- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hozzászólások
A bíró még nem hagyta jóvá a Tesla és az elhunyt családja közti megállapodást, holnap lesz meghallgatás, ahol a kaliforniai közlekedési hivatal, mint szintén alperes, még ellenvetéssel élhet:
The settlement has not yet been approved by a judge. Court documents suggest that there’ll be a follow-up hearing this Thursday, April 11th to discuss the settlement further — after the California Department of Transportation, which is also a defendant in the case, gets a chance to object to the settlement.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Trey, mostanában túl sokat rágcsálsz. :D
A végén még pocakod lesz. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Milyen jó kis flame téma a köbön. Lehet apple-özni, teslázni és önvezetősözni is akár egyetlen mondaton belül.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> Hogy pontosan miért döntött a Tesla úgy, hogy pár nappal a tárgyalás előtt egyezségre jut az áldozat családjával és inkább fizet,
Gondolom beidézhettek tanúként olyan Teslás mérnököket, akik ha megszólalnak, abból nagyobb baj lett volna.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a cimet latva elkepzeltem ahogy trey elcsoppen oromeben, hogy 1 postban fikazhatja az applet es a teslat...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valójában inkább csak azon, hogy megint igazam lett :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az elme számára ez a két dolog ugyanaz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
El kellett volna titkolni ezt a fránya Tesla-pofáraesést, hogy az itteni rajongóknak ne fájjon. Erre milyen diagnózist tudnátok adni? 😆
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
inkabb szakmai cikkek kellenenek a hup-ra, a tesla/apple fikazas meg a hulye szavazasok helyett. #regenmindenjobbvot
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez egy szakmai cikk. Szar a szoftver. Nem azt tudja, amit állítanak róla. A bíróságon ki is derült volna, ha Musk nem hátrál meg. Inkább fizetett, hogy ne derüljön ki.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem biztos, hogy szar a szoftver. Annyit tudunk, hogy 2018-ban (6 éve) valószínűleg szar volt...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bíró úr, kérem törölni a jegyzőkönyvből! Spekuláció!
A bíróság tényekkel dolgozik, nem "valószínűleg"-ekkel.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az lehet, de még nincs ítélet. A mi oldalunkról ezt még csak valószínűsíthetjük. A bíró helyében nem engedném a peren kívüli egyezséget, főleg ha más esetek is vannak az autopilot-al kapcsolatban.
Persze tények és ítélet után is vannak lehetőségek (gondoljukn itt jogállamhiányos helyekre bár ez USAban nehezebb). Pl egy jó kis elnöki kegyelem... 😒😒😒
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én sem és ez a Tesla szempontjából sem feltétlen jó, mert teret enged újabb, ellene indított pereknek, azzal az elgondolással, hogy úgysem meri végigvinni, fizetni fog. Ami - ha class action per lesz - sokba fog fájni.
Persze, ha a Tesla tudja, hogy 100% elbuknák a pert, akkor a semminél jobb a peren kívüli.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem biztos. A Tesla már nyert meg autopilot pert. Figyeld a címet: https://www.reuters.com/business/autos-transportation/next-autopilot-trial-test-teslas-blame-the-driver-defense-2024-03-11/
The U.S. National Highway Traffic Safety Administration has examined at least 956 crashes in which Autopilot was initially reported to have been in use. The agency separately launched more than 40 investigations into accidents involving Tesla automated-driving systems that resulted in 23 deaths.
"It is striking to me that Tesla decided to go this far publicly and then settle," said Bryant Walker Smith, a law professor at the University of South Carolina with expertise in autonomous vehicle law. "What this does do, though, is it says to other attorneys, we might settle. We might not always fight it. That is the signal."
The case follows two previous California trials over Autopilot that Tesla won by arguing the drivers involved had not heeded its instructions to maintain attention while using the system.
Any negative publicity threatens to hurt the reputation of Tesla at a time when the company is battling weakening sales and reputational damage caused by certain controversial comments from Musk, said Guidehouse Insights analyst Sam Abuelsamid.
"The last thing they would want right now is to have a public trial showing all of the problems with Full Self-Driving," he added.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Erről beszéltem:
"It is striking to me that Tesla decided to go this far publicly and then settle," said Bryant Walker Smith, a law professor at the University of South Carolina with expertise in autonomous vehicle law. "What this does do, though, is it says to other attorneys, we might settle. We might not always fight it. That is the signal."
Ha biztosan tudták volna, hogy nyernek, nem fizetnek peren kívül. Egyrészt pénzkidobás, másrészt rossz üzenete van ^
Az, hogy már nyertek ... nem lehet egyforma a két ügy, mert akkor hivatkozhattak volna az előző ítéletre.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ettől még megnyerhetnék ezt is, csak lehet a tárgyalás során feljönnének olyan új információk amiket nem akar kiteregetni a Tesla. Az egyezség kisebb baj mintha kiderülne, hogy mennyire fejletlen az autopilot vagy mennyire messze vannak a teljes önvezetéstől.
Musk most a robotaxival meg az FSDével kábítja a befektetőket (EV-t már más is tud gyártani sőt a kínai nyomulással szemben nem álll jól a Tesla. Ráadásul az EV gyártás hype szakasza elmúlt a piac már nem hisz el mindent) Ezt a narratívát azonnal megölnék a tárgyalóteremből kiszivárgó információk. Lásd: https://www.theverge.com/2024/4/5/24122384/tesla-robotaxi-reveal-date-elon-musk-august-8
Szerintem ha nem lenne a Tesla jövője most feltéve az FSD-re meg a robotaxira akkor ezt is meg tudnák nyerni. Az Apple fejlesztő tisztában volt mit jelent a béta szoftver és mit jelent elfogadni a felhasználási feltételeket ami előírta az éberséget, hogy be tudjon bármikor avatkozni. Mindezek tudatában a kijelzőn játszott a baleset bekövetkeztekor...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
https://hup.hu/comment/3046860#comment-3046860
Ha nem annak hirdette (márpedig nem annak hirdette) és egy ügyes ügyvéd ezt bizonyítja, akkor a false advertising miatt fizetnie kellene.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt nem sikerült eddig bizonyítania senkinek. Lásd a Tesla megnyert pereit. És most sem ezzel támadják. Most azzal támadják, hogy nem körültenkintően vezette be mert figyelnie kellett volna a sofőr éberségét. (2021-től amúgy figyeli). Ez teremt olyan helyzetet, hogy a tárgyalóteremben valószínűleg ízekre szednék az (autopilot) működését. Azt meg a Tesla nem szeretné az általam vázolt okok miatt.
A legjelentősebb bizonyíték egy belsős e-mail: https://www.reuters.com/business/autos-transportation/next-autopilot-trial-test-teslas-blame-the-driver-defense-2024-03-11/
Six weeks before the first fatal U.S. accident involving Tesla's Autopilot in 2016, the automaker's president Jon McNeill tried it out in a Model X and emailed feedback to automated-driving chief Sterling Anderson, cc’ing Elon Musk.
The system performed perfectly, McNeill wrote, with the smoothness of a human driver.
"I got so comfortable under Autopilot, that I ended up blowing by exits because I was immersed in emails or calls (I know, I know, not a recommended use)," he wrote in the email dated March 25 that year.
és
Matthew Wansley, a Cardozo law school associate professor with experience in the automated-vehicle industry, said Tesla's knowledge of likely driver behavior could prove legally pivotal.
"If it was reasonably foreseeable to Tesla that someone would misuse the system, Tesla had an obligation to design the system in a way that prevented foreseeable misuse," he said.
Ez nagyon rosszul jönne egy FSD-re (és robotaxira) feltett jövő mellett, hogy kiderül a Tesla gondatlanul járt el és nem a biztonság volt az elsődleges szempont. Neadjisten az is kiderül, hogy azóta sem történt a hozzááláson sok változás...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem értem, hogy mi az, hogy nem szeretné, hogy ízekre szedjék, meg nem jönne jól. Vagy van takargatnivalója vagy nincs. Az, hogy fizetett, ráadásul titkosíttatta a részleteket, az nem azt erősíti, hogy minden rendben van. Sőt ...
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elon-nál mindig van takargatnivaló ez evidens :)
Az viszont nem mindegy neki, hogy ez a takargatnivaló egy 2018-as balesettel van kapcsolatban, estleg kiderül az FSDről, hogy ma sem különb...
Ezzel az egyességgel mondhatja, hogy ez 6 éves probléma azóta sokat fejlődtek. Míg eskü alatt meghallgatott Tesla mérnökök esetleg elmondják, hogy bizonyos dolgok ma sincsenek másként...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Errefelé van legalább egy tehén, amelynek legalább az egyik oldala fekete..." :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amúgy nem úgy van, hogy az autopilot csak egy segéd, de ha belerongyol százzal a betonba, akkor az a sofőr felelőssége? Kivétel az lehetne, ha nem működik a kormány, vagy a fék. Amit persze el tudok képzelni, mert ha az is szoftver és nincs rendesen megcsinálva, akkor bármi lehet...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A probléma, amit hozni szoktak: a Tesla nem annak hirdette, ami.
Erősen valószínű, hogy fülest kaptak, hogy a bíróság is úgy találja, hogy "false advertisement".
https://en.wikipedia.org/wiki/False_advertising#United_States
Gondolom, damage control üzemód: ha úgy is fizetnie kellene, legalább ne legyen nagy sajtóvisszhangja, így a PR katasztrófa oldala megspórolható
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyszer megnézném h. a görény céges ügyvédek fenyegetései ellenére is nyilvánosságra hozna egy ilyen áldozat lefizetett családja a moslékságokat amik belekerültek a papírba.
Gyakorlatilag be lett árazva annak a nyomorultnak az élete. Ennyi egy legális gyilkosság ára. Szorozgattak, osztogattak, esélylatolgattak a céges pénzügyesek, jogászok és egyéb állatfajták, és ennyi jött ki a végén.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De mennyi az annyi? Ugy latom az is titkositva van.
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pont ezt mondom, h. kíváncsi lennék mennyivel tömték be a család száját.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A család részéről érthető: az árvákat valamiből fel kel nevelni. Két választásuk volt, vagy elfogadják vagy lehet, hogy semmit sem kapnak. Ha pedig kifognak egy korrupt bírót, lehet, hogy a gatyájuk is rámegy egy vesztes perre egy óriásvállalattal szemben.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem a megállapodás részével van a bajom. Nyilván szerencsétlenek tudják h. a korrupció szülőhazájában élnek, és a tesla megkeni a bírót akkor semmit nem kapnak a végén.
Azért titkolják minden ilyen megállapodás részleteit, mert különben ha publikus lenne, ezt lehetne használni a halálesetek beárazásához. Azáltal h. titkosítva lett, minden halottért mehet az ügyvédek és az áldozat családja között az alkudozás lefelé, mert a család nem tudja h. mások mennyit tudtak kicsikarni a gyilkos cégtől. Tesla szán 10M-t a kártérítésre, mert ennyit ér nekik a dolog. Az ügyvédjük a családnak felajánl 2M-t. Ha a család ezt elfogadja, a tesla nyert 8M-t az ügyön, az ügyvéd zsírja meg dagad a bónuszból. De ha a következő halott családja tudja h. 2M-t szokás fizetni egy emberért, harcba indul a 4M-ért, és a tesla nem spórolt annyit. A 10M sosem fog kiderülni ténylegesen ezekből a titkos megállapodásokból, de a 2M esetleg igen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az USAban szabadok az emberek nem egyenlőek. A kártérítésnél egyedi elbírálás van. Természetesen a Tesla a legkevesebbet akarja fizetni, a család meg a legtöbbet kapni. A per várható kimenetele és az ott megítélt összeg azért gondolom tárgyalási alap. Lehet egy apple mérnökért többet fizetnek mint egy kevesebbet keresőért. Ott mindent pénzben mérnek...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez nem mai talalmany sajnos. A hires filmrendezo aki futoszalagon eroszakolta a csajokat a megegyezes osszege az bele volt kalkulalva a film koltsegvetesebe...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Full Self Driving néven árulják a vezetési segédet, úgy, hogy a valóságban egyáltalán nem self-driving, és főleg nem full.
Mintha a hentesnél marhahús néven árulnák a csirkehúst.
"Everything fails, all the time."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hat ha a hentesnel nem is, de arulnak csirkebol (sot novenyekbol) keszult hamburgert...
de mondok sokkal durvabbat: Hungarian UNIX portal! aztan mi koze az unixhoz?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondok meg durvabbat: unix.hu
Oszt' mi koze az unixhoz?
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha a burgeresnél marhahúsos burgert kérnél és vegetariánust adna helyette, akkor átvert vele, nem?
Unixhoz valóban nem sok köze van ennek sem, de legalább tech téma, nem politika, oltás, háború meg milyen fűtést-klímát vegyek. :D
"Everything fails, all the time."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondok még sokkal durvábbat! A UNIX kb. MÁR nem létezik!!11
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vagyis Unix létezik, ellentétben korábbi állításoddal.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az álláspontom az volt, hogy "kb.". Nyugodtan kiverheted az macOS vicc és csökkenő részesedésére.
Ja? És indíthatsz rá egy UNIX portált. Nagy sikere lesz 😆
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> macOS vicc és csökkenő részesedésére
citation needed
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hu valakinek nagyon remegett a keze aki ezt rajzolta :)
higyjem is el hogy hetente 5% ugralt ide-oda a reszesedes? na ne mar... matematikus on vagy ezt mibu' szamolta ki?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bevallom, én fizettem, hogy így nézzen ki!
(Érdekes megfigyelés: amikor ugyanez a forrás jelezte, hogy a hangyafasza részesedésről majdnem 10%-ig ment, akkor éppen semmi baj nem volt a grafikonrajzolóval :D)
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
En anno eleg komolyan belemerultem ebbe az esetbe, volt fenn valami nyilvanos jelentes is a neten.
Es azota eleg sok szarvasbalesetes videot is megneztem.
Ugye itt az volt az alapproblema, hogy az autopalya utkozesgatlojat a baleset elott 2 hettel egy masik balesetben megrongalodott, es nem csereltek.
Es az autopilot nem ismerte fel utkozesgatlonak azt a haromszoget ahol az autopalya kette valik.
Namost az is igaz, hogy az emberunk mobilozott.
DE:
Ha teljesen eber, a vezetok 90+%-a nem tudta volna az utkozest kivedeni, mivel boven 100km/h folott tortent, es nem lett volna ideje lereagalni.
Itt mindosszesen annyi tortent, hogy emberunk nem tudta vegignezni sajat halalat.
A szarvas baleseteknel (ugye az autopilot ugy megy at rajta, hogy csak na), azt a kovetkeztetest szurtem le, es volt par youtube-os is aki nyilatkozott:
Hogy az ember teljesen mas mentalis allapotba kerul, ha nem neki kell vezetni, es egyszeruen nem ugy nezi az utat, mintha a kezeben a kormany lenne
es figyelne. Egesz egyszeruen a vezetesbe visszazokkenni tobb ido, mint barmilyen reakcioido.
Amikor az autopilot valamit nem vesz eszre, akkor nincs kulonosebben semmi elojele, neked kene felismerni a helyzetet meg azelott amikor az autopilotnak dontenie kellene.
