Hatalmas ország piacára lépne be a Tesla, már keresik a gyár helyét

Vágólapra másolva!
Várhatóan még ebben a hónapban Indiába utazik a Tesla néhány munkatársa, akiknek az lesz a feladatuk, hogy előzetesen áttekintsék, hol épülhetne meg a vállalat ottani gyára. A tét nem kicsi: 2-3 milliárd dollárt költhet el az új üzemre a cég, amely már régóta készül a világ legnépesebb országának piacára.
Vágólapra másolva!

Várhatóan 2 és 3 milliárd dollár (kb. 730-1100 milliárd forint) között lesz az az összeg, amit a Tesla új gyárának felépítésére költ majd Indiában, miután megtalálták annak helyszínét. A Financial Times értesülései szerint még ebben a hónapban az országba utazik a vállalat delegációja, hogy közvetlenül tájékozódjanak a lehetséges helyszínekről. A cég fókuszában három szövetségi állam áll: Mahárástra, Gudzsarát, és a délkeleti Tamilnádu. Mindhárom állam gazdaságában jelentős szerepe van az autóiparnak.

Tesla Car Factory Berlin-Brandenburg
A Tesla németországi gyárának területén épült akkumulátorgyár - a vállalat értesülések szerint Indiában építene új üzemet
Fotó:  Patrick Pleul / dpa Picture-Alliance via AFP

Az amerikai elektromosautó-gyártó már évek óta készül megvetni a lábát a közben a világ legnépesebb országává vált, óriási piacot jelentő Indiában. Úgy tűnik, hogy a vállalat törekvései találkoznak az indiai kormányzati elképzelésekkel. 

Nemrég a kormány az elektromos járművek importjára vonatkozó könnyítésről döntött, miközben tervei szerint a belföldi gyártás három éven belül megkezdődik.

Tavaly júniusban Narendra Modi, India miniszterelnöke személyesen találkozott Elon Muskkal, és lényegében meghívta a Musk által képviselt vállalatot befeketetőként az indiai elektromosautó-gyártásba.

Ashwin Amberkar, a Canalys elemzője szerint India a Tesla számára kiváló helyszín lehet ahhoz, hogy erősítse jelenlétét az exportpiacokon, miközben Indiában a szabályozó környezetet igen kedvezően alakítják az autógyártók számára. Így az országban akár a legfejlettebb technológiát képviselő elektromos járművek gyártása is megvalósulhat, illetve kiépülhet minden, működtetésükhöz szükséges infrastruktúra és kapcsolódó szolgáltatás (azaz a teljes ökoszisztéma).

A CNBC kereste a Teslát az értesülések kapcsán, de a gyártó nem kommentálta azokat.

A Teslának ugyanakkor nagyon komoly versenytársa van: 

a Magyarországra érkező BYD tavaly az utolsó negyedévben már több autót adott el, mint a Tesla (igaz, az idei első negyedévben újra a Tesla került az élre ebben). 

A világszerte eladott elektromos járművek közel 60 százalékát a kínai piacon értékesítik, és az olyan márkák, mint a BYD, valamint a Xpeng és a Xiaomi, csak tovább élezik a versenyt mind Kínában, mind a világon.