A Tesla peren kívüli egyezséget kötött az Apple mérnök halálával végződő baleset perében

Címkék

Elon Musk azt nyilatkozta 2022-ben, hogy sosem fognak feladni ellenük felhozott igazságtalan pert, sosem fognak egyezséget kötni ellenük felhozott igazságtalan ügyben. A Tesla most peren kívül megegyezett annak az Apple alkalmazottnak a családjával, amelyik meghalt 2018-ban, amikor Tesla-ja Autopilot üzemmódban egy országúti terelőelemnek csapódott.

Walter Huang elhunyt, amikor Tesla-jával egy beton autópálya-terelőelemnek csapódott 2018. március 23-án a Szilícium Völgyben. Az amerikai Országos Közlekedésbiztonsági Tanács arra jutott a vizsgálata során, hogy az Autopilot funkció a végzetes becsapódás előtt 19 percig bekapcsolt állapotban volt, amikor is az autó 114 km/órás sebességgel haladva letért az autópályáról.

A Tesla azzal akart védekezni a bíróságon, hogy Huang Apple játékokkal játszott, miközben a baleset bekövetkezett. Musk állítólag rá akarta venni az Apple-t, hogy az mellette tanúskodjon a közelgő perben. Hogy pontosan miért döntött a Tesla úgy, hogy pár nappal a tárgyalás előtt egyezségre jut az áldozat családjával és inkább fizet, az valószínűleg nem fog kiderülni, mert a megállapodás részletei titkosak.

Hozzászólások

A bíró még nem hagyta jóvá a Tesla és az elhunyt családja közti megállapodást, holnap lesz meghallgatás, ahol a kaliforniai közlekedési hivatal, mint szintén alperes, még ellenvetéssel élhet:

The settlement has not yet been approved by a judge. Court documents suggest that there’ll be a follow-up hearing this Thursday, April 11th to discuss the settlement further — after the California Department of Transportation, which is also a defendant in the case, gets a chance to object to the settlement.

trey @ gépház

a cimet latva elkepzeltem ahogy trey elcsoppen oromeben, hogy 1 postban fikazhatja az applet es a teslat...

Az lehet, de még nincs ítélet. A mi oldalunkról ezt még csak valószínűsíthetjük. A bíró helyében nem engedném a peren kívüli egyezséget, főleg ha más esetek is vannak az autopilot-al kapcsolatban.

Persze tények és ítélet után is vannak lehetőségek (gondoljukn itt jogállamhiányos helyekre bár ez USAban nehezebb). Pl egy jó kis elnöki kegyelem... 😒😒😒

Én sem és ez a Tesla szempontjából sem feltétlen jó, mert teret enged újabb, ellene indított pereknek, azzal az elgondolással, hogy úgysem meri végigvinni, fizetni fog. Ami - ha class action per lesz - sokba fog fájni.

Persze, ha a Tesla tudja, hogy 100% elbuknák a pert, akkor a semminél jobb a peren kívüli.

trey @ gépház

Nem biztos. A Tesla már nyert meg autopilot pert. Figyeld a címet: https://www.reuters.com/business/autos-transportation/next-autopilot-trial-test-teslas-blame-the-driver-defense-2024-03-11/

 

Innen: https://www.reuters.com/legal/tesla-settles-case-over-fatal-2018-crash-apple-engineer-washington-post-reports-2024-04-08/

The U.S. National Highway Traffic Safety Administration has examined at least 956 crashes in which Autopilot was initially reported to have been in use. The agency separately launched more than 40 investigations into accidents involving Tesla automated-driving systems that resulted in 23 deaths.

"It is striking to me that Tesla decided to go this far publicly and then settle," said Bryant Walker Smith, a law professor at the University of South Carolina with expertise in autonomous vehicle law. "What this does do, though, is it says to other attorneys, we might settle. We might not always fight it. That is the signal."

The case follows two previous California trials over Autopilot that Tesla won by arguing the drivers involved had not heeded its instructions to maintain attention while using the system.

 

Any negative publicity threatens to hurt the reputation of Tesla at a time when the company is battling weakening sales and reputational damage caused by certain controversial comments from Musk, said Guidehouse Insights analyst Sam Abuelsamid.

"The last thing they would want right now is to have a public trial showing all of the problems with Full Self-Driving," he added.

Erről beszéltem:

"It is striking to me that Tesla decided to go this far publicly and then settle," said Bryant Walker Smith, a law professor at the University of South Carolina with expertise in autonomous vehicle law. "What this does do, though, is it says to other attorneys, we might settle. We might not always fight it. That is the signal."

Ha biztosan tudták volna, hogy nyernek, nem fizetnek peren kívül. Egyrészt pénzkidobás, másrészt rossz üzenete van ^

Az, hogy már nyertek ... nem lehet egyforma a két ügy, mert akkor hivatkozhattak volna az előző ítéletre.

trey @ gépház

Ettől még megnyerhetnék ezt is, csak lehet a tárgyalás során feljönnének olyan új információk amiket nem akar kiteregetni a Tesla. Az egyezség kisebb baj mintha kiderülne, hogy mennyire fejletlen az autopilot vagy mennyire messze vannak a teljes önvezetéstől.

Musk most a robotaxival meg az FSDével kábítja a befektetőket (EV-t már más is tud gyártani sőt a kínai nyomulással szemben nem álll jól a Tesla. Ráadásul az EV gyártás hype szakasza elmúlt a piac már nem hisz el mindent) Ezt a narratívát azonnal megölnék a tárgyalóteremből kiszivárgó információk. Lásd: https://www.theverge.com/2024/4/5/24122384/tesla-robotaxi-reveal-date-elon-musk-august-8

 

Szerintem ha nem lenne a Tesla jövője most feltéve az FSD-re meg a robotaxira akkor ezt is meg tudnák nyerni. Az Apple fejlesztő tisztában volt mit jelent a béta szoftver és mit jelent elfogadni a felhasználási feltételeket ami előírta az éberséget, hogy be tudjon bármikor avatkozni. Mindezek tudatában a kijelzőn játszott a baleset bekövetkeztekor...

Ezt nem sikerült eddig bizonyítania senkinek. Lásd a Tesla megnyert pereit. És most sem ezzel támadják. Most azzal támadják, hogy nem körültenkintően vezette be mert figyelnie kellett volna a sofőr éberségét. (2021-től amúgy figyeli). Ez teremt olyan helyzetet, hogy a tárgyalóteremben valószínűleg ízekre szednék az (autopilot) működését. Azt meg a Tesla nem szeretné az általam vázolt okok miatt.

A legjelentősebb bizonyíték egy belsős e-mail: https://www.reuters.com/business/autos-transportation/next-autopilot-trial-test-teslas-blame-the-driver-defense-2024-03-11/

Six weeks before the first fatal U.S. accident involving Tesla's Autopilot in 2016, the automaker's president Jon McNeill tried it out in a Model X and emailed feedback to automated-driving chief Sterling Anderson, cc’ing Elon Musk.

The system performed perfectly, McNeill wrote, with the smoothness of a human driver.

"I got so comfortable under Autopilot, that I ended up blowing by exits because I was immersed in emails or calls (I know, I know, not a recommended use)," he wrote in the email dated March 25 that year.

és

Matthew Wansley, a Cardozo law school associate professor with experience in the automated-vehicle industry, said Tesla's knowledge of likely driver behavior could prove legally pivotal.

"If it was reasonably foreseeable to Tesla that someone would misuse the system, Tesla had an obligation to design the system in a way that prevented foreseeable misuse," he said.

 

Ez nagyon rosszul jönne egy FSD-re (és robotaxira) feltett jövő mellett, hogy kiderül a Tesla gondatlanul járt el és nem a biztonság volt az elsődleges szempont. Neadjisten az is kiderül, hogy azóta sem történt a hozzááláson sok változás...

Elon-nál mindig van takargatnivaló ez evidens :)

Az viszont nem mindegy neki, hogy ez a takargatnivaló egy 2018-as balesettel van kapcsolatban, estleg kiderül az FSDről, hogy ma sem különb...

Ezzel az egyességgel mondhatja, hogy ez 6 éves probléma azóta sokat fejlődtek. Míg eskü alatt meghallgatott Tesla mérnökök esetleg elmondják, hogy bizonyos dolgok ma sincsenek másként...

Amúgy nem úgy van, hogy az autopilot csak egy segéd, de ha belerongyol százzal a betonba, akkor az a sofőr felelőssége? Kivétel az lehetne, ha nem működik a kormány, vagy a fék. Amit persze el tudok képzelni, mert ha az is szoftver és nincs rendesen megcsinálva, akkor bármi lehet...

A probléma, amit hozni szoktak: a Tesla nem annak hirdette, ami.

Erősen valószínű, hogy fülest kaptak, hogy a bíróság is úgy találja, hogy "false advertisement".

https://en.wikipedia.org/wiki/False_advertising#United_States

Gondolom, damage control üzemód: ha úgy is fizetnie kellene, legalább ne legyen nagy sajtóvisszhangja, így a PR katasztrófa oldala megspórolható

trey @ gépház

Egyszer megnézném h. a görény céges ügyvédek fenyegetései ellenére is nyilvánosságra hozna egy ilyen áldozat lefizetett családja a moslékságokat amik belekerültek a papírba.

Gyakorlatilag be lett árazva annak a nyomorultnak az élete. Ennyi egy legális gyilkosság ára. Szorozgattak, osztogattak, esélylatolgattak a céges pénzügyesek, jogászok és egyéb állatfajták, és ennyi jött ki a végén.

A család részéről érthető: az árvákat valamiből fel kel nevelni. Két választásuk volt, vagy elfogadják vagy lehet, hogy semmit sem kapnak. Ha pedig kifognak egy korrupt bírót, lehet, hogy a gatyájuk is rámegy egy vesztes perre egy óriásvállalattal szemben.

trey @ gépház

Nem a megállapodás részével van a bajom. Nyilván szerencsétlenek tudják h. a korrupció szülőhazájában élnek, és a tesla megkeni a bírót akkor semmit nem kapnak a végén.

Azért titkolják minden ilyen megállapodás részleteit, mert különben ha publikus lenne, ezt lehetne használni a halálesetek beárazásához. Azáltal h. titkosítva lett, minden halottért mehet az ügyvédek és az áldozat családja között az alkudozás lefelé, mert a család nem tudja h. mások mennyit tudtak kicsikarni a gyilkos cégtől. Tesla szán 10M-t a kártérítésre, mert ennyit ér nekik a dolog. Az ügyvédjük a családnak felajánl 2M-t. Ha a család ezt  elfogadja, a tesla nyert 8M-t az ügyön, az ügyvéd zsírja meg dagad a bónuszból. De ha a következő halott családja tudja h. 2M-t szokás fizetni egy emberért, harcba indul a 4M-ért, és a tesla nem spórolt annyit. A 10M sosem fog kiderülni ténylegesen ezekből a titkos megállapodásokból, de a 2M esetleg igen.

Az USAban szabadok az emberek nem egyenlőek. A kártérítésnél egyedi elbírálás van. Természetesen a Tesla a legkevesebbet akarja fizetni, a család meg a legtöbbet kapni. A per várható kimenetele és az ott megítélt összeg azért gondolom tárgyalási alap. Lehet egy apple mérnökért többet fizetnek mint egy kevesebbet keresőért. Ott mindent pénzben mérnek...

Ha a burgeresnél marhahúsos burgert kérnél és vegetariánust adna helyette, akkor átvert vele, nem?

Unixhoz valóban nem sok köze van ennek sem, de legalább tech téma, nem politika, oltás, háború meg milyen fűtést-klímát vegyek. :D

"Everything fails, all the time."

En anno eleg komolyan belemerultem ebbe az esetbe, volt fenn valami nyilvanos jelentes is a neten.

Es azota eleg sok szarvasbalesetes videot is megneztem.

 

Ugye itt az volt az alapproblema, hogy az autopalya utkozesgatlojat a baleset elott 2 hettel egy masik balesetben megrongalodott, es nem csereltek.

Es az autopilot nem ismerte fel utkozesgatlonak azt a haromszoget ahol az autopalya kette valik.

Namost az is igaz, hogy az emberunk mobilozott.

DE:

Ha teljesen eber, a vezetok 90+%-a nem tudta volna az utkozest kivedeni, mivel boven 100km/h folott tortent, es nem lett volna ideje lereagalni.

Itt mindosszesen annyi tortent, hogy emberunk nem tudta vegignezni sajat halalat.

 

A szarvas baleseteknel (ugye az autopilot ugy megy at rajta, hogy csak na), azt a kovetkeztetest szurtem le, es volt par youtube-os is aki nyilatkozott:

Hogy az ember teljesen mas mentalis allapotba kerul, ha nem neki kell vezetni, es egyszeruen nem ugy nezi az utat, mintha a kezeben a kormany lenne

es figyelne. Egesz egyszeruen a vezetesbe visszazokkenni tobb ido, mint barmilyen reakcioido.

Amikor az autopilot valamit nem vesz eszre, akkor nincs kulonosebben semmi elojele, neked kene felismerni a helyzetet meg azelott amikor az autopilotnak dontenie kellene.

 

Meg par adalek:

Elon musk a baleseti statisztikaknal hatalmasatt hazudott. Ugye az autopilot sokkal jobb balesetben, viszont amikor nagyban tolta, akkor meg az autopilot csak autopalyan lehetett engedelyezni, es ott kevesebb a balesetek szama per megtett kilometer, mint a varosokban. Es Elon nagyvonaluan az ossz balesetszam per kilometert (amiben a varosi kilometerek is benne vannak!) hasonlitotta ossze az autopilot  baleseteivel, amit csak autopalyan lehetett (anno) engedelyezni.

 

Volt egy masik esett is, amikor reklamfilmben feliratoztak, hogy teljesen maga vezet az autopilot, a vezeto csak a torvenyi megfeleloseg miatt ul benne. Noh ennek a forgatasan tobbszor nekiment/akart menni keritesnek meg miegyebnek. Es errol is van egy Elon memo email, hogy  a viziot kell felvenni, nem a jelenlegi allapotot.

 

A balesetek 90%-at a vezetok 10%-a okozza. Ki a fene akarna egy enyhen bedrogozott kisse spicces 70 eves oregasszony melle beulni?

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Mikre nem kenyszeritesz:

http://dig.abclocal.go.com/kgo/PDF/Complaint-Huang-v-Tesla-State-of-Cal…

 

14. oldal, 21-es sor.

De nem ez volt amit olvastam, ez mar a birosagi peranyag. En anno valamelyik felugyeleti szervnek a reportjat olvastam.

Jah, es azert nem csereltek ki a csillapito elemet, mert papirt tologattak:) De frankon.

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

De, egyszerű velem, csak írtál ide egy novellát, aminek szeretnék utánaolvasni, mert ha olyan egyszerű lenne a helyzet, mit te azt itt állítod, akkor a Tesla egy kanyit nem fizetett volna, hanem leírta volna öt sorban amit te.

De, nem ez történt.

Az, hogy a fószer 19 perce vakrepülésben ment Autopilot-tal már a baleset előtt, az minek köszönhető? Minek hatására hitte el, hogy biztonságos 20 percig úgy autópályázni, hogy rá se kell nézni az útra? Te egy random autógyártó termékénél csináltál már ilyet?

Annak köszönhető-e, hogy a Tesla úgy hirdette a funkciót, mint teljes önvezető rendszer vagy sem? Elvileg itt egy mérnökről van szó, nem Náncsi néniről ... mi alapján hitte el egy mérnök, hogy az autó képes ~ 20+ percig automatikusan vezetni nélküle?

Szerintem itt ez a fő kérdés, a bíróság ezt vizsgálta volna.

trey @ gépház

Még mindig: minek hatására hitte el? Erről döntött volna a bíróság. Ja, nem kell ám mantrázni, hogy 2024-ben mi _van_ most, mit állít _most_ a Tesla! Azt kell figyelembe venni, hogy minek hazudta a rendszerét 2018-ban és előtte, mert nyilván annak ismeretében döntött úgy, hogy márpedig ő vakon fog vezetni. Abban az időben a Tesla-nak voltak hajmeresztő állításai a rendszerről. Az ilyen balesetek után vett vissza.

trey @ gépház

", failed and omitted
to act reasonably within the 11 days preceding WALTER HUANG’s fatal injuries to
replace, repair, or restore the functionality of the crash attenuator guard in a timely
manner, in violation of good and reasonable prudent maintenance policies, "

 

Tovabba:

 

functionality of the crash attenuator guard, and associated structures, features and
roadway safety devices, WALTER HUANG’s Tesla struck the unprotected concrete
median gore point at a speed of approximately 70 miles an hour.

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Az, hogy nem ismerte fel az autopilot az utkozesgatlot (mert hianyzott, es csak a beton volt meg mogotte), az teny.

Az, hogy *miert* nem ismerte fel az utkozesgatlot, az mar egy jo kerdes. Erre irtam en, hogy hianyzott az utkozesgatlo (elotte volt 2 hettel egy baleset, es leszedtek, csak papirt tologattak, es nem rendeltek meg helyette az ujat), es emiatt nem ismerte fel a betont mogotte.

Lehet, hogy sertetlen utkozesgatloval is nekiment volna a tesla. De ezt sose fogjuk megtudni, es legfokepp nem a Teslatol.

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Én nem erről beszélek. Arról beszélek, hogy ki hitette el a mérnökkel, hogy az azzal a beállítással lehet vakon 20 perceket menni 100+ km/h sebességgel. Több lehetséges dolog lehet:

  • Tesla fals nyilatkozatokat tett -> elhitte -> Tesla perelhető -> fizetni fog
  • Tesla nem tett fals nyilatkozatokat -> elhitte -> mérnökember létére egy balfasz -> Darwin-award
  • ...

Ez merülhetett fel (én magam láttam a Tesla weboldalán anno fals állításokat), a Tesla érezte, hogy ez bizonyítható, inkább megegyezett.

trey @ gépház

Hat az is szinesiti, hogy emberunk elotte 2x mar felrerantotta pont ugyanott a kormanyt, mert ugyanugy hibazott az autopilot.

ezt ebben a cikkben ecsetelik:

https://arstechnica.com/cars/2020/02/data-shows-tesla-owner-experienced…

 

Itt ket dolgot kell megkulonboztetni:

1. az autopilot hibazott-e, es a hibat egy atlagember korrigalni tudta volna-e

2. az emberunk nem figyelt, es igy se ugy se tudta volna elkerulni a balesetet (mert annyira jatszott a Three kingdoms mobiljatekkal).

 

Namost te az elsot mondod, a Tesla meg a masodikat. Azert hozakodnak fel a mobiljatekkal allandoan.

Raadasul a mobiljatek teoriabol annyi van, hogy a baleset elott 2 warningot logolt az iphone. Egy magas cpu hasznalatot, es egy memoria limit tullepest. Egyiket 21 a masiket 17 perccel az utkozes elott.

Es innen jon, hogy az utkozes alatt is jatszott. De lehet, hogy ezt a vonalat nem is tudjak egyertelmuen bizonyitani birosag elott.

(Ehhez kellene azert meg jatekszerver log is gondolom en, meg lehet, hogy jo lenne az apple-t is bevonni, hatha).

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Szerintem ez a leggyengébb eleme a vádnak. Az autopilot fehívta a figyelmet, hogy minden felelősség a sofőré. Az ember decemberben vette a Model X-et, Március végén balesetezett. A cikk szerint: https://arstechnica.com/cars/2020/02/data-shows-tesla-owner-experienced-same-glitch-days-before-deadly-2018-crash/

The NTSB's primary evidence is log data that is stored to an SD Card inside every Model X. This data records second-by-second changes in the vehicle's steering-wheel position, velocity, and other variables. NTSB examined log data from a month of Huang's morning commutes and found two days—February 27 and March 19—when the vehicle drifted toward the lane divider that would kill him days later. In each case, logs show Huang applying torque to the steering wheel and guiding the vehicle back into its proper lane.

és

The log data suggests that Huang was a regular player during his morning commute. Log entries for the game appeared during Huang's morning commute on each of the four days preceding his deadly Friday crash.

 

Nem először járt arra, nem először tapasztalt hibát az autopilot-al azon a helyen. Darwin díj lesz ez...

Nekem úgy is jó, hogy Darwin-díjas balfaszok dolgoznak az Apple-nél mérnöki pozícióban, hidd el :D (Win-Win, ezért is bosszantott itt fel egyeket a cikk :D)

🍿

Azért nem veszem csak meg ezt a sztorit, mert ha ennyivel el lehetett volna intézni, Musk nem fizetett volna (és nem csinált volna segget a szájából) ...

trey @ gépház

Nem tudom hányadszor írjam le, hogy Musk most csendet akar az Autopilot körül mert a Tesla stratégiája most azon áll miután kiderült, hogy nehezebben lehet növekedni az EV piacon és más is tud EVt gyártani a Teslán kívül is.

A tárgyalás során olyan információk is kiderülhettek volna az Autopilot-ról amiket nem szerett volna megosztani...

Ha reklámban benne volt, hogy további részletek itt-ott-amott és ott le voltak írva normálisan a limitációk plusz a sofőr elfogadja azt, hogy csak saját felelősségre szabad hasznlni akkor lufi a fals reklám.

Ezért is mondtam, hogy az a leggyengébb vádpont. Az már erősebb, hogy nem volt a Model X-ben vészfékasszisztens. Az ezért durva. Engem már mentett meg a vészfékasszisztens egy 2016-os Citroen Grand Picassoban a kórháztól. Az ciki, ha ilyen nincs egy Teslában. Az is erősebb vádpont, hogy tudtak arról az autopilot problémáról, hogy a sofőrök túlzottan megbíznak benne és követik azt az elvárt viselkedést, hogy állandóan éberek legyenek. Ez nem csak a reklám, hanem a megszokás (hogy kb mindig jól működik). Érdekes módon ott balesetezett a Tesla ahol a legtöbb emberi sofőr is...