Meg par adalek:
Elon musk a baleseti statisztikaknal hatalmasatt hazudott. Ugye az autopilot sokkal jobb balesetben, viszont amikor nagyban tolta, akkor meg az autopilot csak autopalyan lehetett engedelyezni, es ott kevesebb a balesetek szama per megtett kilometer, mint a varosokban. Es Elon nagyvonaluan az ossz balesetszam per kilometert (amiben a varosi kilometerek is benne vannak!) hasonlitotta ossze az autopilot baleseteivel, amit csak autopalyan lehetett (anno) engedelyezni.
Volt egy masik esett is, amikor reklamfilmben feliratoztak, hogy teljesen maga vezet az autopilot, a vezeto csak a torvenyi megfeleloseg miatt ul benne. Noh ennek a forgatasan tobbszor nekiment/akart menni keritesnek meg miegyebnek. Es errol is van egy Elon memo email, hogy a viziot kell felvenni, nem a jelenlegi allapotot.
A balesetek 90%-at a vezetok 10%-a okozza. Ki a fene akarna egy enyhen bedrogozott kisse spicces 70 eves oregasszony melle beulni?
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ugye itt az volt az alapproblema, hogy az autopalya utkozesgatlojat a baleset elott 2 hettel egy masik balesetben megrongalodott, es nem csereltek.
citation needed
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mikre nem kenyszeritesz:
http://dig.abclocal.go.com/kgo/PDF/Complaint-Huang-v-Tesla-State-of-Cal…
14. oldal, 21-es sor.
De nem ez volt amit olvastam, ez mar a birosagi peranyag. En anno valamelyik felugyeleti szervnek a reportjat olvastam.
Jah, es azert nem csereltek ki a csillapito elemet, mert papirt tologattak:) De frankon.
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mikre nem kenyszeritesz:
Ez nem kényszerítés. A Wikipedia szócikkében az alátámasztatlan állításokat flagelik meg ezzel. Amíg forrás nem érkezik rájuk.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem egyszeru veled sorozni. Mert ez kb. annak az internetes megfeleloje.
Mindegy. Jo olvasgatast.
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De, egyszerű velem, csak írtál ide egy novellát, aminek szeretnék utánaolvasni, mert ha olyan egyszerű lenne a helyzet, mit te azt itt állítod, akkor a Tesla egy kanyit nem fizetett volna, hanem leírta volna öt sorban amit te.
De, nem ez történt.
Az, hogy a fószer 19 perce vakrepülésben ment Autopilot-tal már a baleset előtt, az minek köszönhető? Minek hatására hitte el, hogy biztonságos 20 percig úgy autópályázni, hogy rá se kell nézni az útra? Te egy random autógyártó termékénél csináltál már ilyet?
Annak köszönhető-e, hogy a Tesla úgy hirdette a funkciót, mint teljes önvezető rendszer vagy sem? Elvileg itt egy mérnökről van szó, nem Náncsi néniről ... mi alapján hitte el egy mérnök, hogy az autó képes ~ 20+ percig automatikusan vezetni nélküle?
Szerintem itt ez a fő kérdés, a bíróság ezt vizsgálta volna.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ha ez az ember elhitte hogy az auto full drive, akkor az nem mernok, hanem hulye \o/
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Még mindig: minek hatására hitte el? Erről döntött volna a bíróság. Ja, nem kell ám mantrázni, hogy 2024-ben mi _van_ most, mit állít _most_ a Tesla! Azt kell figyelembe venni, hogy minek hazudta a rendszerét 2018-ban és előtte, mert nyilván annak ismeretében döntött úgy, hogy márpedig ő vakon fog vezetni. Abban az időben a Tesla-nak voltak hajmeresztő állításai a rendszerről. Az ilyen balesetek után vett vissza.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Es az autopilot nem ismerte fel utkozesgatlonak azt a haromszoget ahol az autopalya kette valik.
