Ez az eVTOL dizájn megoldja az eVTOL-ok egyik legnagyobb problémáját

2024 / 04 / 10 / Bobák Zsófia
Ez az eVTOL dizájn megoldja az eVTOL-ok egyik legnagyobb problémáját
A Crisalion Mobility légi járműve speciális rotor elrendezéssel őrzi meg az egyensúlyt repülés közben.

Az eVTOL-ok, akár légitaxinak, akár személyes magánjárműnek használják majd őket az emberek, mindenképpen szerepet kapnak hamarosan a városi vagy akár városok közötti közlekedési infrastruktúrában, és nem is olyan sokára már nem csak tesztrepüléseken, hanem nagyközönség bevonásával is megkezdődhetnek az első repülések azoknak a gyártóknak köszönhetően, amelyek az engedélyeztetési folyamatokban elől járnak.

Az eVTOL-okkal benépesített ég elképzelése azonban kérdéseket is felvet a járművekkel kapcsolatban: milyen módon alakítja majd át az urbánus környezetet az új típusú járművek megjelenése?

Az egyik potenciális gondot az eVTOL-ok által keltett zaj jelenti, amit egyes cégeknek már sikerült többé-kevésbé redukálni, a másik probléma a járművek utasait érintheti, akiknek kényelmetlenséget okozhat, hogy a légi eszközök repülés közben sokszor dőlt pozícióban haladnak és némileg bizonytalan érzést kelthet az utazás a jármű egyensúlyozása miatt. A Crisalion Mobility ezt a problémát egy egyedi rotor elrendezéssel orvosolja, amit FlyFree technológiának neveztek el és lényege, hogy a szárnyakból több irányba kinyúló és változtatható helyzetű propellerek révén állandó stabilitást biztosít az utaskabinnak repülés közben. A hat személy szállítására alkalmas Integrity emiatt rövid-, és közepes távú utak alatt “maximális biztonságot és kényelmet nyújt” a gyártó ígérete szerint.

A Crisalion egyelőre csak a tesztelést végzi a géppel, aminek első verziója még másfajta kialakítással bírt. A cég a jármű megjelentetését valamikor 2030 környékére tervezi, miután több más általuk készített jármű, például az Intellydrive elektromos szállítóeszköz-rendszer bevezetését megvalósította.

(Fotó: Crisalion Mobility)


Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Lassan már senkit sem lep meg, hogy egy intim segédeszköznek legalább olyan jól kell tudnia csatlakoznia a wifihez vagy egy telefonhoz, mint a viselőjéhez, használójához.
Az autós GPS-ek őse magnószalagokon tárolta a térképeket és iránytűre hagyatkozott műholdak helyett
Az autós GPS-ek őse magnószalagokon tárolta a térképeket és iránytűre hagyatkozott műholdak helyett
Az Etakot a nyolcvanas évek közepén dobták piacra, mai szemmel nézve horrorisztikus összegért.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.