Hirdetés

Amy Winehouse rajongói kiakadtak, már a megjelenése előtt lehúzták a sztárról készült életrajzi filmet

Horváth Fanni portré Horváth Fanni

Amy Winehouse rövid élete során zenei legendává vált, de zűrös magánéletét gyakran górcső alá vette a bulvársajtó.

A Blake Fielder-Civillel való kapcsolata a bulvársajtó címlapjaira került, és a fotósok akkor is üldözték, amikor a legsebezhetőbb volt.

A Winehouse-ról készülő új film rendezője szerint a filmben a "paparazzók és a függőség" voltak a gonosztevők, nem pedig Amy volt férje. Sam Taylor-Johnson azt mondta a BBC-nek, hogy "nem volt joga ítélkezni" az énekesnő felett.

A Back to Black című film Winehouse útját követi végig észak-londoni tinédzserkorától egészen a nemzetközi megasztárrá válás útjáig.

Winehouse-t Marisa Abela játssza, aki a legutóbb a nagysikerű Barbie filmben és a BBC Industry című drámájában tűnt fel. A Skins és a This Is England színésze, Jack O'Connell pedig Fielder-Civil szerepét kapta meg az alkotásban.

Taylor-Johnson, aki 2009-ben a Nowhere Boy című John Lennon-életrajzi filmet is rendezte, azt mondta, hogy a forgatás előtt szeretett volna találkozni Fielder-Civillel, de nem volt rá lehetősége.

"Meg kellett értenünk, hogy Amy miért szeretett bele, így tehát nem arról volt szó, hogy egydimenziós gonosztevőt csináljunk belőle" - tette hozzá. "Belé kellett szeretnünk, hogy megértsük, miért írta az egyik legcsodálatosabb albumot Amy a kettőjük szerelméről".

"Blake-et illetően nem az én dolgom volt, hogy ítéletet mondjak valakiről, aki nyilvánvalóan függő volt, és [arról], hogy kettejüknek volt ez az intenzív, bár mérgező szerelmi kapcsolata".

Taylor-Johnson és Abela bár nem találkozott Amy Winehouse volt férjével, de az énekesnő családjának más tagjaival igen.

A rendezőnő a forgatás megkezdése előtt "tiszteletből" meglátogatta Winehouse szüleit.

Amy családja pedig később meglátogatta a stábot a forgatáson, és találkozott Abelával is, amikor Amy-nek volt öltözve. A színésznő úgy fogalmazott, hogy "hihetetlenül fontos volt számomra, hogy tisztelettudó legyek, és tisztában legyek ennek a pillanatnak az érzékenységével".

A Winehouse-ról szóló filmes életrajzi film nem örvendett általános népszerűségnek, egyesek szerint túl korán készült el, ugyanis az énekesnő 2011-ben halt meg alkoholmérgezés miatt. Mindössze 27 éves volt.

A Back to Black előzetesének megjelenése után néhány rajongó arra panaszkodott, hogy Abela nem hasonlít eléggé a néhai énekesnőre.

Abela énekel a filmben, de azt mondja, "megkönnyebbülés volt" számára, hogy ez nem volt előfeltétele annak, hogy elvállalja a szerepet, és azt mondja, hogy "csodálattal" tekintett Winehouse-ra.

A színésznő a forgatás előtt énekórákat vett. "Számomra ez nagyon fontos volt, ugyanis a zene volt az a médium, amellyel Amy el akarta mesélni a történetét, és ha úgy énekelsz, hogy az hasonlít Amy éneklési stílusára, akkor minden történetet úgy tudsz elmesélni, ahogy ő akarta volna" - fogalmazott a film sztárja.

"Annyira izgatott voltam amiatt, hogy a filmmel kapcsolatba kerülhettem Amyvel, a lánnyal, majd Amyvel, az énekesnővel, akiből ikon lett".

Taylor-Johnson hozzátette, fontos volt számára, hogy olyasvalakit válasszon, aki nem próbál kényszeresen hasonlítani Amyre.

"Sok zseniális imitátor és olyan ember volt, aki úgy nézett ki, vagy úgy hangzott, mint ő. De Marisa önmagát adta, ő volt az egyetlen a meghallgatáson, aki nem próbált meg semmilyen módon hasonlítani rá".

A filmről még nem jelentek meg kritikák, de Barbara Ellen nemrég a The Observerben írt a szereposztásra érkezett rajongói reakciókról: "Nincs szükségem Amy Winehouse tökéletes ábrázolására. A színészi játék minősége a kulcs".

Abela énekléséről szólva hozzátette: "Abela nem Amy pontos énekes hasonmása - az egyetlen ésszerű reakció az lehet, hogy na és? Ha a Winehouse-varázslatot ilyen könnyű lenne reprodukálni, akkor [felmerülne a kérdés], hogy mi tette őt olyan különlegessé".

Winehouse vesszőfutása a film egyik fő témája, ahogy a paparazzók a háza előtt táboroztak és folyamatosan ostromolták őt. Az egyik jelenetben egy gyógyszertár előtt elesik, a fotósok pedig a legjobb képért küzdenek, és nem segítenek neki felállni.

Lehet, hogy ezek dramatizált események, de a média Amyvel szembeni bánásmódja jól dokumentált. Ha visszanézzük az énekesnőről írt cikkeket, amikor függőségének csúcsán volt, akkor sok kellemetlen olvasmányt találhatunk.

"Amy Winehouse bőrének sokkoló állapotát még egy nagy adag smink sem tudja elrejteni"

- olvasható az egyik oldalon. Egy másik azt írja: "Durva, amikor a karodra tetovált pin-up lány is jobban néz ki, mint te".

De vajon Amy halála óta megváltozott-e a média? És vajon most is megtörténne ugyanaz, ahogy a bulvársajtó Winehouse-szal és más sztárokkal, például Britney Spearsszel bánt a 2000-es években?

Arra a kérdésre, hogy a társadalom és a média továbblépett-e, Taylor-Johnson így válaszolt: "Volt, hogy úgy éreztem, hogy talán már eljutottunk oda, hogy ez most már nem történhetne meg - de ma ismét úgy érzem, hogy mégis megtörténik"

Abela és Taylor-Johnson is azt szeretné, ha filmjük megmutatná, milyen hihetetlen zenész volt Winehouse. "Szerintem úgy érezné, hogy egyfajta ajándékként adtuk vissza neki a zenéjét, más megvilágításban" - mondja a rendező. "Remélhetőleg büszke lenne rá és ránk is."

Abela hozzátetette: "És magára is, az eredményei listájára, és arra, amit nagyon fiatal nőként képes volt létrehozni".

"Remélem, megnézné, és büszke lenne mindarra, amit létrehozott".

Elindult a Naphire.hu YouTube-csatornája, iratkozzon fel a legfrissebb videóinkért!

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés