Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Magyar cégekkel alakul át a városi közlekedés
2024.04.30 16:23Az osztrákoknál a posta is szén-dioxid-mentes kézbesítésre törekszik
2024.04.30 15:21Zöld utat kapott a Schaeffler és a Vitesco egyesülése
2024.04.30 13:18Következő fázisába léphet a hazai hidrogénipar
2024.04.30 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Továbbra sincs bérmegállapodás a győri Audinál
Április nyolcadikán folytatódott a bértárgyalás Győrben az Audi Hungária Független Szakszervezet és az Audi Hungaria Zrt. képviselői között a vállalat dolgozóinak idei béréről. Megállapodás nem született, de most már a nyilvánosságot kizárva zajlanak a tárgyalások.
Az Audi Hungária Független Szakszervezet (AHFSZ) és az Audi Hungaria Zrt. április 8-ai tárgyalásán a felek megállapodtak abban, hogy zárt ajtók mögött folytatják a tárgyalásokat. A tárgyalássorozatban alakítja ki azt a bérfejlesztési és juttatási csomagot, amelyet április 15-én mutatnak be a Bizalmi Értekezlet számára - tájékoztatott az AHFSZ a közösségi médiában.
Michael Breme, az Audi Hungaria igazgatóság elnökének és Háromi László, az Audi Hungária Független Szakszervezet elnökének közös javaslatára, a felek úgy döntöttek, hogy zárt ajtók mögötti tárgyalásokkal folytatódik a bértárgyalás, egészen az április 15-i Bizalmi értekezletig – írják.
Jó ideje zajlanak a tárgyalások
Mint ismert, az Audi győri gyárában februárban indultak el a bértárgyalások. Az első kör nem hozott megállapodást, utána mindkét fél tartotta az első ajánlatát. Február utolsó hetében a munkáltató új ajánlatot tett le az asztalra, ám azt is, és az azóta tett ajánlatok sem feleltek meg a feleknek.
A szakszervezet képviselői most arra kaptak felhatalmazást a Bizalmi Értekezlettől, hogy az április 15-i értekezletig, a tárgyalóasztal melletti legjobb ajánlatot érje el a munkáltatói oldallal tárgyalva. Az így elért bérfejlesztési és juttatási csomagajánlatról, illetve az ezt követő szükséges, vagy lehetséges lépésekről a Bizalmi Értekezlet fog dönteni.
Máshol sem könnyű a helyzet
Ahogyan arról az autopro.hu is beszámolt, Győr mellett Kecskeméten sem jártak sikerrel a bértárgyalások: több mint öt hónap és a szakszervezetekkel lefolytatott tizenöt tárgyalási forduló után egyoldalú bérfejlesztésről döntött a kecskeméti Mercedes-Benz gyár vezetősége március végén. A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. akkori közleménye szerint a vállalat legfontosabb célja, hogy a munkavállalók érdekében jó megállapodásokat kössön a szakszervezetekkel.
Az Audi Hungaria Zrt. a magyar gazdaság meghatározó szereplője, hazánk egyik legnagyobb vállalata. A maroknyi csapattal elindult motorgyártás mára a világ legnagyobb motorgyárává fejlődött, ahol több mint 5 millió négyzetméteren 8000 motor készül naponta a Volkswagen konszern márkái számára. A győri üzemben 1998-ban indult az autógyártás, a gyár 2001 óta saját műszaki fejlesztéssel is rendelkezik, továbbá 2005 óta Győrben működik Közép-Európa egyik legnagyobb szerszámgyára is, ahol szerszámok, gyártóberendezések készülnek az Audi szinte összes telephelye számára, valamint alkatrészek is a Volkswagen konszern egyes modelljeihez. A gyár 2013 óta az autógyártás teljes vertikumát lefedi.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!