Ez hol van benne?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
", failed and omitted
to act reasonably within the 11 days preceding WALTER HUANG’s fatal injuries to
replace, repair, or restore the functionality of the crash attenuator guard in a timely
manner, in violation of good and reasonable prudent maintenance policies, "
Tovabba:
functionality of the crash attenuator guard, and associated structures, features and
roadway safety devices, WALTER HUANG’s Tesla struck the unprotected concrete
median gore point at a speed of approximately 70 miles an hour.
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem látom, hogy ez hol mentené mondjuk a Tesla hamis hirdetésből fakadó felelősségét.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az, hogy nem ismerte fel az autopilot az utkozesgatlot (mert hianyzott, es csak a beton volt meg mogotte), az teny.
Az, hogy *miert* nem ismerte fel az utkozesgatlot, az mar egy jo kerdes. Erre irtam en, hogy hianyzott az utkozesgatlo (elotte volt 2 hettel egy baleset, es leszedtek, csak papirt tologattak, es nem rendeltek meg helyette az ujat), es emiatt nem ismerte fel a betont mogotte.
Lehet, hogy sertetlen utkozesgatloval is nekiment volna a tesla. De ezt sose fogjuk megtudni, es legfokepp nem a Teslatol.
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én nem erről beszélek. Arról beszélek, hogy ki hitette el a mérnökkel, hogy az azzal a beállítással lehet vakon 20 perceket menni 100+ km/h sebességgel. Több lehetséges dolog lehet:
- Tesla fals nyilatkozatokat tett -> elhitte -> Tesla perelhető -> fizetni fog
- Tesla nem tett fals nyilatkozatokat -> elhitte -> mérnökember létére egy balfasz -> Darwin-award
- ...
Ez merülhetett fel (én magam láttam a Tesla weboldalán anno fals állításokat), a Tesla érezte, hogy ez bizonyítható, inkább megegyezett.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hat az is szinesiti, hogy emberunk elotte 2x mar felrerantotta pont ugyanott a kormanyt, mert ugyanugy hibazott az autopilot.
ezt ebben a cikkben ecsetelik:
https://arstechnica.com/cars/2020/02/data-shows-tesla-owner-experienced…
Itt ket dolgot kell megkulonboztetni:
1. az autopilot hibazott-e, es a hibat egy atlagember korrigalni tudta volna-e
2. az emberunk nem figyelt, es igy se ugy se tudta volna elkerulni a balesetet (mert annyira jatszott a Three kingdoms mobiljatekkal).
Namost te az elsot mondod, a Tesla meg a masodikat. Azert hozakodnak fel a mobiljatekkal allandoan.
Raadasul a mobiljatek teoriabol annyi van, hogy a baleset elott 2 warningot logolt az iphone. Egy magas cpu hasznalatot, es egy memoria limit tullepest. Egyiket 21 a masiket 17 perccel az utkozes elott.
Es innen jon, hogy az utkozes alatt is jatszott. De lehet, hogy ezt a vonalat nem is tudjak egyertelmuen bizonyitani birosag elott.
(Ehhez kellene azert meg jatekszerver log is gondolom en, meg lehet, hogy jo lenne az apple-t is bevonni, hatha).
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem ez a leggyengébb eleme a vádnak. Az autopilot fehívta a figyelmet, hogy minden felelősség a sofőré. Az ember decemberben vette a Model X-et, Március végén balesetezett. A cikk szerint: https://arstechnica.com/cars/2020/02/data-shows-tesla-owner-experienced-same-glitch-days-before-deadly-2018-crash/
The NTSB's primary evidence is log data that is stored to an SD Card inside every Model X. This data records second-by-second changes in the vehicle's steering-wheel position, velocity, and other variables. NTSB examined log data from a month of Huang's morning commutes and found two days—February 27 and March 19—when the vehicle drifted toward the lane divider that would kill him days later. In each case, logs show Huang applying torque to the steering wheel and guiding the vehicle back into its proper lane.