Az, hogy nem ismerte fel az autopilot az utkozesgatlot (mert hianyzott, es csak a beton volt meg mogotte), az teny.

Az, hogy *miert* nem ismerte fel az utkozesgatlot, az mar egy jo kerdes. Erre irtam en, hogy hianyzott az utkozesgatlo

Jól elvitázgattok ezen, de...

Az ütközésgátló a sávokon kívül van még az USÁban is. Mi a pélót keresett a FSD a sávon kívül? Miért nem maradt az úton?

Kikerestem a google mapset a baleset helyet. Lehet, hogy tevedek, de az utkozesgatlo az szerintem pontosan ugyanolyan.

 

Sajnos bena vagyok es nem tudom pontosan a google maps-es linket kihalaszni, ugy, hogy a manussal ott legyen (streetview), ezert csinaltam egy kepernyokepet:

https://imgur.com/a/ZFipaGH

 

Ez Kaliforniaban a 101-es autopalyarol kanyarodo bal belso sav (express only lane, amit carpool lane-kent is irnak), es ez megy a 85-os autopalyara, de felüljáróként.

Ez laikuskent is egy eleg bonyolult csomopont, itthon ami kicsit is hasonlit ehhez a nyakatekert uthoz, az talan az M3-as bevezeto - Róbert Károly körúti felüljáró. De ugye az se ilyen baromi nagy, mert csak 2x3 savos, a kaliforniai meg 2x7 savos.

Raadasul kaliforniai esetben minden betonbol van, a savok, a savelvalaszto betonszel. Es ezen vannak a feher felfestesek. Szoval van szurke es feher. Nem egyszeru.

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

de most latszik rajta a szep sarga csikos tabla. mert amugy zsenialisan ugyanolyan szinu az elvalaszto mint az ut...

amikor a baleset volt ugy emlexem nem volt tabla, szurke alapon szurke negyzet volt az oszlop, amit a tesla 1db kameraval allokepen nem is lathatott. akkor meg nem tartott ott az AI (meg most se igazan) hogy mozgokepbol 3d-be lasson. kepkockankent fut az objektumfelismeres.

Pontosan.

 

Ezert lett volna baromi erdekes a per, ahol remelhetoleg kiderult volna, hogy az autopilot technikailag kepes-e ott elnavigalni ebben az adott szituacioban.

Gondolom ezt nem akarta Elon, hogy kideruljon.

 

Ettol meg emberunk figyelhetett volna:(

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Ebben a cikkben szereplo videoban latszik, hogy bizony sarga-fekete csikos volt az elvalaszto eleje, csak feltehetoen mar gyurott volt a korabbi baleset miatt. Mindenesetre nem betonszurke:

https://abc7ny.com/dan-noyes-tesla-crash-iteam-barrier-battery-safety/3…

Gyűrött állapotban volt. Ezért is perlik Kaliforni államot is (Caltrans). A videóban azt mondja, hogy egy részeg Prius-os gyűrte fel akinek semmi baja nem lett. Ezek azért vannak ott, mert kiemelten balesetveszélyes a betonelválasztó kezdete. Ez a biztonsági berendezés meg tudta volna menteni a Tesla sofőr életét is ha időben kicserélik.

 

Arról elmélkednek még a videóban, hogy az autopilot összetéveszthette a sávelválasztót az aszfalt repedésével ami nekivezette az elválasztónak. Cefetül néz ki ott az út. Arrafelé nem voltak EUs pénzek...

Amúgy ha ennyire balesetveszélyes egy ilyen kereszteződés (nemcsak ez hanem mindegyik autópályáról balra lekanyarodó betonelemekkel elválasztott sáv) nem értem miért nem tesznek oda lassító táblát (is). 70 (mérfölddel) rongyolt bele...

"The Autopilot guided Huang's SUV right into the barrier."

innen:

https://abc7ny.com/dan-noyes-tesla-crash-iteam-barrier-battery-safety/3…

 

2018-as cikk.

 

Ami kulon erdekes, hogy mar elotte is megprobalt nekimenni ennek a betonnak, de Huang felrerantotta a kormanyt, csak most nem figyelt.

Ebben a cikkben egy chat uzenetet is ideznek, ahol irja:

https://arstechnica.com/cars/2020/02/data-shows-tesla-owner-experienced…

 

Szoval saros volt a foszer. De ettol meg az autopilot is tragya volt.

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....