelőre nem ismertek – írja az electrive.com.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!