és
The log data suggests that Huang was a regular player during his morning commute. Log entries for the game appeared during Huang's morning commute on each of the four days preceding his deadly Friday crash.
Nem először járt arra, nem először tapasztalt hibát az autopilot-al azon a helyen. Darwin díj lesz ez...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem úgy is jó, hogy Darwin-díjas balfaszok dolgoznak az Apple-nél mérnöki pozícióban, hidd el :D (Win-Win, ezért is bosszantott itt fel egyeket a cikk :D)
🍿
Azért nem veszem csak meg ezt a sztorit, mert ha ennyivel el lehetett volna intézni, Musk nem fizetett volna (és nem csinált volna segget a szájából) ...
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudom hányadszor írjam le, hogy Musk most csendet akar az Autopilot körül mert a Tesla stratégiája most azon áll miután kiderült, hogy nehezebben lehet növekedni az EV piacon és más is tud EVt gyártani a Teslán kívül is.
A tárgyalás során olyan információk is kiderülhettek volna az Autopilot-ról amiket nem szerett volna megosztani...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, de elég valószínű találgatás. Tech oldalról lásd: https://hup.hu/comment/3047009#comment-3047009
Üzleti oldalról meg gondolom nem kell megmagyarázni, hogy egy ilyen információ nagy nyilvánosság előtt mivel járna...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Persze, ha kiderülne, hogy az Autopilot nem az, aminek évek óta reklámozzák ... tulajdonképpen ugyanoda jutottunk vissza.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha reklámban benne volt, hogy további részletek itt-ott-amott és ott le voltak írva normálisan a limitációk plusz a sofőr elfogadja azt, hogy csak saját felelősségre szabad hasznlni akkor lufi a fals reklám.
Ezért is mondtam, hogy az a leggyengébb vádpont. Az már erősebb, hogy nem volt a Model X-ben vészfékasszisztens. Az ezért durva. Engem már mentett meg a vészfékasszisztens egy 2016-os Citroen Grand Picassoban a kórháztól. Az ciki, ha ilyen nincs egy Teslában. Az is erősebb vádpont, hogy tudtak arról az autopilot problémáról, hogy a sofőrök túlzottan megbíznak benne és követik azt az elvárt viselkedést, hogy állandóan éberek legyenek. Ez nem csak a reklám, hanem a megszokás (hogy kb mindig jól működik). Érdekes módon ott balesetezett a Tesla ahol a legtöbb emberi sofőr is...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az, hogy nem ismerte fel az autopilot az utkozesgatlot (mert hianyzott, es csak a beton volt meg mogotte), az teny.
Az, hogy *miert* nem ismerte fel az utkozesgatlot, az mar egy jo kerdes. Erre irtam en, hogy hianyzott az utkozesgatlo
Jól elvitázgattok ezen, de...
Az ütközésgátló a sávokon kívül van még az USÁban is. Mi a pélót keresett a FSD a sávon kívül? Miért nem maradt az úton?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem citation, de emlékszem az esetre, kép volt róla, hogy hiányzott.
Na nem mintha ha az nincs ott, az mentség lenne arra hogy nekimegy egy betonfalnak. Persze az AI esetén megesik az ilyesmi (nem volt rá tanítva).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az alperesek között 3 vádpontban is ott van Kalifornia állam. Nem csak a Teslát perelték be. Abban, hogy halálos lett a baleset kimenetele, szerepe volt a hiányzó ütközésgátlónak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kikerestem a google mapset a baleset helyet. Lehet, hogy tevedek, de az utkozesgatlo az szerintem pontosan ugyanolyan.
Sajnos bena vagyok es nem tudom pontosan a google maps-es linket kihalaszni, ugy, hogy a manussal ott legyen (streetview), ezert csinaltam egy kepernyokepet:
Ez Kaliforniaban a 101-es autopalyarol kanyarodo bal belso sav (express only lane, amit carpool lane-kent is irnak), es ez megy a 85-os autopalyara, de felüljáróként.
Ez laikuskent is egy eleg bonyolult csomopont, itthon ami kicsit is hasonlit ehhez a nyakatekert uthoz, az talan az M3-as bevezeto - Róbert Károly körúti felüljáró. De ugye az se ilyen baromi nagy, mert csak 2x3 savos, a kaliforniai meg 2x7 savos.
Raadasul kaliforniai esetben minden betonbol van, a savok, a savelvalaszto betonszel. Es ezen vannak a feher felfestesek. Szoval van szurke es feher. Nem egyszeru.
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
de most latszik rajta a szep sarga csikos tabla. mert amugy zsenialisan ugyanolyan szinu az elvalaszto mint az ut...
amikor a baleset volt ugy emlexem nem volt tabla, szurke alapon szurke negyzet volt az oszlop, amit a tesla 1db kameraval allokepen nem is lathatott. akkor meg nem tartott ott az AI (meg most se igazan) hogy mozgokepbol 3d-be lasson. kepkockankent fut az objektumfelismeres.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pontosan.
Ezert lett volna baromi erdekes a per, ahol remelhetoleg kiderult volna, hogy az autopilot technikailag kepes-e ott elnavigalni ebben az adott szituacioban.
Gondolom ezt nem akarta Elon, hogy kideruljon.
Ettol meg emberunk figyelhetett volna:(
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ebben a cikkben szereplo videoban latszik, hogy bizony sarga-fekete csikos volt az elvalaszto eleje, csak feltehetoen mar gyurott volt a korabbi baleset miatt. Mindenesetre nem betonszurke:
https://abc7ny.com/dan-noyes-tesla-crash-iteam-barrier-battery-safety/3…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nice. Igy meg gazabb.
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gyűrött állapotban volt. Ezért is perlik Kaliforni államot is (Caltrans). A videóban azt mondja, hogy egy részeg Prius-os gyűrte fel akinek semmi baja nem lett. Ezek azért vannak ott, mert kiemelten balesetveszélyes a betonelválasztó kezdete. Ez a biztonsági berendezés meg tudta volna menteni a Tesla sofőr életét is ha időben kicserélik.
Arról elmélkednek még a videóban, hogy az autopilot összetéveszthette a sávelválasztót az aszfalt repedésével ami nekivezette az elválasztónak. Cefetül néz ki ott az út. Arrafelé nem voltak EUs pénzek...
Amúgy ha ennyire balesetveszélyes egy ilyen kereszteződés (nemcsak ez hanem mindegyik autópályáról balra lekanyarodó betonelemekkel elválasztott sáv) nem értem miért nem tesznek oda lassító táblát (is). 70 (mérfölddel) rongyolt bele...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt azert tudni kellene, hogy a Tesla tok egyenesen ment bele az utkozesgatloba vagy az FSD manoverezett ugy az utolso pillanatban?
Mert ha az elobbi, akkor azert az embertol elvarhato lett volna hogy rantsa el a kormanyt. Egy frontalis utkozesnel barmi mas csak jobb lehet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"The Autopilot guided Huang's SUV right into the barrier."
innen:
https://abc7ny.com/dan-noyes-tesla-crash-iteam-barrier-battery-safety/3…
2018-as cikk.
Ami kulon erdekes, hogy mar elotte is megprobalt nekimenni ennek a betonnak, de Huang felrerantotta a kormanyt, csak most nem figyelt.
Ebben a cikkben egy chat uzenetet is ideznek, ahol irja:
https://arstechnica.com/cars/2020/02/data-shows-tesla-owner-experienced…
Szoval saros volt a foszer. De ettol meg az autopilot is tragya volt.
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni